ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ်အျပစ္အားလံုးထဲမွာ
“ေဒါသအျပစ္” ဟာ “အႏွိဳင္းမဲ့ အျပစ္”ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေဒါသအျပစ္ထက္ပိုျပီး ကိုယ့္စိတ္၊
ကုိယ့္ဘဝကုိ ပ်က္စီး ေစတတ္ပါတယ္၊
ဖ်က္ဆီးတတ္ပါတယ္လုိ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရာ၊ အစားထိုးစရာ၊
ထပ္တူျပဳစရာတျခားအျပစ္ မရွိေတာ့လုိ႔ ပါပဲ။
ေဒါသအျပစ္နဲ႔ လဲလွယ္သင့္၊ လဲလွယ္ထိုက္တဲ့
တျခားအျပစ္ ေလာကမွာမရွိေတာ့တဲ့အတြက္
ေဒါသအျပစ္ဟာ “အႏိႈင္းမဲ့အျပစ္” ျဖစ္ရပါတယ္။
က်ဴးလြန္သူကို ပ်က္စီးေစတတ္တဲ့သေဘာ၊
ဖ်က္ဆီးတတ္တဲ့သေဘာကို အျပစ္လို႔ ေခၚပါတယ္။
အျပစ္မွန္သမွ် အျပစ္က်ဴးလြန္သူကို
ဆိုးက်ဳိးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဆင္းရဲဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔
ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးတတ္ ပါတယ္။
အျပစ္တစ္ခုခု က်ဴးလြန္လုိက္လုိ႔
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ရရွိသြားတယ္။
စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘဝျပည့္စံုသြားတယ္ဆုိတာမရွိပါဘူး ။
ဆိုးက်ိဳးဆင္းရဲေတြ၊စိတ္ဓာတ္ နဲ႔ ဘဝ
ပ်က္စီးမႈေတြကုိသာ ေတြ႕ၾကံဳရင္ဆုိင္ရမွာပါ။
လူသားေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘဝ ကုိ
ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္စီးတတ္တဲ့ အျပစ္ေတြအားလံုးထဲမွာ
“ေဒါသအျပစ္” ဟာ အဆုိးဝါးဆံုး အျပစ္၊
ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အေကာင္းဆံုးအျပစ္၊ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာလုိ႔လဲဆုိေတာ့ ေဒါသဆုိတဲ့ စကားလံုးကုိယ္တုိင္က
“အျပစ္” ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။
“ေဒါသ”ဆုိတဲ့ စကားလံုးက ျမန္မာစကားလံုး
မဟုတ္ပါဘူး။ပါဠိ စကားလံုး ပါ။
“ေဒါသ” ဆုိတဲ့ ပါဠိစကားလံုးက ထြက္တဲ့
အဓိပၸါယ္ေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့
“အျပစ္”ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။
ခႏၶာကုိယ္မွာ သည္းေျခတုိ႔၊ သလိပ္တုိ႔၊
ေလတုိ႔ ပံုမာန္ ထက္ ေဖာက္ျပန္လာၿပီဆုိရင္၊
သည္းေျခေဒါသထူေျပာတယ္၊ သလိပ္ေဒါသမ်ားတယ္၊
ေလေဒါသသင့္တယ္လုိ႔ ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။
သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ေလေတြဟာ အျပစ္ျဖစ္ေနတယ္၊
ပ်က္စီးေနတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ အျပစ္ဆိုတာ
ပ်က္စီးျခင္းကို ေျပာတာပါပဲ။
ကိေလသာ စာရင္းဝင္တဲ့ ေဒါသဟာလည္း သူ႔ကုိ
လက္ခံသိမ္းပုိက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ အျပစ္ ေပးပါတယ္။
ပ်က္စီး ေစပါတယ္။
ေဒါသၾကီးရင္ၾကီးသေလာက္ ေဒါသပိုင္ရွင္မွာ
အျပစ္ၾကီးရ၊ပ်က္စီးရပါတယ္။
“ေဒါသ” ဆုိတဲ့ေနရာမွာ
“စိတ္တုိတာ၊စိတ္ဆုိးတာ၊စိတ္ပ်က္တာ၊
စိတ္ညစ္တာ၊စိတ္ေကာက္တာ ၊ အမ်က္ထြက္တာ၊
ရန္ၿငိဳးဖြဲ႕တာ ၊ ကလဲ့စားေခ်တာ၊
ဝမ္းနည္းတာ၊ ပူေဆြးတာ၊ လြမ္းဆြတ္တာ၊
စိုးရိမ္တာ၊ ေၾကာက္ရြံ႕တာ၊ ငိုေႂကြးတာ....”
