•••••••••••••••••••••••••••••••
တစ္ခါတုုန္းက သာဝတၳိျပည္မွာ သူေဌးသမီးေလး
တစ္ေယာက္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။တစ္ေန႔ေတာ့
အိမ္ေအာက္ ထပ္က ရက္ကန္းရုုံရွိရာကိုု ဆင္းခဲ့ပါတယ္။
ရက္ကန္းရုုံေရာက္ေတာ့ အလုုပ္သမားအမ်ဳိးသမီးေလးေတြ
ကိုုယ္စီ ရက္ေဖါက္ ေယာက္ေနၾကတာကိုု ေတြ႕ရပါတယ္။
ၾကည့္ရင္းနဲ႕ ေျဖာင့္တန္းေနတဲ့ ရက္ေဖါက္ကို
အာရုုံနိမိတ္ယူလိုုက္ ပါတယ္။ ယူထားတဲ့ အာရုုံနိမိတ္ကို
အေတြးထဲက မလႊတ္ေတာ့ဘဲ
အေတြးတစ္ခုုကိုု ဆင္ျခင္လိုုက္ပါတယ္။

“လူသားအားလုုံးဟာ ကိုုယ္ႏႈတ္ႏွလုုံး
ေကာက္က်စ္မႈကိုုပယ္ၿပီး ရက္ေဖါက္လို
ေျဖာင့္မတ္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ၾကရင္ ေကာင္းမွာပဲ” လုိ႔
ဆင္ျခင္အေတြးနိမိတ္ကိုု သက္မဲ့ရက္ေဖါက္နဲ႔
ယွဥ္ေတြးလိုက္ပါတယ္။

သူေဌးသမီးေလးက အိမ္ေပၚကို ျပန္တက္တဲ့အခါမွာလည္း
ဒီအေတြးကိုု ထပ္ခါထပ္ခါေတြးရင္း တက္သြားပါ တယ္။
အိမ္ေပၚေရာက္ေတာ့လည္း ရက္ေဖါက္အေတြးကို
ေတြးရင္းေတြးရင္း ဆင္ျခင္ေနမိပါတယ္။
ဆင္ျခင္ရင္း ဆင္ျခင္ရင္းနဲ႔ အနိစၥလကၡဏာ
ထင္ရွားလာပါတယ္။ ေနာက္ ဒုကၡလကၡဏာ
ထင္ရွားလာျပန္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က သူေဌးသမီးေလး ဒီလို
ဆင္ျခင္ေနတာကို သိေတာ္မူေတာ့ ဂႏၶကုုဋီတိုုက္ေတာ္က
ထုိင္ေတာ္မူလ်က္ပဲ သူေဌးသမီးေလးရွိရာကို
ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္လိုက္ပါတယ္။
သူေဌးသမီးေလးက ေရာင္ျခည္ေတာ္ကိုု
“ဘာပါလိမ့္”ဆိုုၿပီး ၾကည့္လိုုက္တဲ့အခါ
ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ အနားမွာထိုင္ေနသလို
ျမင္ရလုိ႔ ထၿပီးလက္အုပ္ခ်ီ အရိုုအေသျပဳပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က
သူေဌးသမီးေလးနဲ႕ သပၺါယသင့္တဲ့
တရားတစ္ပုုဒ္ကိုု ေဟာ ျပပါတယ္။

ေယာ ေဝ ဌိတေတၱာ တသရံဝ ဥဇၨဳ၊
ဇိဂုုစၧတိ ကေမၼဟိ ပါပေကဟိ။
ဝီမံသမာေနာ ဝိသမံ သမဥၥ၊
တံ ဝါပိ ဓီရာ မုုနိ ေဝဒယႏၲိ။

“လူတစ္ေယာက္ဟာ တည္ၾကည္တဲ့စိတ္ရွိတယ္။
ရက္ေဖါက္လုုံးလို ေျဖာင့္စင္းတယ္။
အကုသိုလ္ေတြကို စက္ဆုပ္တယ္။
မွ်တမႈ မမွ်တမႈကို စံုစမ္းဆင္ျခင္တယ္။
အဲဒီပုဂၢဳိလ္ကို ပညာရွိေတြက မုနိလုိ႔
ေခၚၾကတယ္။”

