“ေဝယ်ာဝစၥကုသုိလ္ျပဳၾကရာဝယ္。。。”
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
မရွိတာထက္၊မသိတာက ခက္တယ္
ဆိုတဲ့စကား ရွိပါတယ္။ ဒီစကားဟာ အလြန္မွ
မွန္ပါတယ္။ မသိ လို႔ သံသရာမွာ
စံုးစံုးနစ္ျမဳပ္သြားၾကရတဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ေတာ့ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ကိုင္ေပးၾကတဲ့
ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြကိုေျပာလိုတာပါ။
အလုပ္ လည္း လုပ္ရတယ္။
အျပစ္ဒဏ္လည္း အေပးခံရတယ္ ဆိုရင္
အင္မတန္မွနစ္နာပါတယ္။ အလုပ္လုပ္တယ္ ဆိုရင္
အလုပ္ရဲ႕အက်ိဳးတရားကို ခံစားရမယ္၊
အလုပ္ ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို ရရွိရမယ္။
ဒီလိုမ်ိဳးပဲ ျဖစ္သင့္တာေပါ့။
“ေဝယ်ာဝစၥ” ဆိုတာ အမႈကိစၥႀကီးငယ္ကို
ေဆာင္ရြက္ တာလို႔ လြယ္လြယ္ပဲ မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥမွာ ကိုယ့္ရဲ႕ေဝယ်ာဝစၥ၊
ကိုယ့္ရဲ႕အမႈကိစၥႀကီးငယ္ကို မိမိ ကိုယ္တိုင္
ေဆာင္ရြက္ျခင္းနဲ႔ သူတစ္ပါးရဲ႕ေဝယ်ာဝစၥ သူတစ္ပါးရဲ႕
အမႈကိစၥမ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ျခင္းလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။
သူတစ္ပါးရဲ႕ေဝယ်ာဝစၥေတြကို ကူညီေဆာင္ရြက္ျခင္း
ဆိုတဲ့ေနရာမွာ အေတာ္ေလး အရာက်ယ္ပါတယ္။
ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာသံုးပါး
ရဲ႕ေဝယ်ာဝစၥ၊ အသက္ႀကီးသူ ဂုဏ္ႀကီးသူပုဂၢိဳလ္တို႔
အတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးရတဲ့ ေဝယ်ာဝစၥ၊
အရပ္ကိစၥ၊ ေက်ာင္းကိစၥ၊ ဘုရားကိစၥ စသည္ျဖင့္
ပါဝင္ ကူညီ ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတာ သူတစ္ပါးရဲ႕
ေဝယ်ာဝစၥကို ကူညီေဆာင္ရြက္လုပ္ကိုင္ေပးျခင္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။
ႏိုင္ငံအက်ိဳး၊ ရပ္ရြာအက်ိဳး၊ ျပည္သူ႕အက်ိဳး၊
အမ်ိဳး ဘာသာသာသနာနဲ႔ဆိုင္တဲ့အက်ိဳးကိစၥေတြကို
ေဆာင္ရြက္ ေနတာဟာလည္း ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တဲ့
အမ်ားရဲ႕အမႈကိစၥကို ေဆာင္ရြက္ျခင္း ေဝယ်ာဝစၥပါပဲ။
အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဘုရားကိစၥ၊ ေက်ာင္းကိစၥ၊
အလွဴဒါနကိစၥ၊ ကုသိုလ္ ေရးရာ ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ့
ကိစၥေတြမွာ ကာယကံရွင္ တစ္ဦးတည္းက
မေဆာင္ရြက္ႏိုင္တာမို႔ အကူအညီ ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြ
လိုအပ္ပါတယ္။ ရွင္ေရးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေသေရးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္
အသုဘေျမက်ဖို႔ ကိစၥမွာ ေတာင္မွ ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြ
မရွိရင္ မၿပီးပါဘူး။
သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြကို ေစာင့္ေရွာက္တာ၊
မိဘမဲ့ ကေလးေတြကို ေစာင့္ေရွာက္တာ၊
မက်န္းမာတဲ့သူေတြ ကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးတာလည္း
ေဝယ်ာဝစၥပါပဲ။ ကိုယ့္ရပ္ ကိုယ့္ရြာရဲ႕သန္႔ရွင္းသာယာမႈေတြ၊
လမ္းျပင္ ေျမဖို႔တာေတြ ဟာလည္း ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္တာပါပဲ။
သူတစ္ပါးရဲ႕ အိမ္မိုးတာ အိမ္တိုင္ထူတာေတြမွာ
ပါဝင္ကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးတာလည္း ေဝယ်ာဝစၥပါပဲ။
ထပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာရဦး မယ္ဆိုရင္ သူတစ္ပါး