အားလံုး ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ ေဒါသသေဘာ၊
ေဒါသလကၡဏာေတြခ်ည္းပါပဲ။
ေဒါသကဘာေတြကုိ ပ်က္စီးေစတတ္တာလဲ။
ဘာေတြကုိ ဖ်က္စီးေစတတ္တာလဲ ဆုိရင္ေတာ့
ႏွစ္ဖက္ ၊ ႏွစ္ဖက္ကုိ ပ်က္စီးေစတတ္ပါတယ္။
ႏွစ္ဖက္ ၊ ႏွစ္ဖက္ကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္ပါတယ္။
ေဒါသေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ ၊ ႏွစ္ဖက္ ပ်က္စီးရပါတယ္။
ကုိယ္ နဲ႔ စိတ္ ဆုိတဲ့ ႏွစ္ဖက္
မိမိအက်ဳိးနဲ႔ သူတစ္ပါး အက်ဳိးဆုိတဲ့ ႏွစ္ဖက္၊
ပစၥဳပၸန္ အက်ဳိးနဲ႔ တမလြန္အက်ဳိးဆုိတဲ့ ႏွစ္ဖက္
အဲဒီလုိအားျဖင့္ ေဒါသေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ႏွစ္ဖက္
ပ်က္စီးရပါတယ္။
နဂိုက ႐ုပ္ရည္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေခ်ာေမာလွပပါေစ၊
ေဒါသဝင္လာျပီဆိုရင္ အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္သြားပါတယ္။
ေဒါသဟာလူရဲ႕ ပင္ကို ရုပ္အဆင္းကုိ ေဖာက္ျပန္
ပ်က္စီးသြားေစပါတယ္။
ကုိယ္အမူအရာ၊ႏႈတ္အမူအရာေတြ ၾကမ္းတမ္းရုိင္းပ်
မဲ့ရြဲ႕စုတ္ျပတ္ၿပီး က်က္သေရယုတ္သြားေစပါတယ္။
အသားျဖဴတဲ့လူ ေဒါသျဖစ္ရင္ အသားနီသြားမယ္။
အသားနီတဲ့လူ ေဒါသျဖစ္ရင္ အသားညိဳသြားမယ္။
အသားညိဳတဲ့လူ ေဒါသျဖစ္ရင္ အသားျပာသြားမယ္။
အသားျပာတဲ့လူ ေဒါသျဖစ္ရင္ အသားမည္းသြားမယ္၊
အသားမည္းတဲ့လူ ေဒါသျဖစ္ရင္ အသားေမွာင္သြားမယ္။
ေမွာင္ျပီးရင္ေတာ့ ဘာမွ မက်န္ေတာ့ဘူး။
လဲေသဖုိ႔ပဲရွိေတာ့တယ္။
ဒါက ေဒါသေၾကာင့္ ကုိယ္ပ်က္စီးပံု နမူနာပါ။
ေဒါသေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္စီးပံုကေတာ့
နဂိုက စိတ္သေဘာထား ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း၊
ေဒါသ၀င္လာရင္ စိတ္သေဘာထား ဆိုးသြားပါတယ္။
နဂိုကစိတ္ေန ဘယ္ေလာက္ႏူးညံ့ႏူးည့ံ၊
ေဒါသ၀င္လာရင္ စိတ္ေနၾကမ္းတမ္းသြားပါတယ္။
နဂိုက စိတ္ဓါတ္ဘယ္ေလာက္ျမင့္ျမတ္ျမင့္ျမတ္
ေဒါသ၀င္လာရင္ စိတ္ဓါတ္ယုတ္ညံ့သြားပါတယ္။
စိတ္ဓါတ္ေအာက္တန္းက်သြားပါတယ္။
■သာမန္ပုထုဇဥ္ဆိုတာ အသာထားလုိက္ပါဦး။
ဘုရားျဖစ္ဖို႔ တစ္ဘဝျခားသာလိုေတာ့တဲ့
ဘုရားေလာင္းအရင့္အမာ ေဝႆႏၲရာမင္းၾကီးေတာင္မွ
သားေတာ္ ဇာလီ နဲ႔ သမီးေတာ္ ကဏွာဇိန္ကုိ
ဆူးႀကိမ္လံုးနဲ႔ ရုိက္ေနတဲ့ “ဇူဇကာ ပုဏၰားႀကီး”ကုိ
ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သတ္ျဖစ္ဖုိ႔ ၾကံစည္စိတ္ကူးမိတဲ့ အထိ
ေဒါသရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဖ်က္စီးမႈကုိ ခံခဲ့ရပါေသးတယ္။
ဘုရားေလာင္းအရင့္အမာ ပုဂိၢဳလ္ၾကီးကိုေတာင္မွ
လူသတ္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဖ်က္ဆီးႏိုင္တဲ့
တရားဟာ “အျပစ္”လို႔ နာမည္ရတဲ့ ေဒါသတရားပါ။
သာမာန္ လူေတြအေပၚ ေဒါသရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဖ်က္ဆီးေရး
လုပ္ေနပံုကေတာ့ မေတြးရဲေအာင္ ေၾကာက္ဖြယ္
ေကာင္းလွပါတယ္။
အဲဒီလိုအားျဖင့္ ကိုယ္နဲ႔စိတ္ဆိုတဲ့ ႏွစ္ဖက္ကို
ပ်က္စီးေအာင္၊ဖ်က္ဆီးတတ္လို႔လည္း
ေဒါသကို ေဒါသလို႔ ေခၚပါတယ္။
ေဒါသဝင္လာရင္ ေဒါသပိုင္ရွင္မွာ အနည္းဆံုး
စိတ္ပူေလာင္မွဳ၊ စိတ္ပင္ပန္းမွဳ၊စိတ္ဆင္းရဲမွဳကို
ခံစားရပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါသျဖစ္ရံုနဲ႔ မေက်နပ္ဘဲ၊
ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆို ႀကိမ္းေမာင္း ရိုက္ပုတ္ဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့