သူေဌးသမီးေလးလည္း ဝိပႆနာကို
အားထုတ္ရင္း ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ရဲ႕
ဂါထာအဆံုးမွာေတာ့ ေသာတာပန္
တည္သြားပါေတာ့တယ္။
(မုုနိသုုတ္၊ သုုတၱနိပါတ္ အ႒ကထာ၊
ဒုု-တြဲ ႏွာ-၂၅၃)

သူေဌးသမီးေလး တရားရသြားပုုံေလးက
အံ့ၾသစရာေကာ အတုခိုုးစရာေကာ တြဲစပ္ေနပါတယ္။
တခ်ဳိ႕တရား ရသြားၾကတာေလးေတြက
မေက်နပ္တဲ့အာရုုံတစ္ခုုကိုုေတြ႕ၿပီး
အဲဒီမေက်နပ္တဲ့အာရုုံကိုုပဲ ဆင္ျခင္ရင္း
ဝိပႆနာတရားကို အားထုတ္ျဖစ္သြားတာပါ။
သူေဌးသမီးေလးက်ေတာ့ ေတြ႕ေနက်
အာရုုံေတြျဖစ္တဲ့ အလုပ္ေတြကိုပဲ ဆင္ျခင္မႈ
တစ္ခုခံၿပီး တရားအားထုတ္သြားတာေလးက
အံ့ၾသစရာေကာ ၊အတုခိုုးစရာေကာ
ေရာႁပြမ္းေနတာပါ။

အထူးသျဖင့္ လူတကာေတြ႕ေနက် အာရုုံေလးကုိ
ၾကည့္ၿပီး တရားအားထုတ္သြားတာပါ။

စာေရးသူတိုု႕ကေတာ့ အဲဒီလိုုတရားရဖုိ႔အတြက္
ဘဝေတြ သိန္းခ်ီသန္းခ်ီ ၊ကုုေဋခ်ီပဲ
ေစာင့္ရဦးမလား မသိပါဘူး။
ဘာပဲေျပာေျပာ ေတြ႕ေနက် အာရုုံေတြကို
သူေဌးသမီးေလးလို အာရုုံနိမိတ္ယူၿပီး
ဆင္ျခင္မႈကတဆင့္ တရားအားထုတ္လုိ႔
ရတယ္ဆိုုတာေလးကေတာ့ အျမတ္ထဲက
အျမတ္တစ္ခုုပါပဲ။

ဒါဆိုု သူမ်ားေတြ ဘာေတြပဲ လုပ္ေနလုပ္ေန ၊
ကိုယ္ကဆင္ျခင္တတ္သလို ဆင္ျခင္ၿပီး၊
တရားအားထုတ္လုိ႔ ရတဲ့ သေဘာပါ။
သူမ်ားေတြ အလုပ္လုပ္ေနတာ၊
သြားလာေနတာ၊စကားေျပာေနတာ၊
ဖုန္းေျပာေနတာ၊တီဗြီၾကည့္ေနတာ၊ ငိုေနတာ၊
ရယ္ေနတာ စသည္ေတြဟာ ကိုယ့္အတြက္
ဆင္ျခင္ၿပီး တရားအားထုုတ္လုိ႔ ရတာခ်ည္း
ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။
အဆန္းေတာ့ အဆန္းပါပဲ။
အဆန္းကုိ စမ္းေတာ့စမ္းၾကည့္သင့္ပါတယ္။
မရႏိုုင္စရာေတာ့ အေၾကာင္း မရွိပါဘူး။
တရားထူးသာ မရခ်င္ေနမယ္၊
စမ္းၾကည့္လုိ႔ေတာ့ ရတဲ့က်င့္စဥ္ေလးပါ။