မအားလပ္လို႔ ကေလးထိန္းေပးတာ၊
အိမ္ဝိုင္းကူ ေစာင့္ေပးတာကအစ ေဝယ်ာဝစၥေတြက
မ်ားျပားလွပါတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တာဟာ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္တဲ့
ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ိဳး သေဘာေဆာင္ပါတယ္။
လုပ္အား ဒါနကို အဓိက အရင္းျပဳၿပီး လုပ္ေဆာင္ရတာလည္း
ျဖစ္တယ္။ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္သမားေတြကို အထင္ေသး
တတ္ၾကတယ္။ မထီမဲ့ျမင္ျပဳတတ္ၾကတယ္။ (ခိုင္းဖတ္)
ခိုင္းစရာ အမႈလုပ္ ကြ်န္လို သေဘာထားၿပီး ဘာလုပ္
လိုက္ပါ၊ ဘယ္သြားလိုက္ပါ၊ ဘာသြားယူပါစသျဖင့္
အေပၚစီးက လက္ညႇိဳးထိုး ခိုင္းေစတတ္သူေတြနဲ႔လည္း
ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြဟာ ႀကံဳဆံုတတ္ၾကပါေသးတယ္။
ဒါဟာ ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို
မသိသလို၊ ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ရဲ႕မြန္ျမတ္ပံုနဲ႔
အက်ိဳးတရားကို မသိမျမင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း
မထီမဲ့ျမင္ ျပဳတာ အထင္ေသးတာ ျပဳမိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
“ပဥၥမေျမာက္ ကုသိုလ္”
ျဖစ္ေၾကာင္း တရားဟာ “ေဝယ်ာဝစၥ”
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
တကယ္ေတာ့ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တယ္ဆိုတာ
ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈ လုပ္ေနတာမွန္း မသိလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာေတြကသာ ကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္း
တရား လို႔ လူသိမ်ားၾကပါတယ္။
ပုညႀကိယာဝတၳဳဆိုတဲ့ ကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရားဟာ
ဆယ္ပါး ရွိပါတယ္။
ကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္းတရား ဆယ္ပါးမွာ
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာနဲ႔ အပစာယနလို႔ေခၚတဲ့
သက္ႀကီးမိဘ စသည္တို႔ကို ႐ိုေသျခင္း၊
ပူေဇာ္ျခင္းၿပီးရင္ “ပဥၥမေျမာက္ ကုသိုလ္”
ျဖစ္ေၾကာင္း တရားဟာ “ေဝယ်ာဝစၥ” ပါပဲ။
ဘာျဖစ္လို႔ ေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ ဟာ
ကုသိုလ္ျဖစ္ေၾကာင္း တရားဆယ္ပါးထဲမွာ
တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ရ သလဲဆိုေတာ့ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့
အလုပ္တိုင္းမွာ ေဝယ်ာဝစၥ သမား မပါရွိရင္
မၿပီးတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္း စိတ္ရွည္ ၊
လက္ရွည္နဲ႔မလုပ္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ အခ်ိဳ႕တန္ခိုးႀကီး
ဘုရားေတြမွာ ဆိုရင္ ေဝယ်ာဝစၥအဖြဲ႕ေတြဖြဲ႕ထားတာ
ရွိၾကပါတယ္။ ဝတ္အသင္းေတြ ဖြဲ႕ထားတာ ရွိၾကပါတယ္။
တနဂၤေႏြေန႔ ပါရမီရွင္အဖြဲ႕၊ တနလၤာေန႔ပါရမီရွင္အဖြဲ႕
လို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ ေန႔အလိုက္ ေဝယ်ာဝစၥ
ဝတ္အသင္း အဖြဲ႕ေတြလည္း ဖြဲ႕ထားၾကတာ
ရွိၾကပါတယ္။ေဝယ်ာဝစၥသမားဟာ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ဖို႔
❦ဝါသနာ လည္း ပါရမယ္။
❦ေစတနာလည္း ရွိရမယ္။
❦ဝီရိယလည္း ေကာင္းရမယ္။
❦ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့ဆီမွာ အက်ိဳးအျမတ္ ကို မေမွ်ာ္လင့္ရဘူး။
❦အျမတ္မထုတ္ရဘူး။
❦သဒၶါတရား ေကာင္းရမယ္။
❦သီလနဲ႔ျပည့္စံုရမယ္။
❦သည္းခံႏိုင္ရမယ္။