ႏွဳတ္လည္းပင္ပန္းဆင္းရဲ၊ ကိုယ္လည္းပင္ပန္းဆင္းရဲပါတယ္။
ေဒါသ အထြက္ခံရတဲ့ သူမွာလည္း ျပန္မေျပာသာ၊
ျပန္မလုပ္သာလို႔ ေခါင္းငံု႔ခံေနရရင္ေတာင္
စိတ္ထဲမွာေတာ့ ပူေလာင္ ပင္ပန္းဆင္းရဲေနရ ပါတယ္။
ျပန္ေျပာသာ၊ျပန္လုပ္သာလို႔ ျပန္ေျပာ၊
ျပန္လုပ္ခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ေရာႏွဳတ္ပါ
ပူေလာင္ ပင္ပန္း ဆင္းရဲရေတာ့မွာ ပါပဲ။
အျပန္အလွန္ ေဒါသကိုလိုက္ျပီး တံု႔ျပန္ေနရတဲ့အတြက္
ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္စလံုး အက်ိဳးမဲ့ အခ်ိန္ကုန္ရပါတယ္။
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ အလုပ္ေတြ မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ
အလုပ္ပ်က္သြားတဲ့အတြက္ ရသင့္ရထိုက္တဲ့
ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ဆံုးရွံဳးရပါတယ္။
အဲဒီလိုအားျဖင့္ မိမိအက်ိဳး သူတစ္ပါးအက်ိဳးဆိုတဲ့
ႏွစ္ဖက္ကို ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးတတ္လို႔
“ေဒါသ” လို႔ ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါသလႊမ္းမိုးေနတဲ့ သူအတြက္ မေျပာရဲတဲ့စကား၊
မျပဳရဲတဲ့အလုပ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
ဘာမဆိုေျပာရဲ၊ ဘာမဆိုျပဳရဲပါတယ္။
ေဒါသ လႊမ္းမိုးေနသူရဲ့ သႏၲာန္မွာ အသိဥာဏ္
အေမွာင္က်ၿပီး မေျပာသင့္တာကို
ေျပာသင့္တယ္ထင္၊ မျပဳသင့္တာကိုျပဳ
သင့္တယ္ ထင္ေနတဲ့အတြက္ သူေျပာလိုက္သမွ်၊
သူျပဳလိုက္သမွ် အရာအားလံုးဟာ
အေျပာမွား၊ အျပဳမွားေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။
အေျပာမွား၊ အျပဳမွားေတြရဲ့ လက္ေဆာင္ကေတာ့
ေဒါသမထြက္ရင္ ရလာမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ
လက္လြတ္ဆံုးရွံဳးသြားရျခင္း ပါပဲ။
ေဒါသကို အေျခခံတဲ့ အေျပာမွား၊ အျပဳမွားေတြေၾကာင့္
စည္းစိမ္ ဥစၥာ၊ ရာထူး အာဏာ၊ ခ်စ္သူ ခင္သူ၊ မိတ္ေကာင္း
ေဆြေကာင္း အစရွိတဲ့ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ
တစ္မ်ိဳးမဟုတ္ တစ္မ်ိဳး လက္လႊတ္ ဆံုးရွံဳးရပါတယ္။
အေသခ်ာဆံုး ဆံုးရွံဳးမွဳကေတာ့ စိတ္ခ်မ္းသာမွဳ နဲ႔
စိတ္ ေအးခ်မ္းမွဳပါပဲ။
ေဒါသေသြး ပြက္ပြက္ဆူေနတဲ့ သူဟာ
အေမရင္းကိုလည္း သတ္ရဲပါတယ္၊
အေဖရင္းကိုလည္း သတ္ရဲပါတယ္။
ဘုရား ရဟႏၲာ အရိယာသူျမတ္ေတြကိုလည္း
သတ္ရဲပါတယ္။ တစ္ေလာကလံုးမွာ အခ်စ္ဆံုးပါ
လို႔ဆိုတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း သတ္ရဲပါတယ္။
အထြတ္အထိပ္ေတြကိုေတာင္ လက္ရဲဇက္ရဲ ၊
သတ္ျဖတ္ရဲေနမွေတာ့ ေဒါသ သမား မမွားရဲတဲ့အမွား
ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေဒါသဘီလူးမပူးရဲတဲ့
မေကာင္းမွဳဆိုတာမရွိေတာ့ ပါဘူး။
ေဒါသငမူး မက်ဴးရဲတဲ့ ဒုစရိုက္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။
မွားရဲ ၊ ပူးရဲ ၊ က်ဴးရဲတဲ့ ေဒါသ ေနာက္လိုက္
လူ႔ငမိုက္အတြက္ တမလြန္ သြားရာ လမ္းကေတာ့
“အပါယ္ေလးဘံု” ကလြဲျပီး ဘယ္ဘံုမ်ား ရွိဦးမွာတဲ့လဲ။
အပါယ္ေလးဘံုက လြတ္လာျပန္ေတာ့လည္း
“ဝဋ္လည္ျခင္း၊ တံု႔ျပန္ဒဏ္ခံရျခင္း” အစရွိတဲ့
ဆိုးက်ိဳးဆင္းရဲေတြကို တနင့္တပိုး ခံစားရပါဦးမယ္။
အဲဒီလုိအားျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ေကာင္းက်ိဳး ၊
တမလြန္အက်ိဳးဆိုတဲ့ ႏွစ္ဖက္ကိုလည္း
ပ်က္စီးေအာင္ ဖ်က္ဆီးတတ္လုိ႔လည္း
