“ အညာသိ ေကာ႑ည ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ ေတာင္းပံု ”

- အာယသာ အညာသိေကာ႑ေညာ - အညာသိ ေကာ႑ညေထရ္သည္
- ဒိဌဓေမၼာ - သစၥာကို ေကာင္းစြာသိျမင္ျပီး

(သစၥာေလးပါး၌ ေၾကာင္းက်ိဴးေလ်ာ္ကန္စြာ သိျမင္ျခင္း)

- ပိတၱဓေမၼာ - သစၥာကို ကိုယ္တိုင္ ဆိုက္ေရာက္ျပီး

(ဤကားဒုကၡ၊ ဤကားဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤကားဒုကၡခ်ဴပ္ရာ အက်င့္ဟူ၍ ခႏၶာဥာဏ္ဆိုက္ သိျမင္ျခင္း)

- ၀ိဒိတဓေမၼာ - သစၥာကို ထိုးထြင္းသိျမင္ျပီး

(ဒုကၡကို ပိုင္းျခားသိရမည္၊ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းကို ပယ္သတ္ရမည္၊ ဒုကၡခ်ဴပ္ရာကို မ်က္ေမွာက္ျပဳရမည္၊ ဒုကၡခ်ဴပ္ရာ အက်င့္ကို ပြားမ်ားရမည္ဟု သိျခင္း)

- ပရိေယာဂါဌဓေမၼာ - သစၥာကို ဥာဏ္သက္၀င္၍ သိျပီး

(ဒုကၡခ်ဴပ္ရာ အက်င့္စခန္း မဂၢင္လမ္း၌ ကြဲျပားစြာသိျခင္း)

- တိဏၰ၀ိစိကိေစၦာ - သစၥာ၌ ယံံုမွားျခင္း ကင္းစင္ျပီး

(ဆင္းရဲခ်ဴပ္ျငိမ္းရာ နိဗၺာန္စခန္းသို႔ မဂၢင္ လမ္းျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္ ထို မဂၢင္လမ္း၌ ယံုမွားမူကင္းစင္ျခင္း)

- ၀ိဂတကထံကေတၱာ - သစၥာ၌ သံသယ ကင္းစင္ျပီး

(မဂၢင္လမ္းျဖင့္ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္မွေရာက္ပါမည္လားဟု သံသယ ကင္းစင္ျခင္း)

- ေ၀သာရဇၨပၸေတၱာ - သစၥာ၌ ရဲရင့္ျခင္းသို႔ ေရာက္၍

(မိမိကိုယ္တိုင္ သိရွိပြားမ်ားထားေသာ ဤ မဂၢင္တရားကို ပရိတ္သတ္အလယ္၌ မေၾကာက္မရြံ ေျပာၾကားနိုင္ျခင္း)

- အပရပၸစၥေယာ - သူတပါးကို အားကိုးမူ မျပဳ၍

(ဆင္းရဲမွ လြန္ေျမာက္ရန္ မိမိကိုယ္တိုင္ မိမိအစြဲကို ျဖဳတ္ရမည္ျဖစ္၍ သူတပါးကို အားကိုးရန္ မလိုအပ္ျခင္း)

*****

- ဘဂ၀ႏၱံ - အရွင္ဘုရား
- အဟံ - အကၽြနု္ပ္သည္
- ဘဂ၀ေတာ - ျမတ္စြာဘုရား၏
- သႏၱိေက - အထံေတာ္၌
- ဥပသမၸဒံ - ပဥၥင္းအျဖစ္ကို
- လေဘယ်ံ - ရခ်င္ပါ၏ ဟု ေလွ်ာက္၏ …။

*****

- ဘိကၡဴ - ရဟန္း
- ဧဟိ - လာလွည့္
- ဒုုကၡႆ - ၀ဋ္ဆင္းရဲ၏
- အႏၱကိရိယာထ - အဆံုးတိုင္ေအာင္
- သမၼာ - ေကာင္းစြာ
- ျဗဟၼစရိယံ - အထက္မဂ္ ၃ ပါးကိုရေအာင္
- စရ - က်င့္ေလာ့ ဟု
- ဘဂ၀ါ - ျမတ္စြာဘုရားသည္
- အေ၀ါစ - မိန္႔ေတာ္မူသည္္ ရွိေသာ္
- တႆ အာယသၼေတာ - ထို အရွင္အညာသိ ေကာ႑ည သည္
- သာ၀ ဥပသမၸဒါ - ပဥၥင္းအျဖစ္သို႔
- ေဟာတိ - ေရာက္ေလ၏ …။

*****

၀ါဆို လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္၌ ၀ပၸေထရ္

၀ါဆုိ လျပည့္ေက်ာ္ ၂ ရက္၌ ဘဒၵိယေထရ္

၀ါဆုိ လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္၌ မဟာနာမ္ေထရ္

၀ါဆုိ လျပည့္ေက်ာ္ ၄ ရက္၌ အႆဇိေထရ္ တို႔သည္ ေသာတပန္ တည္၍ ပဥၥင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္ၾကေလကုန္သတည္း …..။

(ဓမၼစကၠပ၀တၱနသုတ္)
အရွင္အရိယဓမၼ