❦အဓိကကေတာ့ စိတ္ထားေကာင္းနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုပါတယ္။
စိတ္ထားေကာင္းမွ အလုပ္လည္းေကာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အလုပ္ေကာင္းမွလည္း ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္ ေတြ ျဖစ္ေပၚလာပါမယ္။
ေကာင္းတဲ့ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္မွ သာ ပစၥဳပၸန္ ၊
သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ိဳးကို ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သက္ႀကီးရြယ္အို၊ လူမမာနဲ႔ ကေလးသူငယ္ေတြ ရဲ႕
ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ရက္ရွည္လမ်ား
ျဖစ္လာရင္ သက္ႀကီးရြယ္အို၊ လူမမာနဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕
ဒဏ္ကို ခံႏိုင္ဖို႔ အေတာ္ေလးခက္လာပါတယ္။
စိတ္ မရွည္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ေအာ္မိ ေငါက္မိတာေတြ၊
လ်စ္လ်ဴ႐ႈ ပစ္ထားခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚလာပါတယ္။
အျပစ္ကင္းၿပီး အက်ိဳးရွိရာကို ျပဳလုပ္ျခင္းဟာ
ေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ မြန္ျမတ္တဲ့အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ထို အလုပ္ေတြကို ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔အေလ့အက်င့္အျဖစ္
ေလ့က်င့္ ထားရင္ ထိုအေလ့အက်င့္ေတြက ကိုယ့္ရဲ႕
စ႐ိုက္ တစ္ခုလို ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ထိုအေလ့အက်င့္ စ႐ိုက္
နဲ႔ အထံုပါရမီတို႔ဟာ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့ေနရာမွာ
ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္နဲ႔ သန္႔ရွင္းတဲ့ေစတနာေတြ သေႏၶတည္စြဲၿမဲ
လာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အျခားေသာ ေဝယ်ာဝစၥေတြထက္
ဒါနကိစၥေဝယ်ာဝစၥ၊ ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥ၊
မိဘ ဆရာသမားတို႔ရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥေတြမွာ
စိတ္ေစတနာ ေကာင္းထားတတ္ၾကဖို႔ လြန္စြာမွ
အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့ေနရာမွာ
စိတ္ ေစတနာေကာင္းထား ရင္ ထားသေလာက္
အက်ိဳးႀကီးႀကီး ေပးမွာပါ။
စိတ္ထား ညံ့ခဲ့ရင္၊ စိတ္ထားယုတ္ခဲ့ရင္၊ စိတ္သေဘာထား
ဆိုးခဲ့ ရင္၊စိတ္သေဘာထားမေကာင္းခဲ့ရင္
မေကာင္းသေလာက္ ကို ကိုယ့္အတြက္ အက်ိဳးယုတ္ေစမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။ သတိထားၾကပါ။ ပညာ နဲ႔ ေဝဖန္ၾကပါ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တိုင္းဟာ “အဇာတသတ္၊ေဒဝဒတ္”
ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႕ ရင္းႏွီးၾကသလို ဗိမိၺသာရမင္းဆိုတဲ့
နာမည္နဲ႔လည္း ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ေနၾကမွာပါ။
ေဒဝဒတ္ က ဘုရားျဖစ္ခ်င္လို႔ ဘုရားကို လုပ္ႀကံသလို ၊
သူ႕ရဲ႕တပည့္ အဇာတသတ္ကိုလည္း မင္းျဖစ္ဖို႔
ဖခင္ဗိမိၺသာရကို သတ္ဖို႔ အႀကံဉာဏ္ေပးခဲ့တာပါ။
ယခု ဘဒၵကမၻာရဲ႕ (၉၂)ကမၻာ အထက္မွာ
“ဖုႆ ဘုရားရွင္” ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ဗိမိၺသာရမင္းကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္အခါက မင္းသား
ညီေနာင္သံုးပါးရဲ႕အတြင္းဝန္ အမတ္ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဝါတြင္းသံုးလလံုးလံုးဖုႆဘုရားရွင္ နဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕
ဆြမ္းပန္းေဝယ်ာဝစၥ ေဆာင္ရြက္ရ တဲ့အႀကီးအမွဴးေပါ့။
ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ေတာ္တဲ့သူတစ္ေသာင္း တစ္ေထာင္နဲ႔
ေဝယ်ာဝစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့တယ္။
အခ်ိဳ႕ေဝယ်ာဝစၥသမား ေဆြမ်ိဳးမ်ားကေတာ့ ေဝယ်ာဝစၥ
ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ခ်င္ဘူး။
အမ်ားအလွဴကိုလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး အေႏွာင့္အယွက္ ေပးတယ္။
ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ သံဃာ ေတာ္ေတြအတြက္ ခ်က္ျပဳတ္စီမံထားတဲ့
ဆြမ္း၊ ခဲဖြယ္၊ ခ်ိဳခ်ဥ္တို႔ကို ခိုးယူစားေသာက္တယ္။
အိမ္က သားသမီး ေဆြမ်ိဳးအတြက္လည္း ခိုးဝွက္
ယူေဆာင္တယ္။ ေခါင္းေဆာင္အမတ္က ေျပာရင္လည္း
နားမေထာင္ဘူး။ ေဝယ်ာဝစၥကို ေစတနာေကာင္းနဲ႔
ျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ သူေတြကိုလည္း အေႏွာင့္အယွက္
ေပးတယ္။ ကြယ္ရင္ ကြယ္သလို လစ္ရင္လစ္သလို၊
ညစ္ပတ္ယုတ္မာၾကတယ္။
လူဆိုတာ အို နာ ေသမ်ိဳးပါ။
အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေသသြားၾကတယ္။
ေသသြားၾကတဲ့အခါက်ေတာ့ လမ္းခြဲ ၾကၿပီ။
စိတ္ထားေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာနဲ႔ ေကာင္းတဲ့ ေစတနာနဲ႔
ဖုႆဘုရားရွင္ အမွဴးျပဳတဲ့ သံဃာေတာ္ အေပါင္းကို
ဆြမ္း၊ ပန္း၊ေဝယ်ာဝစၥေတြ ဝါယမစိုက္ၿပီး
လုပ္ေဆာင္ၾကတဲ့ အတြင္းဝန္အမတ္နဲ႔ ေဆြမ်ိဳးေတြဟာ
နတ္ျပည္ကို ေရာက္ၾကတယ္။
နတ္စည္းစိမ္ကို ခံစား ၾကရတယ္။
နတ္ျပည္ တစ္ျပည္ၿပီး တစ္ျပည္ အဖန္ဖန္ က်င္လည္ၾကရတယ္။
ေဂါတမဘုရားရွင္ လက္ထက္မွာ က်ေတာ့ အတြင္းဝန္
အမတ္က ဗိမိၺသာရမင္း ျဖစ္လာ တယ္။ ေစတနာေကာင္းနဲ႔
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ၾကတဲ့ ေဆြမ်ိဳး အေပါင္းဟာလည္း
ပုဏၰား၊သူေဌး ေတြျဖစ္လာၿပီး ေသာတာပန္တည္ၾကတယ္။
နိဗၺာန္ လက္မွတ္ကို အသီးသီးပိုင္ဆိုင္သြားၾကရတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့ေနရာမွာ စိတ္ထားယုတ္မာခဲ့တဲ့
ေဆြမ်ိဳးေတြကေတာ့ ငရဲက်ၾကရတယ္။ ငရဲတစ္ျပည္
ကေန တစ္ျပည္ ေျပာင္းေရႊ႕ၿပီးေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡ
ခံစား ၾကရတယ္။ ငရဲကေန ကြၽတ္လြတ္လာျပန္ေတာ့လည္း
ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ ၿပိတၲာဘဝနဲ႔
အစာငတ္ ေရငတ္ ဒုကၡဆင္းရဲကို ခံစားၾကရတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥရဲ႕ အက်ိဳးတရားဟာ အထင္မေသး ၾကပါနဲ႔။
ဝါတြင္းသံုးလမွာ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္တဲ့
အက်ိဳးဟာ နတ္စည္းစိမ္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ခံစားရတယ္။
လူ႕ဘဝကို ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း
မင္း၊ ပုဏၰား၊ သူေဌးေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။
ေဂါတမ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ကို
နာရၿပီး ေသာတာပန္ တည္ရတယ္။
ေသာတာပန္တည္ၿပီးသူကေတာ့ အပါယ္ က်ဖို႔ကို မရွိေတာ့တာ။
ယခုေခတ္ လုပ္အားခတန္ဖိုးနဲ႔တြက္ရင္ တစ္ေန႔ ကို
လုပ္ခ သံုးေထာင္ေပါ့။ တစ္လကို တစ္သိန္းနီးပါးရမယ္။
သံုးလဆိုေတာ့ သံုးသိန္း ရတယ္ထားပါ။
ေငြ သံုးသိန္း လုပ္အားခဟာ နတ္စည္းစိမ္ရတာနဲ႔စာရင္
ဖြဲ၊ ဆန္ကြဲလို ျဖစ္သြားတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေဝယ်ာဝစၥ
လုပ္တဲ့သူေတြဟာ ပန္းကန္ေဆးတာ၊ ထမင္းဟင္း ခ်က္တာ၊