ေဒါသကုိ “ေဒါသ” လုိ႔ ေခၚပါတယ္။
တစ္ခ်ိန္တုန္းက သာဝတၳိျမိဳ႕မွာ
“ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕တယ္၊ ႏွိမ့္ခ်တတ္တယ္၊
ျငိမ္းေအးမႈရွိတယ္”လို႔ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာတဲ့
“ေဝေဒဟိကာ” ဆိုတဲ့ အိမ္ရွင္မတစ္ဦးရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။
“ေဝေဒဟိကာ တုိ႔ကေတာ့ သိပ္ကုိ ေဒါသကင္းစင္တာပဲ”
သူမကုိ လူတကာခ်ီးမြမ္းၾကပါတယ္။
သူမမွာ ေဒါသတကယ္ရွိမရွိ စမ္းသပ္ၾကည့္ခ်င္တဲ့ သူမရဲ႕
အိမ္ေဖာ္မေလး “ကာဠီ”ဟာ တစ္ေန႔ေတာ့ ေနျမင့္မွ
အိပ္ရာကထပါတယ္။
ခါတိုင္းလို နံနက္ေစာေစာ အိပ္ရာ မထတဲ့ ကာဠီကုိ
သူမ က အေၾကာင္းအက်ိဳးေမးၾကည့္ပါတယ။္
“ဟဲ့ ... ကာဠီ ၊ ညည္း ဘာလုိ႔ ဒီေန႔ အိပ္ရာထ
ေနာက္က်ရတာလဲ။”
“အေၾကာင္းထူး ရယ္လုိ႔ေတာ့ ဘာမွမရွိပါဘူး၊
မထခ်င္ေသးတာ နဲ႔ တမင္ မထဘဲ ေနတာပါ။”
“ဟဲ့ ... ေကာင္မရဲ႕၊ ကြ်န္မရဲ႕ ...၊
ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိဘဲ ေနျမင့္မွ ထရသလားဟဲ့”
အဲဒီလို စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး ေျပာဆိုျပီး မ်က္ေမွာင္ကုတ္၊
မ်က္ေစာင္းထိုး ထြက္သြားတဲ့ သူမကုိ ျပံဳးၾကည့္ရင္း
ကာဠီက “ေအာ္ ...ငါသခင္မမွာ
ေဒါသရွိသားပဲ၊ ခါတုိင္းငါေကာင္းေနလုိ႔သာ
သူေဒါသမထြက္ပါလား”လုိ႔ ႏွလံုးသြင္းလုိက္မိပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔ ဆက္ျပီး စမ္းသပ္တဲ့အခါမွာေတာ့
မ်က္ေမွာင္ကုတ္၊ မ်က္ေစာင္းထိုး႐ံုတင္ မကေတာ့ပါဘူး။
႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ့စကားေတြ၊အယုတၱ ၊
အနတၱ စကားေတြ ၊မၾကားဝံ့ မနာသာ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္
ဆဲဆုိ ႀကိမ္းေမာင္း ေတာ့တာပါပဲ။
တတိယေန႔ ဆက္ၿပီး စမ္းသပ္တဲ့အခါမွာေတာ့
ဆဲဆုိႀကိမ္းေမာင္း ရံုတင္ မကေတာ့ဘဲ၊
ေဒါသထြက္ထြက္နဲ႔ တံခါးမင္းတုပ္တစ္ခု ဆြဲယူၿပီး၊
အားရပါးရ ေခါင္းကရုိက္ထည့္လုိက္တာ ကာဠီအိမ္ေဖာ္မ
ေခါင္းကြဲပါေလေရာလား။
ေဒါသျဖစ္စရာမရွိလုိ႔ ေဒါသမထြက္တာ
ဘာမွမထူးဆန္းပါဘူး။
ခ်ီးမြမ္းစရာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ေဒါသျဖစ္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ၊
အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ မေတြ႕ၾကံဳေသးလုိ႔ ေဒါသမထြက္တဲ့သူကုိ
“ေဒါသကင္းသူ” လုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။
ေဒါသျဖစ္ေလာက္တဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ၊
အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ ပက္ပင္းေတြ႔ ၾကံဳေနပါလွ်က္နဲ႔
ေဒါသမထြက္တဲ့သူကို “ေဒါသကင္းသူ”လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ခ်ီးမြမ္းစရာလည္း ေကာင္းပါတယ္။
ေဒါသျဖစ္စရာ မၾကံဳရေသးလို႔ ေဒါသ မထြက္တဲ့ အလုပ္ကို
လူတိုင္း လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ တိရစာၦန္ေတြလည္း လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေဒါသျဖစ္စရာ ၾကံဳေနပါရက္နဲ႔ ေဒါသမထြက္တဲ့အလုပ္ကိုေတာ့
လူတိုင္းမလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ေဒါသဓါတ္ခံေခါင္းပါးတဲ့သူ၊
ေဒါသဓါတ္ လံုးဝကင္းေနတဲ့ သူေတြပဲ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေဒါသကိေလသာကို အႂကြင္းမဲ့ပယ္သတ္ျပီးျဖစ္တဲ့