တစ္ခုထူးျခားတာက ေတြ႕တဲ့အာရုုံကို
ေတြ႕တဲ့အတိုုင္း မရွဳေသးဘဲ ၾကားထဲမွာ
တရားသေဘာနဲ႔ယွဥ္ၿပီး ဆင္ျခင္မႈတစ္ခုုကို
ဆင္ျခင္လိုက္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္ၿပီးမွ ဝိပႆနာ
အားထုုတ္မႈအပိုုင္းကို ကူးသြားတာပါ။
ဝိပႆနာ သေဘာအရဆိုရင္ အရွိကို
အရွိအတိုုင္းပဲ ရွဳရမွာပါ။
ရုုပ္ထင္ရွားရင္ ရုုပ္ကိုရွဳရပါမယ္။
နာမ္ထင္ရွားရင္ နာမ္ကိုရွဳရပါမယ္။
ျဖစ္ေနဆဲ ရုုပ္နာမ္ကို ျဖစ္ေနဆဲပကတိ
အေျခအေနအတိုင္း သိေအာင္ရွဳတာ ဝိပႆနာပါ။

ဥပမာ- ရက္ေဖါက္ေယာက္ သံၾကားရင္
“ၾကားတယ္ ၾကားတယ္”လုိ႔ မွတ္ရမွာျဖစ္သလို၊
ျမင္ရင္လည္း “ျမင္တယ္ ျမင္တယ္”လိုု႕ မွတ္ရမွာပါ။
သူေဌးသမီးေလးက်ေတာ့ ခ်က္ခ်င္းမရွဳေသးဘဲ
ၾကားထဲမွာ ဆင္ျခင္လိုုက္ပါတယ္။
ဆင္ျခင္တာကိုုလည္း စာထဲက အတိုင္းဆို
ပုုနပၸဳနံ-အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ထပ္ခါထပ္ခါ
ဆင္ျခင္ေနတာပါ။

ဆင္ျခင္တာကေတာ့ လူတိုုင္းအတြက္ သိပ္မခက္လွပါဘူး။
ကိုယ္ဆင္ျခင္တတ္သလို ဆင္ျခင္ရုုံပါပဲ။
ဆင္ျခင္ပုုံျခင္းကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္
တူႏိုုင္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ကိုုယ္ေလ့လာထားသေလာက္နဲ႕ ကိုုယ့္ခံစားခ်က္ကို
အေျခခံၿပီး ဆင္ျခင္ျဖစ္မွာပါ။ အဓိကကေတာ့
တရားသေဘာနဲ႕ယွဥ္ၿပီး ဆင္ျခင္ရမွာပါ။
ပုုံစံ တစ္မ်ဳိးနဲ႕ ေျပာမယ္ဆိုုရင္ေတာ့
ဝိပႆနာကို ကူးဖုိ႔အတြက္ ဆင္ျခင္ျခင္း
တံတားေလးကို ထိုးလိုက္တာပါ။
တံတား ေပၚကေန တဆင့္ကူးသြားတဲ့သေဘာပါ။
တံတားေတာ့ထိုုးပါရဲ႕ တံတားေပၚမွာပဲ ရပ္ေနမယ္
ဆိုရင္ေတာ့ မျပည့္စုုံေသး ပါဘူး။

ဒီလိုုပါပဲ ဆင္ျခင္ေတာ့ ဆင္ျခင္ပါရဲ႕
ဝိပႆနာဘက္ကို မကူးႏိုုင္ေသးဘူးဆိုရင္လည္း
က်င့္စဥ္တစ္ခုုက မျပည့္စံုေသးပါဘူး။
သူေဌးသမီးေလးလိုပဲ ဆင္ျခင္ၿပီး အားထုတ္မႈ
အပိုုင္းကိုု ကူးသြားရမွာပါ။
တရားထူး ရတာ ၊မရတာက တစ္ပိုင္းပါ။