သန္႕ရွင္းေရးလုပ္တာ၊ ေရခပ္ထင္းခြဲတာ၊ ျပင္ဆင္ခူးခပ္
ေကြ်းေမြးတာ၊ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အထင္ ေသးစရာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။
အထင္ႀကီးစရာပါ။ ဂုဏ္ယူ ဖြယ္ရာ အလုပ္ေတြပါ။
သူတစ္ပါး မလုပ္ခ်င္တဲ့ ေအာက္ေျခသိမ္းအလုပ္ေတြကို
လိုက္လုပ္ေနၾကတဲ့ ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြဟာ
နတ္သားေလာင္း၊နတ္သမီး ေလာင္းေတြပါ။
ေစတနာေကာင္းရင္ ေကာင္းသလို အက်ိဳးေပးမွာမို႔
အထင္ေသးတဲ့သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ အထင္ေသး ၾကပါေစ၊
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရတာ အေၾကာင္းဆံု အခြင့္သင့္လို႔
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရတာကို ဂုဏ္ယူပါ။
ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ ျဖစ္ပါ။ ပင္ပန္းတာကို ဂ႐ုမစိုက္ဘဲ၊
မညည္းမညဴ ေဆာင္ရြက္ပါ။
ပ်င္းရိေလးတြဲျခင္းမရွိဘဲ မဆိုင္းမတြ ေဆာင္ရြက္ပါ။
အေႏွာင့္အယွက္ေလးေတြ၊ အဖုအထစ္ ေလးေတြ
ေတြ႕ႀကံဳရရင္ေတာင္မွ စိတ္လည္း မကြက္၊
စိတ္လည္းမပ်က္ဘဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ရႊင္ရႊင္လန္းလန္းနဲ႔
အၿပံဳးမပ်က္ ေဆာင္ရြက္ပါ။
ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ေနတဲ့သူေတြကို နတ္သားေလးေတြပါလား၊
နတ္သမီးေလးေတြပါလားလို႔ ခ်ီးမြမ္းအားက်ဖြယ္ရာ
ေကာင္းပါတယ္။ မဃလုလင္တို႔အဖြဲ႕ဟာ စိတ္တူ
ကိုယ္တူနဲ႔ ဘယ္သူမွ မခိုင္းေစရဘဲ၊
မိမိတို႔စိတ္ ေစတနာအေလ်ာက္ လမ္းျပင္ၾကတယ္။
ေရအိုးစင္ ေဆာက္ၾကတယ္။ ခရီးသြားတို႔အတြက္
ေသာက္ေရ စီစဥ္တယ္။ တစ္ေန႔တည္း မဟုတ္ဘူး။
ေန႔စဥ္ လုပ္ တာ။ အဆာေျပမုန္႔ဆုပ္လံုးေလးလည္း
စီစဥ္ေပးေသး တယ္။ ဒီေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ေၾကာင့္
(မဃသိၾကားမင္း) သိၾကားမင္းစည္းစိမ္ႏွင့္
အျခားနတ္သား စည္းစိမ္မ်ားကို ခံစားေနၾကရတယ္။
ဒါဟာ ေဝယ်ာဝစၥရဲ႕အက်ိဳးပါ။
ဒါေပမဲ့ ေဝယ်ာဝစၥေတာ့ လုပ္ပါရဲ႕။
စိတ္ေစတနာ ေကာင္း မပါဘူး။
သူတစ္ပါးလုပ္ထားတာကို
ႏွမ္းျဖဴးၿပီး နာမည္ေကာင္းယူတယ္။ ေနရာဝင္ယူတယ္။
ပါဝါျပတယ္။ အာဏာျပတယ္။
အေကာင္းစားေတြကိုေတာ့ သိုဝွက္ၿပီး
ကိုယ့္အတြက္ ကိုယ့္အိမ္အတြက္ သယ္တယ္။
ဒီၾကားထဲ ကမွ အလွဴဒါနအတြက္ စီစဥ္ထားတဲ့ေငြကို
အကုန္ ဝယ္ျခမ္းလွဴဒါန္းရမယ့္အစား ၾကားထဲကေန
ေလာက စကားအရဆိုရင္ တိုထားမယ္၊ လွ်ိဳထားမယ္၊
ကိုယ္က်ိဳး အတြက္ သံုးမယ္ဆိုရင္ေတာ့
အတြင္းဝန္အမတ္ တစ္ျဖစ္လဲ ဗိမိၺသာရမင္းရဲ႕
စိတ္ထားယုတ္တဲ့ ေဆြမ်ိဳး ေတြလို ငရဲျပည္
တစ္ျပည္ကေန တစ္ျပည္လွည့္ၿပီး ခံေပေတာ့။
လြတ္လာရင္လည္း ၿပိတၲာဘဝနဲ႔ အစာ၊
ေရစာငတ္ရဦးမွာ မလြဲဘူးေနာ္။
ဒါကေတာ့ ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရင္း ႏွလံုးသြင္းမွားလို႔
ျဖစ္ရတာပါ။
■မြန္ျမတ္တဲ့စိတ္နဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္တာေၾကာင့္
ေကာင္းက်ိဳးေတြရတယ္ဆိုတာကို သိၿပီး ေဝယ်ာဝစၥ
လုပ္တာဟာ ကုသိုလ္အလုပ္ကို လုပ္ေနတာပါလားလို႔
သေဘာေပါက္ထားရင္ ေဝယ်ာဝစၥဆိုတာဟာ အလြန္ မွ
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့အလုပ္လို႔ လက္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္တဲ့အခါမွာ မလုပ္သင့္၊မလုပ္ထိုက္တဲ့အရာကို
ျပဳလုပ္မိတဲ့အတြက္ ဆိုးက်ိဳးမ်ားစြာ ကိုလည္း ရရွိ
သြားၾကရတာဟာ ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ထက္
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ေနစဥ္မွာ က်ဴးလြန္မိတဲ့ အျပစ္က