အနာဂါမ္၊ ရဟႏၲာ၊ အရိယာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကေတာ့
ဘယ္လိုအေၾကာင္းတရား၊ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးေၾကာင့္မွ
ေဒါသ မထြက္ေတာ့ပါဘူး။
အနာဂါမ္၊ ရဟႏၲာ မျဖစ္ေသးေပမယ့္ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္
အျမဲမျပတ္ ၾကည့္ရွဳစစ္ေဆးျပီး ဆင္ျခင္ျပဳျပင္ေနတဲ့
သတိပိုင္ရွင္ သူေတာ္ေကာင္း၊ သူျမတ္ေလာင္းေတြဟာလည္း
အေၾကာင္းအားေလွ်ာ္စြာ စိတ္ထဲမွာရုတ္တရက္
ေဒါသျဖစ္လာရင္ေတာင္မွ အဲဒီေဒါသကို
ကိုယ္ေပၚ ၊ႏွဳတ္ေပၚ မေရာက္ေအာင္ ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္စည္းႏိုင္ၾကပါတယ္။
စိတ္ထဲမွာလည္း အခ်ိန္ၾကာၾကာမျဖစ္၊
အရွိန္ျပင္းျပင္းမျဖစ္ဘဲ အျမန္ဆံုး
ေပ်ာက္ကင္းသြားေအာင္ သတိ၊ ပညာနဲ႔
ဖယ္ထုတ္သန္႔စင္ ပစ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။
ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ ယိုစီးက်ေနတဲ့ ေခါင္းကြဲၾကီးကိုျပျပျပီး
“ကာဠီအိမ္ေဖာ္မ” အရပ္ထဲ လွည့္ေၾကာ္ျငာလိုက္တဲ့
အတြက္ “ေဝေဒဟိကာ” ေဒါသရွိမွန္း၊ေဒါသၾကီးမွန္း
အားလံုးက သိသြားၾကပါတယ။္
ဒီေတာ့လည္း လူေတြရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္းေပါ့။
ဟိုတုန္းက ေဝေဒဟိကာကို တသသ ခ်ီးမြမ္းခဲ့တဲ့သူေတြက
အခုေတာ့ တဟဟ ကဲ့ရဲ႕ကုန္ၾကပါတယ္။
မ်ားမ်ားခ်ီးမြမ္းခဲ့တဲ့သူေတြက မ်ားမ်ားကဲ့ရဲ႕ ၾကတာေပါ့။
ခ်ီးမြမ္းတုန္းက တစ္ဆခ်ီးမြမ္းရင္ ၊
ကဲ့ရဲ႕ခ်ိန္မွာ ဆယ္ဆမက ကဲ့ရဲ႕တတ္ၾကတာဟာ ပုထုဇဥ္
လူသားအမ်ားစုရဲ႕ စရုိက္ ဝါသနာ ဓမၼတာပါပဲ။
စိတ္ခ်မ္းသာမႈနဲ႔ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ ဂုဏ္သတင္းေတြကို
ျပိဳလဲပ်က္သုဥ္းသြားေစႏိုင္တဲ့လက္နက္ဟာ ေဒါသတရားပါ။
ေဒါသတရား ႏွလံုးသားမွာ ဝင္လာၿပီဆုိရင္၊
စိတ္ခ်မ္းသာမႈေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားၿပီး၊စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္။
စိတ္ေအးခ်မ္းမႈေတြ လြင့္စင္သြားၿပီး၊
စိတ္ပူေလာင္မႈေတြ ေနရာယူလာပါတယ္။
ေဒါသအေျခခံတဲ့အေျပာမွား၊အျပဳမွားေတြေၾကာင့္ မိမိရဲ႕
ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ဂုဏ္သတင္းေတြ ပ်က္စီးဆံုးရွံဳး သြားျပီး ၊
ကဲ့ရဲ႕ဖြယ္အျပစ္ေတြ အဆမတန္ ျဖစ္ေပၚတိုးပြားလာပါတယ။္
ဒါ့ေၾကာင့္ ေဒါသတရားဟာ “ဓား” နဲ႔တူပါတယ္။
ဓားဆိုတာ အရာဝတၳဳေတြကို ဆက္စပ္ေပးတဲ့အရာ၊
ေပါင္းစည္းေပးတဲ့အရာ မဟုတ္ပါဘူး။
အရာဝတၳဳေတြကို ျပတ္ေတာက္ေစတဲ့အရာ၊
ပ်က္စီးေစတဲ့အရာသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဒါသတရားဟာလည္း အေကာင္းမွန္သမွ်ကို
ျပတ္ေတာက္ ပ်က္စီးေစပါတယ္။
ေဒါသဆုိတဲ့ဓားဟာ စိတ္ေကာင္းစိတ္ျမတ္ေတြကုိလည္း
ျပတ္ေတာက္ ပ်က္စီးသြားေစႏုိင္ပါတယ္။
ကာယကံ အျပဳအမူေကာင္း၊
ဝစီကံ အေျပာအဆို ေကာင္းေတြကိုလည္း
ျပတ္ေတာက္ ပ်က္စီးသြားေစႏိုင္ပါတယ္။
မိမိကို ေကာင္းက်ဳိးျပဳေနတဲ့ မိတ္ေကာင္း ၊
ေဆြေကာင္းေတြကိုလည္း ျပတ္ေတာက္
ပ်က္စီး သြားေစႏုိင္ပါတယ္။
မိမိကုိ ျမတ္ႏုိးၾကင္နာေနတဲ့ ခ်စ္သူ၊
ခင္သူေတြကုိလည္း ျပတ္ေတာက္
ပ်က္စီးသြားေစႏုိင္ပါတယ္။
မိမိပုိင္ဆုိင္တဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးအာဏာစတဲ့
ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာေတြ ကုိလည္း
ျပတ္ေတာက္ပ်က္စီးသြားေစႏုိင္ပါတယ္။