ဒီေနရာမွာ ဆင္ျခင္ေတာ့ဆင္ျခင္ပါရဲ႕
ကိုုယ့္ရဲ႕ဆင္ျခင္မႈက သူတပါးကိုု ထိခိုုက္ေစတဲ့၊
သူတပါးကိုုအျပစ္တင္ ေစတဲ့ ဆင္ျခင္မႈမ်ဳိးဆိုုရင္ေတာ့
အကုုသိုုလ္တံတားပဲ ျဖစ္ေနမွာပါ။
အကုုသိုုလ္တံတား ထိုုးမိရင္ေတာ့ ဝဋ္ေတြ ၊ဒုုဂၢတိေတြဆီကို
ဦးတည္ေနေတာ့မွာပါ။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ အာရုုံေတြေတြ႕တိုုင္း
သံေဝဂပါတဲ့ တရားသေဘာပါတဲ့ ဆင္ျခင္မႈ ေတြေတာ့
အၿမဲဆင္ျခင္ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္
ဝိပႆနာဘက္ကိုု မကူးႏုိင္ေတာ့
ပန္းတိုင္ဆီ မေရာက္ႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။
တရားထူးရဖုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထိ
အေျခအေနအရ မထားႏုိင္ေသးေပမယ့္
ဆင္ျခင္တာကေနတဆင့္ အားထုတ္မႈ
အပိုင္းဘက္ ကူးသြားတာေလးကိုေတာ့
အထံုအေလ့အက်င့္တခုအေနနဲ႕
လုပ္လုပ္သြားရမွာပါ။

တစ္ခုုေတာ့ရွိပါတယ္။
သူေဌးသမီးေလးက အတိတ္ပါရမီ ပါခဲ့တာရယ္၊
ျမတ္စြာဘုုရားရွင္က ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္ၿပီး
တရားေဟာေပးတာရယ္ကလည္း တရားရဖုိ႔
အတြက္ အဓိကအေထာက္အပံ့ေတြ ျဖစ္သြားတာပါ။
ကိုယ္က တရားထူးမရဦးေတာ့
က်င့္စဥ္တစ္ခုုအေနနဲ႕ေတာ့ အတုခိုုးသင့္တဲ့
က်င့္စဥ္ေလးပါပဲ။

သူေဌးသမီးေလးရဲ႕ ဝတၳဳေလးက
မုနိသုုတၱန္ထဲက အ႒ကထာဖြင့္ဝတၳဳေလးပါ။
မုနိသုတ္ဆိုုတာ ျမတ္စြာ ဘုုရားရွင္က မုုနိလုိ႔
ေခၚထိုက္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို
ဂါထာမ်ားစြာနဲ႔ ေဟာျပထားတဲ့သုတ္ပါ။

သူေဌးသမီးေလးဝတၳဳမွာေတာ့ သူ႔ရဲ႕ဆင္ျခင္မႈနဲ႔
ယွဥ္ၿပီးလူတစ္ေယာက္ဟာ တည္ၾကည္တဲ့စိတ္ရွိမယ္၊
ရက္ေဖါက္လို စိတ္ေျဖာင့္စင္းမယ္၊
အကုသိုလ္ေတြကို စက္ဆုတ္မယ္၊
မွ်တမႈ မမွ်တမႈကိုု စုုံစမ္းဆင္ျခင္မယ္ဆိုရင္
အဲဒီ ပုုဂၢဳိလ္ကိုု “မုုနိ” လုိ႔ေခၚရတဲ့အေၾကာင္း ေဟာျပထားပါတယ္။

တစ္ေယာက္တည္း တရားက်င့္ေနတဲ့လူ၊
အက်င့္သီလနဲ႕ျပည့္စုုံသူ၊ တည္ၾကည္တဲ့စိတ္ရွိသူ၊
ေလာကဓံကိုု ခံႏိုုင္သူ၊
စြဲလမ္းမႈကင္းၿပီး ဣေျႏၵရွိသူ၊
သူတစ္ပါးေတြရဲ႕ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကိုု မခံရသူ၊
သူတစ္ပါးကိုု မခ်ဳပ္ခ်ယ္သူ၊
ခ်ီးမြမ္း ျခင္း ကဲ့ရဲ႕ျခင္းမျပဳသူ၊
အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္သူ
စသည့္ပုုဂၢဳိလ္ေတြကိုုလည္း “မုုနိ” လုိ႔ေခၚေၾကာင္း
ျမတ္စြာဘုုရား ရွင္က ေဟာျပထားပါတယ္။
စကာလံုးေတြက အားလုုံးၾကားဖူးၿပီးသား
စကားလံုးေတြျဖစ္သလိုု ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း
က်င့္ၿပီး က်င့္ဆဲျဖစ္ေနမွာပါ။