ပိုႀကီးမားေနလို႔ျဖစ္ပါတယ္။
■ရတနာသံုးပါး၊ မိဘ ဆရာသမားနဲ႔ အျခားေသာ
ေဝယ်ာဝစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္တာဟာ အျပစ္ မရွိပါဘူး။
ေဝယ်ာဝစၥျပဳလုပ္စဥ္မွာ မေကာင္းတဲ့ ေစတနာဆိုး၊
မသင့္ေလ်ာ္တဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ျပဳလုပ္မိလို႔သာ အျပစ္
ျဖစ္ရတာပါ။ယခုေခတ္အခါမွာ ဘုရား၊
ေက်ာင္းကန္ေတြမွာ ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြ ရွိၾကပါတယ္။
အနီးကပ္ ေဝယ်ာဝစၥသမားျဖစ္တဲ့ ကပၸိယေတြ ရွိၾကပါတယ္။
ဥပါသကာ၊ဥပါသိကာမ အမည္ခံယူထားသူေတြ ရွိၾက ပါတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥလုပ္ရင္း နတ္ျပည္မွာ စံစားခြင့္ရေသာ္လည္း
အဘယ္ေၾကာင့္ ငရဲမွာ ဒုကၡဆင္းရဲ ခံစားရေအာင္
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျဖစ္ခံမွာလဲ။
“သီလ”ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္က “စင္ၾကယ္ျခင္း”ပါတဲ့။
ဘာစင္ၾကယ္ရမလဲဆိုရင္ စိတ္စင္ၾကယ္ရမွာ။
စိတ္စင္ ၾကယ္မွလည္း လုပ္ကိုင္တာ စင္ၾကယ္မယ္။
ေျပာဆို တာ စင္ၾကယ္မယ္။ ေတြးႀကံတာ စင္ၾကယ္မယ္။
“သီလ” ဆိုတာ ႏွစ္မ်ိဳးပဲ ရွိတယ္။
လုပ္ေဆာင္သင့္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္တာလည္း သီလပဲ။
မလုပ္သင့္တာကို ေရွာင္ၾကဥ္တာလည္း သီလပဲ။
လိုက္နာက်င့္ႀကံရတဲ့ သီလဟာ စာရိတၱသီလလို႔ေခၚပါတယ္။
စာရိတၱသီလ ဆိုတာ သေဘာအလိုအားျဖင့္ အျပစ္ကင္းၿပီး၊
အက်ိဳး ရွိတဲ့ အလုပ္ကို ျပဳလုပ္ျခင္းမ်ိဳးပါပဲ။
“ဝါရိတၱသီလ”ကေတာ့ ဘုရားအစရွိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြက
သူ႔အသက္ မသတ္ရ စသည္ျဖင့္ အျပစ္ရွိတာကို
မျပဳလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့သီလ ျဖစ္ပါတယ္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဆိုတာ အလြန္ထင္ရွားတဲ့
ဆရာေတာ္တစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္
လို႔ဆိုရင္ မဖူးေတြ႕ရ ဖူးျမင္ခြင့္မရေသာ္လည္း ၾကားရ ၊
သိရ ဆရာေတာ္ ေရးသားေတာ္မူတဲ့ စာေတြကို
ဖတ္ရ ႐ံုနဲ႔ကို ၾကည္ညိဳခ်င္စရာပါ။
လယ္တီဆရာေတာ္ဟာ စာေရးျခင္း၊ စာခ်ျခင္း၊
တရားေဟာေျပာျခင္းတို႔နဲ႔ မအားလပ္တဲ့ၾကားထဲက
ရတနာသံုးပါးရဲ႕ ဝတ္ပဋိပတ္ကိုလည္း
ႀကိဳးစားျဖည့္ေတာ္မူခဲ့တယ္။
သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ တစ္ၿမိဳ႕လံုး လွည့္လည္ၿပီး
ဆြမ္းခံေကြၽးတယ္။ ေက်ာင္းတိုက္အတြင္း တံျမက္လွည္းျခင္း၊
ေသာက္သံုးေရျဖည့္ျခင္း၊ သံဃာမ်ား စားၿပီးတဲ့
ပန္းကန္မ်ား ေဆးျခင္း ေဝယ်ာဝစၥမ်ားကို
ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူတယ္။
နံနက္ေလးနာရီမွာ ကုဋီအားလံုး ေရျဖည့္ၿပီးသြားၿပီ။
ေရအိုးအားလံုး ေရျဖည့္ၿပီးသြားၿပီ။ သံဃာမ်ား မသိေအာင္
မႏိုးထခင္ အရင္ ႏိုးထၿပီး ေဝယ်ာဝစၥ ဝတ္ျဖည့္ထားတာ။
သံဃာငယ္မ်ား သိသြားတဲ့အခါ လယ္တီဆရာေတာ္
ခပ္ထားတဲ့ေရကို မေသာက္ရဲ၊ မခ်ိဳးရဲ၊ မသံုးရဲၾကတဲ့အခါ
“သံုးသာ သံုးၾကပါ”လို႔ ႏွစ္သိမ့္ေဟာေျပာေတာ္မူတယ္။
ေက်ာင္းတိုက္အတြင္း ေန သံဃာမ်ားအတြက္သာမက၊
မံုရြာၿမိဳ႕တြင္းမွာရွိတဲ့ မေထရ္ႀကီးမ်ား၊ သံဃာမ်ားရွိရာ
ေက်ာင္းတိုက္မ်ား မွာလည္း ကုဋီေဆးျခင္း၊ ကုဋီေရျဖည့္ျခင္း၊
ကႏုတံ ေဆးျခင္း၊ ေရခပ္ျခင္း၊ တံျမက္လွည္းျခင္းမ်ား
ျပဳၿပီးမွ ဆြမ္းခံျြကေတာ္မူတယ္။
အခ်ိဳ႕ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက အားနာလို႔ -
“လယ္တီဘုန္းႀကီး . . .ဒီလို မလုပ္ပါနဲ႕၊