ေဒါသကုိ လက္ခံသိမ္းပုိက္ထားသူက
အစပထမေတာ့သူတစ္ပါးပ်က္စီးေအာင္၊
သူတစ္ပါး ဒုကၡေရာက္ေအာင္ လုပ္လုိက္တာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ သူတစ္ပါး မပ်က္စီးခင္ ကုိယ္အရင္ပ်က္စီးပါတယ္။
သူတစ္ပါး ဒုကၡ မေရာက္ခင္ ကုိယ္အရင္
ဒုကၡေရာက္ပါတယ္။
သူတစ္ပါးကုိ မီးခဲနဲ႔ ေပါက္ဖုိ႔ မီးခဲေကာက္ကုိင္သူ ဟာ
သူတစ္ပါး မပူေလာင္ခင္ ကုိယ္အရင္ ပူေလာင္ရသလုိပါပဲ။
သူတစ္ပါးကုိ မစင္နဲ႔ ေထြးဖုိ႔ မစင္ပါးစပ္ထဲ ငံုတဲ့သူဟာ
သူတစ္ပါး မညစ္ပတ္၊မနံေစာ္ခင္ ကုိယ္အရင္
ညစ္ပတ္နံေစာ္ရသလုိပါပဲ။
လူသားေတြရဲ႕ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ ေန႔စဥ္လိုလို
အျဖစ္မ်ားတဲ့ ေဒါသရဲ႕ သဘာဝတစ္ခုကေတာ့
“သည္းမခံႏိုင္ျခင္း၊ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ျခင္း” ပါပဲ။
မိမိနဲ႔ အနီးကပ္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနရသူေတြရဲ႕
အမွားအယြင္းတစ္ခု၊ အခြၽတ္အလြဲတစ္ခုကို
ဧရာမ အျပစ္ၾကီးတစ္ခုအျဖစ္ ပံုၾကီးခ်ဲ႕
စြဲေတးတတ္တဲ့သူေတြမွာ
ဒီသဘာဝပုိၿပီး အျဖစ္မ်ားပါတယ္။
အမွားဆိုတာ “ေမာဟ”မကုန္ေသးတဲ့
လူသားမွန္သမွ်မွာ အနည္းနဲ႔အမ်ား ရွိတတ္စျမဲပါ။
တစ္ခါတစ္ရံ တမင္ရည္ရြယ္ၿပီး မွားတာရွိသလို၊
တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း လံုးဝ မရည္ရြယ္ဘဲ ၊
မေတာ္တဆ မွားသြားတတ္ပါတယ္။
ဘယ္လုိပဲမွားမွား မွားတယ္ဆုိမွေတာ့
မသိလုိ႔ မွားတာပါ။
မသိတဲ့သူရဲ႕အမွားကို သိတဲ့သူက သည္းခံခြင့္လႊတ္ရပါမယ္။
မသိလုိ႔ မွားတာကို သည္းခံ ခြင့္လႊတ္ႏိုင္စြမ္းမရွိဘူးဆိုရင္
ကိုယ္ကလည္း မသိတဲ့သူ စာရင္းထဲ ဝင္သြားပါလိမ့္မယ္။
တကယ္ေတာ့ မသိလို႔ မွားသူထက္၊ အမွားကို
ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္သူက ပိုျပီး မသိရာေရာက္ပါတယ္။
အမွားက်ဴးလြန္မိသူထက္ အမွားခြင့္မလႊတ္ႏုိင္သူက
အမွားပုိၿပီးႀကီးပါတယ္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ စိတ္ေကာင္းရွိတယ္၊
သေဘာထားၾကီးတယ္လို႔ ယူဆထားရင္
ၾကီးတဲ့အျပစ္ေသးေအာင္၊
ေသးတဲ့အျပစ္ပေပ်ာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္စြမ္း ရွိရပါမယ္။
အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ မရွိတဲ့အျပစ္ ေသးေအာင္၊
ေသးတဲ့အျပစ္ ႀကီးေအာင္ ျပဳလုပ္ေနမယ္
ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ စိတ္ေကာင္းရွိသူ၊
သေဘာထားႀကီးသူလုိ႔ ယူဆမေနပါနဲ႔ေတာ့။
ယူဆေနရင္ အမွားတစ္ခု၊အျပစ္တစ္ခု
ထပ္က်ဴးလြန္ရာေရာက္ေနပါအုန္းမယ္။
“ေဒါသ” ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုယ္တိုင္ကိုက “အျပစ္”
လို႔ အဓိပၸါယ္ထြက္ေနေတာ့ ေဒါသသမားတစ္ေယာက္က
သူတစ္ပါးအေပၚ အရာရာ အျပစ္ျမင္တတ္တာဟာ
သိပ္ေတာ့မဆန္းလွပါဘူး။
ဒါေပမဲ့ သူတစ္ပါးရဲ႕ အမွား (ရံခါအမွန္) ကို အျပစ္ျမင္၊
အျပစ္တင္ျပီး စိတ္ဆိုးမယ္ၾကံတိုင္း၊
ျပႆနာ ရွာမယ္ၾကံတုိင္း ၊
“ငါကေရာ ဘယ္ေလာက္ အမွားကင္းေနလုိ႔လဲ၊
ငါ႔မွာေရာ အမွားလံုးဝမရွိဘူးလား” လုိ႔
ဆင္ခ်င္ႏွလံုးသြင္းႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့
သူတစ္ပါးရဲ႕ လုပ္ရပ္အေပၚ သည္းခံခြင့္လႊတ္ႏုိင္စြမ္း
တုိးပြါးလာမွာ အမွန္ပဲ။
ေဒါသျငိမ္းေၾကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းေတြ
အမ်ားၾကီးရွိတဲ့အထဲက အလြယ္ကူဆံုး နဲ႔
အရွင္းလင္းဆံုး နည္းလမ္းႏွစ္ခုကေတာ့