စာမွာ မုုနိ (၆) မ်ဳိးကိုု ျပထားပါတယ္။
(၁)။ အဂါရမုုနိ = လူ႔ဘဝနဲ႕ တစ္မဂ္တစ္ဖိုုလ္ရသူ၊
(၂)။ အနဂါရမုုနိ = ရဟန္းဘဝနဲ႕ တစ္မဂ္တစ္ဖိုုလ္ရသူ၊
(၃)။ ေသခမုုနိ = ေသာတာပတၱိမဂၢဌာန္အစ
အရဟတၱမဂၢဌာန္အဆုုံးရွိေသာ ေသကၡပုုဂၢဳိလ္ (၇) ေယာက္၊
(၄)။ အေသခမုုနိ = ရဟႏၲာ၊
(၅)။ ပေစၥကမုုနိ = ပေစၥကဗုုဒၶါ၊
(၆)။ မုုနိမုုနိ = ျမတ္စြာဘုုရား၊

အရင္ကေတာ့ မုုနိဆိုုတာ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္
တစ္ပါးကိုပဲ ေခၚတယ္လုိ႔ ထင္ခဲ့တာပါ။
မုနိ (၆) မ်ဳိးရယ္ ၊ မုနိသုတ္ ရယ္ ယွဥ္ဖတ္လိုက္မွ
တျခားသူေတြကိုုလည္း “မုုနိ” လုိ႔ေခၚလုိ႔ရတယ္
ဆိုတာ သိရတာပါ။
ဒါဆိုု ဘုုရားနဲ႕ ပေစၥကဗုုဒၶါဆုု ပန္မထားလည္း
တျခားမုုနိေတြေတာ့ ျဖစ္ခြင့္ရွိေနပါတယ္။
ဆိုုလိုုတာက လူ႔ဘဝနဲ႔လည္း မုုနိျဖစ္ခြင့္ရွိပါတယ္။
အမ်ဳိးသားေကာ ၊ အမ်ဳိးသမီးေကာ
မုနိ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
“မုနိ” ျဖစ္ခ်င္တဲ့သူဟာ “မုနိအက်င့္”ကို က်င့္ရပါမယ္။

ဥပမာ- အကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္ ကိုုယ္ႏႈတ္စိတ္ကို
ေစာင့္ထိန္းလိုုက္တာဟာ မုုနိအက်င့္ကို
က်င့္လိုုက္တာပါ။ ဘုုရားေရွ႕မွာ တရားအားထုုတ္ဖုိ႔
ထိုင္လိုက္တာလည္း မုုနိအက်င့္ကို က်င့္လိုုက္တာပါ။
မုုနိအက်င့္ကိုု က်င့္ေနရင္ မုုနိေလာင္းလ်ာလုိ႔
ေခၚလိုု႕ရသလိုု၊ မုုနိအက်င့္ကိုု က်င့္တဲ့အတြက္
မုုနိခ်စ္သူလိုု႕လည္း ေခၚလုိ႔ရပါတယ္။ ေန႔စဥ္ တရားထုိင္တာ၊
ေန႔စဥ္ပ႒ာန္းရြတ္တာ၊ ေန႔စဥ္ဘုုရားရွိခိုုးတာ၊
ဂုုဏ္ေတာ္ပြားတာ၊ ေမတၱာပြားတာ စသည္ျဖင့္
အားလုုံး အားလုုံးဟာ မုုနိအက်င့္ကိုု
က်င့္ေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ မုုနိခ်စ္သူေတြပါ။
မုုနိေလာင္းလ်ာေလးေတြပါ။
ဒါမွမဟုုတ္ အာရုုံတစ္ခုုခုုကိုုေတြ႕ၿပီး
ကိုုယ္ဆင္ျခင္တတ္သလိုု ဆင္ျခင္လိုုက္မယ္။
ဆင္ျခင္ၿပီးတာနဲ႔ တရားအားထုတ္လိုက္မယ္
ဆိုရင္လည္း မုနိခ်စ္သူ မုနိေလာင္းလ်ာ
ျဖစ္သြားတဲ့သေဘာပါပဲ။