ေတာ္ ေလာက္ပါၿပီ”လို႔ တားၾကတယ္။
လယ္တီဆရာေတာ္က -
“တပည့္ေတာ္ကို သနားရင္ ခြင့္ျပဳပါ။
တစ္သံသရာ လံုး တပည့္ေတာ္ရဲ႕လက္ေတြဟာ
သားကြၽန္၊ မယားကြၽန္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။
သံဃာ့ကြၽန္ ၊သာသနာ့ကြၽန္အမႈ ျပဳခြင့္ ေပးၾကပါ”လို႔
ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားၿပီး သူ႕ရဲ႕ဝတ္ကို
ေဆာင္ရြက္ၿမဲတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူတယ္။
ထိုသို႔ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ ဆြမ္းခံႂကြတဲ့အခါ
တံျမက္စည္း၊ ေရအိုးနဲ႔ သပိတ္ကို ေန႔တိုင္းသယ္ေဆာင္
သြားခဲ့တယ္။ က်င့္ဝတ္ရွိမွ က်င့္ဝတ္ကိုျဖည့္မွ
သီလ လည္း ရ၊ သမာဓိလည္း ခိုင္၊
ပညာလည္း ပိုင္လိမ့္ မယ္ဆိုတာကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္
က်င့္သံုးျပေနျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။
ဒီေဝယ်ာဝစၥအလုပ္ကို ဘယ္သူမွ ခိုင္းလို႔ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။
ေဝယ်ာဝစၥရဲ႕အက်ိဳးတရားကို ေကာင္းစြာသိလို႔
ေကာင္းစြာလုပ္ေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါ တယ္။
လယ္တီေက်ာင္းတိုက္မွာ ရဟန္းတစ္ပါး “ဝမ္းေရာဂါ” ျဖစ္ေတာ့
သံဃာအခ်ိဳ႕ ေျပာင္းေရႊ႕သြားၾကတယ္။
က်န္ သံဃာေတြကလည္း အနားမကပ္ရဲၾကဘူး။
ဆရာေတာ္သိေတာ့ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ က်င္ႀကီးမ်ား
ေပေနတဲ့ ဂိလာနပဥၥင္းရဲ႕သကၤန္းကို ဖြပ္ေလွ်ာ္ေပးရန္
ေရတြင္းကို ယူခဲ့တယ္။ ကာလဝမ္းက်င္ႀကီး အနံ႕ကလည္း
အင္မတန္မွဆိုးတာ။ ၿငီးေငြ႕ရြံရွာစိတ္ ျဖစ္မိတာနဲ႔
“ဟယ္ . .စိတ္ယုတ္၊ နင္ တယ္လွည့္စားပါလား”လို႔
ႀကိမ္းဝါးၿပီး ေစာင္သကၤန္းမွာ ေပေနတဲ့ က်င္ႀကီးကို
တစ္ကိုယ္လံုး လိမ္းက်ံပစ္လိုက္တယ္။
ဒါမွပဲ ရြံရွာစိတ္ ေပ်ာက္ေတာ့တယ္။
【ရဟႏၲာ နဲ႔ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား။ စာ-၂၈၈မွ- 】
“အလွဴရွင္ နဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥသမား”
•••••••••••••••••••••••••••••••••
အလွဴရွင္ရွိရင္ ေဝယ်ာဝစၥသမားလည္း ရွိစၿမဲပါ။
အလွဴရွင္နဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥသမားတို႔ သဟဇာတ ျဖစ္မွ
အလွဴတစ္ခုက အဆင္ေျပေခ်ာေမာမွာပါ။
အလွဴရွင္ ကလည္း ကိုယ့္အလွဴမွာ ေဝယ်ာဝစၥ
လာလုပ္ေပးတဲ့ သူေတြအေပၚ ေငြဂုဏ္နဲ႔ ခြဲျခားဆက္ဆံတာ၊
ႏွိမ့္ခ်တာ မျပဳရဘူး။ သူတို႔ေဝယ်ာဝစၥသမားေတြ
အက်ိဳးေဆာင္ၾကလို႔သာ ငါ့ရဲ႕အလွဴ ၿပီးေျမာက္
ေအာင္ျမင္ရ တာပါလားလို႔ ေတြးၿပီး ေက်းဇူးတင္ပါ။
ေဝယ်ာဝစၥသမားကလည္း ကိုယ္လွဴတဲ့ အလွဴ မဟုတ္လို႔၊
ဝတ္ေက်တန္းေက်သေဘာနဲ႔ မကူညီရင္ မျဖစ္လို႔
ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးရတယ္ ဆိုတဲ့စိတ္ မေမြးနဲ႕။
သူ႕အလွဴ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ဘူး ဆိုတဲ့
စိတ္မ်ိဳး မထားနဲ႔။ အလွဴရွင္က သိခ်င္သိ မသိခ်င္ ေန၊
အလွဴရွင္က အသိအမွတ္ျပဳခ်င္ျပဳ မျပဳခ်င္ေန
အလွဴပြဲမွာ လစ္ဟာမႈမရွိေအာင္ စိတ္ေစတနာေကာင္း
ထားၿပီး ေဆာင္ရြက္ပါ။ အလွဴရွင္ ရွိလို႔ တုိ႔လည္း
ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္ခြင့္ရတာပါလားလို႔ အလွဴရွင္ကို
ေက်းဇူးတင္ပါ။
အလွဴရွင္က အလွဴဒါနရဲ႕ကုသိုလ္အက်ိဳးကို ရသလို၊
ငါတို႔ေဝယ်ာဝစၥသမားတြဆိုတာလည္း ေဝယ်ာဝစၥ
ကုသိုလ္အက်ိဳးကို ရခြင့္ႀကံဳရတာပါလားလို႔
မွန္ကန္တဲ့ အသိ ရွိဖို႔လိုပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ “ပါယာသိၿမိဳ႕စားနဲ႔ ဥတၱရလုလင္”