“အေကာင္းျမင္ဝါဒ လက္ကုိင္ထားျခင္း နဲ႔ ေမတၱာဘာဝနာ၊
သတိပ႒ာန္ ဘာဝနာ ပြားမ်ားျခင္း” တုိ႔ပါပဲ။
သက္ရွိ၊ သက္မဲ့ အရာရာတိုင္းမွာ
အေကာင္း နဲ႔ အဆိုး ဒြန္တြဲေနပါတယ္။
နိဗၺာန္ကလြဲရင္ အေကာင္းခ်ည္းသက္သက္၊
အဆိုးခ်ည္းသက္သက္ ဆုိတာ မရွိပါဘူး ။
ဘယ္အရာမဆုိ ေကာင္းကြက္ကုိသာ ၾကည့္တတ္ရင္
ဆုိးကြက္ကုိလည္း အဆုိးဘက္က မၾကည့္ဘဲ၊
အေကာင္းဘက္ကေန ၾကည့္တတ္ရင္၊
အေကာင္းျမင္ဝါဒသမားတစ္ေယာက္ရဲ႕
ႏွလံုးသားမွာ ေဒါသမီး ေလာင္ၿမိႇဳက္ခြင့္ ရမွာ
မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ဒူရင္းသီးရဲ႕ ဆူးနဲ႔ အနံ႔ဆုိတဲ့ အဆုိးကုိပဲ
အျပစ္ျမင္ေနမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒူရင္းသီးရဲ႕
ခ်ဳိဆိမ့္တဲ့ အရသာ နဲ႔ ခြန္အားျပည့္ၿဖိဳးမႈ ဆုိတဲ့
အေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ဆံုးရွံဳးရမွာ
ေသခ်ာပါတယ္။အရသာနဲ႔ ခြန္အားဆိုတဲ့
ေကာင္းကြက္ကို ျမင္တတ္ေတာ့လည္း ဒူးရင္းသီးဟာ
ေဈးၾကီးေပးဝယ္စားရတဲ့ အျမတ္တႏိုးသစ္သီး အျဖစ္
စားထုိက္သူေတြရဲ႕ ခ်စ္ျခင္း ခံယူေနရေတာ့တာပါပဲ။
●ေလာကမွာ ကိုယ္ျပဳဆိုးျပီး ႏႈတ္ေျပာေကာင္းတဲ့သူ၊
●ကိုယ္ျပဳေကာင္းျပီး ႏႈတ္ေျပာဆိုးတဲ့သူ၊
●ကိုယ္ျပဳႏႈတ္ေျပာဆိုးျပီး စိတ္ထားေကာင္းတဲ့သူ၊
●ကိုယ္ျပဳႏႈတ္ေျပာ စိတ္ထားသံုးမ်ိဳးဆိုးတဲ့သူ၊
●ကိုယ္ျပဳႏႈတ္ေျပာစိတ္ထား သံုးမ်ိဳးလံုးေကာင္း
တဲ့သူရယ္လုိ႔ “လူငါးမ်ဳိး” ရွိပါတယ္။
ေမွာ္ဖံုးေနတဲ့ ေရကန္ကို ေတြ႕ရင္ ေမွာ္ေတြကို
လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႕ အသာဖယ္ၿပီး၊
လက္ခုပ္နဲ႔ ေရကို ယူေသာက္ရသလိုပဲ
အဆိုး၊ အေကာင္း တြဲေနတဲ့ လူေတြကိုေတြ႕ရင္
အဆိုးကို လ်စ္လ်ဴရွဳျပီး အေကာင္းကို
ႏွလံုးသြင္းႏိုင္ရပါမယ္။
အဆိုးခ်ည္းပဲ ထင္ရွားေနတဲ့ လူေတြကို ေတြ႕ရင္
“ေရာဂါျပင္းထန္ေနတဲ့ ကူရာမဲ့ ခရီးသြားေဖာ္”
တစ္ေယာက္လုိ႔ သေဘာထားျပီး ၊
သနားကရုဏာစိတ္ ေမြးျမဴႏိုင္ရပါမယ္။
အဲဒီလိုဆိုရင္ ဘယ္သူ႔ အေပၚမွာမွ
ေဒါသ အျပစ္ မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ၊
လူသားအားလံုးအေပၚ ေမတၱာသက္၀င္
ခ်စ္ခင္ႏိုင္လာပါလိမ့္မယ္။
အေကာင္းျမင္ဝါဒ လက္ကိုင္ထားႏိုင္တဲ့သူအတြက္ ေမတၲာ
ဘာဝနာပြားမ်ားဖို႔ အခက္အခဲမရွိပါဘူး။
သတၱဝါအားလံုး ခ်မ္းသာၾကပါေစ လို႔
ေမတၲာဘာဝနာ အျမဲပြားေနသူရဲ႕ သႏၲာန္မွာ
ေမတၲာဓာတ္အား ေကာင္းလာတာနဲ႔အမွ် ေဒါသဓာတ္လည္း
တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ပါးလာရပါတယ္။
ေမတၱာ ပြားေနခ်ိန္မွာ တကယ္ခ်မ္းသာေစခ်င္တဲ့စိတ္
ျဖစ္ေနဖုိ႔ေတာ့ လုိတာေပါ႔။
အေကာင္းျမင္စိတ္၊ ေမတၱာစိတ္ ေမြးေနတဲ့ၾကားထဲက
ေဒါသစိတ္ ျဖစ္လာေသးတယ္ဆိုရင္ေတာ့
ေဒါသရဲ႕အာ႐ံု၊ ေဒါသျဖစ္စရာ အေၾကာင္း
အခ်က္ေတြကို ႏွလံုးမသြင္းဘဲ၊ ျဖစ္ေနတဲ့
ေဒါသစိတ္ကိုပဲ တည့္တည့္စိုက္ၾကည့္ျပီးေတာ့
“စိတ္တိုတယ္၊ စိတ္ဆိုးတယ္” စသည္ အားျဖင့္
သတိပ႒ာန္ နည္းလမ္းအတုိင္း ဝိႆနာရွဳပြါးလုိက္ရပါမယ္။
“ေဒါသစိတ္”ကိုမေတြ႕ဘဲ “ေဒါသျဖစ္စရာ
အေၾကာင္းအခ်က္”ေတြကသာ
လႊမ္းမိုးေနမယ္ဆိုရင္လည္း
ျမင္-ျမင္တယ္၊ ၾကား- ၾကား တယ္၊
သြား- သြားတယ္၊ထုိင္ - ထုိင္တယ္ စသည္အားျဖင့္
လက္ရွိထင္ရွားရာ တစ္ျခားအာရံု တစ္ခုခုကုိ
႐ႈပြါးရပါမယ္။ႏွာသီးဝ ေလထိရာ အရပ္မွာ သတိကပ္ၿပီး၊
ဝင္-ဝင္တယ္၊ ထြက္-ထြက္တယ္လို႔ ရွဳမွတ္မယ္ ဆိုရင္လည္း
ေကာင္းပါတယ္။မမိ-မိတဲ့ အာ႐ံုတစ္ခုခုကို
သတိပ႒ာန္နည္းက် စူးစိုက္ ရွဳပြားႏိုင္ျပီဆိုရင္
ေဒါသစိတ္ေတြ တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ပါး
ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ေဒါသစိတ္ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္သေဘာ မၿမဲ၊
မေကာင္းမပုိင္တဲ့ သေဘာေတြကုိပါ
ျမင္ေတြ႕လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဉာဏ္ရင့္က်က္တဲ့တစ္ေန႔မွာ
ေဒါသစိတ္ကုိအရွဳခံထားၿပီးေတာ့ မဂ္ဉာဏ္၊
ဖုိလ္ဉာဏ္ေတာင္ ဆုိက္ေရာက္ႏုိင္ပါတယ္။
■တခ်ဳိ႕လူေတြ႕ရဲ႕ ေဒါသက ေက်ာက္ဖ်ာေပၚေရးထားတဲ့
စာနဲ႔တူပါတယ္။ေက်ာက္ဖ်ာေပၚေရးထားတဲ့ စာတို႔၊
အစင္းေၾကာင္းတို႔ဟာ ေရေၾကာင့္၊ေလေၾကာင့္
အလြယ္တကူ ေပ်ာက္ပ်က္မသြားဘဲ ၾကာျမင့္စြာ
တည္ေနသလို တခ်ိဳ႕လူေတြရဲ႕ ေဒါသဟာလည္း
အလြယ္တကူ ေပ်ာက္ပ်က္မသြားဘဲ၊အျငိဳးအေတး
(အာဃာတ) အျဖစ္ နဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ၾကာျမင့္စြာတည္ေနပါတယ္။
■တခ်ိဳ႕လူေတြရဲ႕ ေဒါသကေတာ့ ေျမျပင္ေပၚေရးထားတဲ့
စာနဲ႔တူပါတယ္။ ၾကာျမင့္စြာ စြဲတည္မေနပါဘူး။
အလြယ္တကူ ေပ်ာက္ပ်က္သြားပါတယ္။
■တခ်ိဳ႕လူေတြရဲ႕ ေဒါသကေတာ့ ေရျပင္ေပၚေရးထားတဲ့
စာနဲ႔တူပါတယ္။ေရျပင္ေပၚစာေရးေပမယ့္ စာလံုးဝမထင္သလို၊
တခ်ိဳ႕လူေတြဟာ မိမိကို ေဒါသထြက္ေအာင္ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲ
လုပ္လုပ္၊ ေဒါသ လံုးဝမထြက္ေတာ့ပါဘူး။
ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားေတြ ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ၊
ၾကမ္းတမ္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ဘယ္လိုပဲ ျပဳျပဳ၊
ေဒါသစိတ္ လံုးဝမျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
ေဒါသအျပစ္ ဆင္ျခင္ေနစရာလည္း မလိုသလို ၊
ေဒါသစိတ္ကို ရွဳမွတ္ေနစရာလည္း မလိုပါဘူး။
ေဒါသျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးေနသူ အေပၚလည္း
ေမတၱာ လံုးဝမပ်က္ပါဘူး။
စကားအရသာေရျပင္ေပၚကစာ၊
ေရျပင္ေပၚကစာနဲ႔တူတဲ့ ေဒါသလုိ႔
ေျပာရေပမယ့္ စာလည္း မရွိပါဘူး ။
ေဒါသလည္း မရွိပါဘူး ။ သတိပ႒ာန္တရား
ရွဳပြားလို႔ အနာဂါမ္၊ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားရင္ေတာ့
ဒီလိုအဆင့္မ်ိဳးကို ေရာက္ရွိႏိုင္ပါတယ္။
မေရာက္ေသးသမွ်ေတာ့ ေမတၲာနဲ႔ သတိပ႒ာန္
ဘာဝနာႏွစ္မ်ိဳးကို ၾကိဳးစားပမ္းစား ပြားမ်ားေနရဦးမွာပါပဲ။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
တစ္ေလာကလံုးရဲ႕ အႏိႈင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေဒါသအျပစ္ဟာ
အႏိႈင္းမဲ့အျပစ္ျဖစ္တယ္လို႔ “နတၳိ ေဒါသသေမာ ကလိ”
ဆိုတဲ့ စကားေတာ္နဲ႔ ေဟာၾကား ညႊန္ျပထားတာမို႔
လူသားတိုင္း၊လူသားတိုင္း ေဒါသအျပစ္ဆိုတဲ့
အႏွိဳင္းမဲ့အျပစ္ကို အႂကြင္းမဲ့ ေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္
ေဖ်ာက္ဖ်က္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း
ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
-【ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)】
၏ “အႏႈိင္းမဲ့ခ်မ္းသာ”ႏွာ - ၅၆ - ၇၅ မွ
ေကာက္ႏွဳတ္ကူးယူပူေဇာ္မွ်ေဝပါသည္။】
Posted by►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။။
【ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက၊
အပၸမာဒမဂၢဇင္း၊ဇြန္လ၊၂၀၀၀】