မုနိခ်စ္သူဟာ တစ္ေန႕ေသာအခါမွာေတာ့
မုုနိတစ္ေယာက္ျဖစ္မွာ ဧကန္မုုခ်ပါ။
မုုနိျမန္ျမန္ျဖစ္သြားတာပဲ ေကာင္းပါတယ္။
လူေတြမွာ အပူကိုယ္စီနဲ႕ပါ၊ တကယ္ေတာ့ လူေတြမွာတင္
အပူရွိတာမဟုုတ္ပါဘူး။လူေတြမွာ မရွိတဲ့အပူ
ဘုန္းႀကီးမွာ ရွိခ်င္ရွိေနတာပါ။

တခါတေလ လူေတြမွာမရွိတဲ့အပူေတြဝင္လာရင္
မ်က္စိေတြလည္ၿပီး ေနာက္ဘဝ
ဘာဆုေတာင္းရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။
လူ႕ဘဝမွာလည္း အပူကိုုယ္စီနဲ႔၊
ဘုုန္းႀကီးဘဝက်ျပန္ေတာ့လည္း မေနတတ္ရင္
ဘုန္းႀကီး အပူနဲ႕၊ တိရိစၧာန္ဘဝေရာက္သြားရင္လည္း
က်ားဆိုုရင္ သူမ်ားအသက္ သတ္စားၿပီး
ဘဝရပ္တည္ရဦးမယ္။ ႏြားျမင္း ဆိုရင္လည္း
လူေတြဆီမွာ တစ္သက္လံုး ကြၽန္ခံရဦးမယ္။
နတ္ျဗဟၼာဆိုုတာလည္း အခ်ိန္ေစ့ေတာ့
ေအာက္ျပန္ေရာက္ ရဦးမယ္။ တခါတေလမ်ား
ေနာက္ဘဝအတြက္ ဘယ္ဘဝကို ဆုေတာင္း
ရမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ပါဘူး။

ဒီေတာ့ အပူေတြၾကားထဲက တဒဂၤေအးၿငိမ္းမႈေလးကို
ရွာမယ္ဆိုုရင္ေတာ့ မုနိအက်င့္ေလးကို မိနစ္ (၂၀)
ေလာက္ေလး က်င့္လိုုက္တာနဲ႔ တဒဂၤေအးခ်မ္းမႈေလး
ရေနပါၿပီ။တကယ့္လက္ေတြ႕အက်ဳိးရွိတဲ့
အားကိုုးရာ က်င့္စဥ္ေလးတစ္ခုုပါ။ တကယ္ျဖစ္သင့္တာက
ဘုုရားေရွ႕မွာ သုံးေပေလးေပေလာက္ရွိတဲ့
ေကာ္ေဇာေလးခင္း၊ ၿပီးေတာ့ ေအာက္ခံနဲ႕ေဘးသားကိုု
ေယာဂီေရာင္၊ အလယ္ကိုေတာ့ ကိုုယ္ႏွစ္သက္ရာ
အေရာင္ေလးထည့္ၿပီး ႏွစ္ေပခြဲပတ္လည္ ေလးေထာင့္
က်က်ထိုင္ခင္းေလးခ်ဳပ္ၿပီး ႏွစ္ထပ္တြဲခ်ဳပ္ထားတဲ့
ပိတ္စထိုင္ခင္းေလးကို ခင္းထား လိုုက္ပါ။
ျမင္လိုုက္တာနဲ႕တင္ ထိုုင္ခ်င္စရာျဖစ္ေနပါၿပီ။
ထိုုင္လိုုက္တာနဲ႕တၿပိဳင္နက္ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့အပူေတြကိုုေမ့ၿပီး၊
စိတ္ေအးခ်မ္းမႈက တန္းဝင္လာေတာ့တာပါ။
တကယ့္လက္ေတြ႕အက်ဳိးပါပဲ။ အဲဒီေကာ္ေဇာနဲ႔
ေယာဂီေရာင္ ထိုင္းခင္းေနရာေလးကို ကိုုယ့္ရဲ႕
ေအးၿငိမ္းရာေလးလို႕ ခံယူထားရမွာပါ။

အပူေတြႀကဳံလာတဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ႕ေအးၿငိမ္းရာ ေလးဆီကို
သြားလိုုက္ရုုံပါပဲ။ အပူရွိမွရယ္မဟုတ္ပါဘူး ။ေန႔စဥ္
ေအးၿငိမ္းရာေလးတစ္ခု ခံစားတဲ့သေဘာနဲ႔လည္း
ေကာ္ေဇာထိုင္ခင္းေလးေပၚမွာ ထိုင္ရမွာပါ။
တရားပဲထိုင္ထိုင္ ၊ ပ႒ာန္းပဲရြတ္ရြတ္ပါ။

မေအာင္ျမင္ခင္က ပုုထုုဇဥ္ပီပီ ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္၊
ေအာင္ျမင္ေတာ့ မေအာင္ျမင္တဲ့ဘဝေလးတစ္ခုု၊
လူမသိတဲ့ဘဝေလးတစ္ခုကိုု ျပန္လိုုခ်င္ျပန္ပါတယ္။
ဒါ ပုုထုုဇဥ္ေတြရဲ႕ စိတ္သဘာဝတစ္ခုုပါပဲ။
ဘဝေတြကိုု ျဖတ္သန္း ရင္းျဖတ္သန္းရင္းနဲ႔
ဘဝမွာ စိတ္ခ်မ္းသာဖုိ႔ပဲ ေတြးမိရင္းေတြးမိေနပါတယ္။
ေအာင္ျမင္မႈေတြ၊ ခမ္းနားမႈေတြ၊ ပိုက္ဆံရွိမႈေတြက
တကယ့္စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို မေပးႏိုုင္ပါဘူး။

စိတ္ခ်မ္းသာဖိုု႕အတြက္ဆိုုရင္ ေအာင္ျမင္ျခင္း
မေအာင္ျမင္ျခင္းနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။
ပိုုက္ဆံရွိျခင္း ၊မရွိျခင္းနဲ႔လည္း မဆိုင္ပါဘူး။
ေအာင္ျမင္ျခင္းေတြ ၊ ပိုုက္ဆံရွိျခင္းေတြ မရွိေပမယ့္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာေနတဲ့လူေတြကေတာ့စိတ္ခ်မ္းသာေနတာပါပဲ။
လူ႔ဘဝသက္တမ္းတိုုတိုုေလးအတြင္းမွာ
အပူေတြမခံစားခ်င္ပါဘူး။ ဘဝကိုု စိတ္ခ်မ္းသာမႈေလးေတြနဲ႔
ျဖတ္သန္းသြားတာပဲ ေကာင္းပါတယ္။
ဒါကိုုေတာ့ ကိုုယ္တိုုင္ပဲ ေရြးခ်ယ္ရမွာပါ။

ဘာပဲေျပာေျပာ မုုနိအက်င့္ကိုု တဒဂၤေလးက်င့္လိုုက္တာနဲ႔
တဒဂၤစိတ္ခ်မ္းသာမႈေလး ရသြားတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း မုုနိျဖစ္ဖုိ႔ပါပဲေလ။
-【ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ)】
[News Watch ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္
၃၀၊ဇြန္လ၊၂၀၁၅။]
[ဆရာေတာ္အရွင္ရာဇိႏၵ(ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ)ထံမွ-
ကူးယူပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည္။]