တို႔ရဲ႕ အေၾကာင္း အသိေပးခ်င္တယ္။
ပါယာသိၿမိဳ႕စား က အလွဴရွင္ပါ။
ဥတၱရလုလင္ က ေဝယ်ာဝစၥသမားပါ။
ပါယာသိၿမိဳ႕စားဟာ ရဟန္း၊ ပုဏၰား၊ ခရီးသည္၊
သူေတာင္းစားတို႔ကို ပံုးရည္ဟင္း၊ ဆန္ကြဲထမင္း၊
ခ်ည္မွ်င္ၾကမ္း အဝတ္အထည္တို႔ကိုလွဴတယ္။
ဥတၱရ လုလင္က ေဝယ်ာဝစၥေခါင္းေဆာင္အျဖစ္
ေဆာင္ရြက္တယ္။ အလွဴပြဲၿပီးေတာ့ ဥတၲရလုလင္က
ပါယာသိၿမိဳ႕စား နဲ႔ ေနာင္ဘဝေတြမွာ မဆံုရဖို႔
ဆုေတာင္းတယ္။ပါယာသိ ၿမိဳ႕စားသိေတာ့ ေမးတယ္။
ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုဆုေတာင္းရ တာလဲေပါ့။
အတိုခ်ဳပ္ရင္ “အရွင္က အေကာင္းစားေတြ
ဝတ္ဆင္စားသံုးတယ္။ လွဴေတာ့ အညံ့စားေတြ လွဴတယ္၊
ဒါေၾကာင့္မို႔ ေနာင္ဘဝ မဆံုဖို႔ ဆုေတာင္းတာ”လို႔
ေျဖၾကားတယ္။ ပါယာသိၿမိဳ႕စားကလည္း ငါဝတ္ဆင္
စားသံုးသလိုမ်ိဳး တန္းတူ လွဴခြင့္ျပဳလိုက္တယ္။
ဥတၱရ လုလင္ဟာ အခြင့္ရၿပီမို႔ အေကာင္းဆံုး ေဘာဇဥ္နဲ႔
အဝတ္အထည္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ ဦးစီးေဆာင္ရြက္ၿပီးေတာ့
လွဴတယ္။
အခ်ိန္တန္လို႔ ေသသြားၾကတဲ့အခါ ပါယာသိ
ၿမိဳ႕စားက အလွဴရဲ႕အက်ိဳးေၾကာင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္
ဘံုဗိမာန္မွာ ပရိသတ္ကင္းမဲ့တဲ့ နတ္သားျဖစ္တယ္။
ဥတၱရလုလင္ကေတာ့ ေစတနာေကာင္း နဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥ
ေဆာင္ရြက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံုထက္
ျမင့္တဲ့ တာဝတႎသာနတ္ဘံုမွာ နတ္သား ျဖစ္တယ္။
ေဝယ်ာဝစၥသမားဟာ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ လုပ္ဖို႔
လိုတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္ေလာက္ပါၿပီေနာ္။
အိမ္ေစဘဝနဲ႔ ဘဝအက်ိဳးေပးမေကာင္းလို႔
ေနရတာေတာင္မွ ဆင္းရဲမြဲေတလွလို႔ ကိုယ့္ဘဝ
မလွပ ဘူးဆိုရင္ေတာင္မွ ငါတို႔ေတာ့ သူတစ္ပါးေတြလို
လွဴလည္း မလွဴႏိုင္၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္နဲ႔
အခြင့္အေရးမရွိဘူးလို႔ အားငယ္ေနစရာမလိုဘဲ၊
ေဝယ်ာဝစၥကိုသာ မြန္ျမတ္တဲ့ေစတနာနဲ႔လုပ္မယ္ဆိုရင္
လူ႔စည္းစိမ္၊ နတ္စည္းစိမ္သာမက နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း
အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အျခားေဝယ်ာဝစၥ
လုပ္ေနတဲ့သူေတြကို ဗိုလ္က်မယ္၊ အႏိုင္က်င့္မယ္၊
ဆရာႀကီး ဝင္လုပ္မယ္၊ ႏွိမ့္ခ်မယ္၊ အလုပ္ထက္
ေနရာ ယူဖို႔ေလာက္ပဲ စိတ္ကူးမယ္၊ လစ္ရင္ လစ္သလို
တိုမယ္၊ လွ်ိဳမယ္၊ ကဲ့မယ္၊ အလွဴရွင္နဲ႔ ေဝယ်ာဝစၥ သမားေတြ
စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစမယ္ စတဲ့ ယုတ္ညံ့တဲ့
အလိုဆိုးရွိသူ ေဝယ်ာဝစၥသမား ဆိုရင္ေတာ့
သူ႔ကိုယ္သူ မသိလို႔ပါ။
အလြန္ သနားစရာေကာင္းတဲ့သူေတြပါ။
ေဝယ်ာဝစၥ လုပ္တာ ကုသိုလ္ မရတဲ့အျပင္
“အကုသိုလ္” ပါ ပိုလို႔ႀကီးထြားလာေစတာေၾကာင့္
အပါယ္ေလးပါးမွာ စံုးစံုးျမဳပ္ရေတာ့မွာပါ။
လယ္တီဆရာေတာ္လိုမ်ိဳး ေစတနာေရာ၊လံု႔လပါ
ႀကီးမားတဲ့ ေဝယ်ာဝစၥသမားမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္
ကိုယ့္ စိတ္ကိုယ္ျပင္ သတိနဲ႔ျပင္ဆင္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို
ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ အေလးဂ႐ုျပဳဖို႔ တိုက္တြန္း
လိုက္ရပါေတာ့တယ္။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
-【သမၸဇဥ္-ေပါင္ၿမိဳ႕】
Posted by►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm