အမွတ္တမဲ့ေျပာလိုက္ေသာစကားေလး
တစ္ခြန္းက အမွတ္တရျဖစ္ရပ္ေတြ ရရွိတတ္ေပတယ္။
အမွတ္တမဲ့လုပ္လုိက္တဲ့ ကိစၥေလးေၾကာင့္လည္း
အမွတ္တရဇာတ္လမ္းေတြ ေပါက္ပြားတတ္ေပတယ္။
ေျပာလုိတာကေတာ့-
အမွတ္တမဲ့အေျပာ၊အမွတ္တမဲ့အျပဳအမူေတြဟာ
အမွတ္တရျဖစ္ေစတတ္တယ္…ဆိုတာပါပဲ။
မွန္ပါတယ္။ ကိုယ္ကသာ အမွတ္တမဲ့
(အမွတ္သတိမရွိဘဲ)ေျပာလုိက္ေပမယ့္ ခံရတဲ့သူမွာ
မသက္သာပါဘူး။အနာတရျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။
မိမိကသာ အမွတ္တမဲ့(အမွတ္မဲ့) လုပ္လုိက္မိတဲ့
ကာယကံတစ္ခုက-ထိခုိက္သြားသူမွာ
ဒဏ္ရာရတတ္ပါတယ္။
“ဒဏ္ရာ”ဆုိသည္မွာ “ကုိယ္ခႏၶာ”မွာရတဲ့
ရုပ္ဒဏ္ရာလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။
“စိတ္”ကို ထိခုိက္တဲ့ ႏွလံုးသား ဒဏ္ရာလည္း
ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။
“ခုဇၨဳတၱရာအမ်ိဳးသမီး”
•••••••••••••••••••••••••••
ခုဇၨဳတၱရာ ဆိုတာ- ဗုဒၶစာေပေတြမွာ
အေသအခ်ာအထင္အရွားရွိပါတယ္။
သူမရဲ႕နာမည္ရင္းကေတာ့ “ဥတၱရာ”ပါ။
ခါးကေလးကုန္းေနလို႔ “ခုဇၨ” ေဝါဟာရနဲ႔ တြဲစပ္
ဝိေသသနျပဳၿပီး ခုဇၨဳတၱရာ ဟု ေခၚေဝၚၾကတာပါ။
“ခုဇၨ”-ဆုိတဲ့ပါဠိ အနက္က “ကုန္းျခင္း” အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။
“ခုဇၨဳတၱရာ” သို႔မဟုတ္ “ခါးကုန္းမေလးမဥတၱရာ”ေပါ့။
ဒါနဲ႔ အလားတူ နာမည္ေတြဟာ ဗုဒၶစာေပမွာ
အေျမာက္အျမားေတြ႕ရတယ္။
-မဟာပဇာပတိေဂါတမီ- အရွင္သခင္မေဂါတမီ
(ဗုဒၶဘုရားရဲ႕ မိေထြးေတာ္)
-ကိသာေဂါတမီ- ခႏၶာကိုယ္ႀကံဳလွီေသးေကြးတဲ့
ေဂါတမီ (ယေန႔ေခတ္ စကားနဲ႔ေျပာရင္ေတာ့
ေမာ္ဒယ္ဂဲ(လ္) ေဂါတမီေပါ့)
-မဟာသုပၸဗုဒၶမင္း-သာကီဝင္မင္းသုပၸဗုဒၶ
(ဗုဒၶဘုရားရဲ႕ ဦးရီးေတာ္၊ အရွင္ေဒဝဒတ္နဲ႔ ယေသာ္ဓရာ
မင္းသမီးတို႔ရဲ႕ ဖခင္)
-သုပၸဗုဒၶကု႒- ကုိယ္ေရျပားေရာဂါသည္
သုပၸဗုဒၶ(ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ကို နာၾကားရၿပီး
ေသာတာပန္ျဖစ္သြားသူ)
“တိႆ” ဆုိတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။
တိႆ ဆုိတဲ့ ရွင္သာမေဏေလးတစ္ပါးတည္းကပင္
ကမၺလာတိႆ၊ ပိ႑ပါတိကတိႆ၊ ဝနဝါသိ
တိႆ ...ဆုိၿပီးေတာ့ကာ သံုးမည္ရတာေတာင္ရွိရဲ႕။
ကာဠဳဒါယီ-လာႏူဒါယီ။
နႏၵေတြလည္း အမ်ားႀကီး။
နႏၵမင္းသား (ညီေတာ္)၊ နႏၵ ေရႊပန္းတိမ္သည္၊
နႏၵ ႏြားသတ္သမား စသျဖင္ေပါ႔။
ဒါေတြထားေတာ့။
ခုဇၨဳတၱရာ အေၾကာင္း ဆက္ရေအာင္..။
ခုဇၨဳတၱရာ ဟာ အၾကားအျမင္မ်ားတဲ့
(ဗဟုသုတ ဧတဒဂ္) ဘြဲ႕ထူးရရွိသူျဖစ္တယ္။
သူမဟာ ဒီဘြဲ႕ထူးကို ပဒုမတၱရဘုရားရွင္လက္ထက္
ကတည္းက ဆုပန္ဆင္ခဲ့တာပါ။
ဗုဒၶေဂါတမလက္ထက္ေတာ္ ေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့
ေဃာသကသူေဌးရဲ႕ အထိန္းေတာ္မဝမ္းမွာ
သေႏၶတည္ခဲ့တယ္။
အထိန္းသည္မရဲ႕ သမီးဆိုပါေတာ့။
ေကာသမၻီျပည္ဥေဒန(ဥေတန)မင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရား၊
သမာဝတီထံမွာ အလုပ္အေကြၽးျပဳခဲ့ရ၊
သာမာဝတီကုိ ေန႔စဥ္ ပန္းဆက္ရတဲ့ တာဝန္ကုိ ယူရတယ္။
သူမဟာ ရွစ္အသျပာဖိုး ပန္းဝယ္ခိုင္းေသာ္လည္း
ေလးသျပာကုိ ခိုး ခိုးထားၿပီး ေလးအသျပာဖိုးသာ
ပန္းဝယ္ေလ့ရွိသတဲ့။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ပန္းဝယ္သြားရင္း ဗုဒၶဘုရားရဲ႕တရားကုိ
နာၾကားရၿပီး၊ေသာတာပန္တည္ခဲ့တယ္။
ေသာတာပန္ ျဖစ္ေတာ့မွပဲ ေလးအသျပာဖိုး
မခိုးေတာ့ဘဲ၊ရွစ္အျပာ ပန္းဝယ္တယ္ေလ။
အဲဒီမွာ- သာမာဝတီမိဖုရားက
“ဒီေန႔ ခါတုိင္းနဲ႔မတူ ပန္းေတြမ်ားလွခ်ည္လား
ခုဇၨဳတၱရာရဲ႕ ..” လုိ႔ေျပာတဲ့အခါ-
ခုဇၨဳတၱရာ က အမွန္အတုိင္း ဝန္ခံေျပာဆိုပါတယ္။
ရတနာသံုးပါး ကုိင္းရွိဳင္းဆည္းကပ္တဲ့
သာမာဝတီမင္းသမီးဟာ ခုဇၨဳတၱရာအား သူမ
နာၾကားခဲ့ရတဲ့ တရားကုိ ျပန္ေဟာေပးရန္ေတာင္းဆိုတယ္။
ဒီအခါ ခုဇၨဳတၱရာက ဓမၼကထိကလုပ္ၿပီးတရားေဟာပါတယ္။
ခုဇၨဳတၱရာ က ျမင့္ရာကေနၿပီး ၊ သာမာဝတီတုိ႔က
နိမ့္ရာမွေနကာ တရားနာယူေစခဲ့ပါတယ္။
တရားကို ႐ိုေသေသာအားျဖင့္ေပါ့။
အဆင့္အတန္းအေနနဲ႔ေျပာရင္
သာမာဝတီက မိဖုရားႀကီး၊
ခုဇၨဳတၱရာက အလုပ္အေကြၽးအေစခံ။
တရားဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္လာလွ်င္ အျမင့္စံျဖစ္ရတယ္ေလ။
ဒါဟာ တရားဓမၼရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးပါပဲ။
ခုဇၨဳတၱရာ ဟာ ပဋိကတ္သံုးပံုကုိ ေဆာင္ႏုိင္သူ ျဖစ္တယ္။
ဗုဒၶဘုရား ရဲ႕ ေဟာၾကားခ်က္ဓမၼမ်ားကုိ
သာမာဝတီ တုိ႔အား ေန႔စဥ္ ျပန္လည္ ေဟာၾကားေပးရတယ္။
သူေဟာၾကားတဲ့ တရားဓမၼေတြကုိ
စုေပါင္းၿပီး သုတၱႏၲပိဋကမွာ ဣတိဝုတၱက(ဣတိဝုတ္)
က်မ္းဆိုၿပီး က်မ္းတစ္ေစာင္ေပတစ္ဖြဲ႕ျပဳကာ
သံဂါယနာ တင္ထားတယ္။
ခုဇၨဳတၱရာ ဆုိတာ ဘယ္လုိ ပုဂၢိဳလ္ဆုိတာ
သိသာေအာင္ သူမရဲ႕အေၾကာင္းကုိ အနည္းငယ္
ခ်ဲ႕ထြင္ၿပီးေျပာလိုက္တာပါ။
အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ သူမခုလုိ
ခါးကုန္းရတဲ့အေၾကာင္း ၊
ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းကသူမဟာ
သူေဌးသမီးပါ။
လူ႔ဘဝတုန္းက သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့ ဘိကၡဳနီမ
ညေနခင္း အိမ္သုိ႔ႂကြအလာမွာ သူမက
အလွျပင္ေနတယ္ေလ။
အလွျပင္ေနဆဲ သူငယ္ခ်င္းဘိကၡဳနီကလည္း
ဝင္ေရာက္လာေတာ့ အလွျပင္ပစၥည္း(ေပါင္ဒါဗူး)
အယူခိုင္းခဲ့မိတယ္။
ယေန႔လူေတြခုိင္းတဲ့အခါ ေျပာတတ္ၾကတယ္မဟုတ္လား။
“မ႐ိုမေသ မီးျခစ္ေလး ယူေပးစမ္းပါ၊
တဆိတ္ေလာက္ ဟို စာအုပ္ကို ထုတ္ေပးစမ္းပါ…”
ဆိုသလိုေပါ့။
ခိုင္းတုန္းကေတာ့ အမွတ္တမဲ့ပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ အကုသိုလ္အျပစ္က လက္ပိုက္ၾကည့္
မေနဘူးေလ။ ဘိကၡဳနီမကို ခိုင္းခဲ့လို႔ ကြၽန္ျဖစ္ရတယ္။
“အမွတ္တရ” ျဖစ္သြားရၿပီ။ ဆြမ္းခံႂကြလာတဲ့
ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ခါးကုန္းေနတာကိုျမင္ၿပီး
သူမဟာ အေပ်ာ္အပ်က္ရယ္စရာသေဘာနဲ႔
ကုန္းတဲ့ကြတဲ့ ပံုစံတူလုပ္ျပခဲ့တယ္။ ခါးကုန္း
သဏၭာန္ ပံုစံလုပ္ျပခဲ့တာဟာ လုပ္တုန္းကေတာ့
အမွတ္တမဲ့ပဲျဖစ္မွာပါ။ ခုေတာ့..မခုဇၨဳတၱရာ
ျဖစ္လာတာ အမွတ္တရျဖစ္ရၿပီ။
“အမၺပါလီ”
••••••••••••••
ေဝသာလီမင္းသမီး အမၺပါလီဟာ
အေခ်ာအလွမွာ နာမည္ႀကီးခဲ့ပါတယ္။
ရင္၊ ခါးအလွ၊တင္သားအက်၊ဣတၳိယသဘာဝ၊
အလွအပ ဘာမွ် အျပစ္ေျပာစရာမရွိေလာက္ေအာင္
ေခ်ာေမာလွပသူေလးျဖစ္ရံုမွ်မက၊
ေကာင္းျခင္း ငါးျဖာနဲ႔လည္းျပည့္စံုတယ္။
အလြန္မည္းျခင္း၊ အလြန္ျဖဴျခင္း၊
အလြန္ဝျခင္း ၊ အလြန္ပိန္လွီျခင္း ၊ အရပ္ျမင့္လြန္းျခင္း၊
အရပ္နိမ့္လြန္းျခင္းဆုိတဲ့အျပစ္ေျခာက္ပါးကင္းသူေလးလည္း
ျဖစ္ေနတယ္။ေကာင္းျခင္းငါးျဖာဆုိတာကေတာ့
ဆံပင္ရဲ႕ေကာင္းျခင္း၊ အသားေရာင္ ေကာင္းျခင္း၊
အေရရဲ႕ေကာင္းျခင္း၊ အ႐ိုးအဆစ္ေျပျပစ္ေကာင္းမြန္ျခင္း၊
အရြယ္ရဲ႕ေကာင္းျခင္းတို႔ပဲျဖစ္တယ္။
(ေကာင္းျခင္းငါးျဖာမူကြဲလည္း ရွိပါေသးတယ္)။
ဒီေလာက္ဆုိရင္ အမပၺါလီ ရဲ႕ အလွကုိ
မွန္းဆလို႔ ရပါၿပီ။
လွလြန္းေဆြ အမၺပါလီကို ဟိုသူေဌးက လုိခ်င္၊
သည္သူေဌးက ဆက္သြယ္၊
ဟုိမင္းသားသားက ကမ္းလွမ္း၊
သည္မင္းသားက ခ်ဥ္းကပ္..စသျဖင့္
အလႊာစံု၊နယ္စံုက စုျပံဳစံုမက္ႏွစ္သက္ေနသူျဖစ္ေလေတာ့...
“ကိုင္း..ဘယ္သူမွ အပိုင္မယူရ၊ မွ်မွ်တတ
အားလံုးနဲ႔ သက္ဆိုင္ေစ..”လို႔ ဆံုးျဖတ္ၾကကာ
ျပည့္တန္ဆာျဖစ္ရရွာတယ္ေလ..။
လွလြန္းျခင္းရဲ႕အျပစ္လို႔ ေျပာရမလားပဲ။
ဘဝအက်ိဳးေပးေကာင္းလို႔ လွပေခ်ာေမာသူျဖစ္ရေပမယ့္..
ဘဝအေၾကာင္း မေကာင္းခဲ့လုိ႔လည္း
ျပည့္ႀကီးတန္ဆာ ျဖစ္ရျပန္တယ္။
ဟိုလြန္ေလၿပီးေသာအတိတ္က သိခီဘုရား လက္ထက္ကပါ။
ေစတီရင္ျပင္ေပၚမွာ ဘိကၡဳနီမႀကီးတစ္ပါးဟာ “ဟပ္ခ်ိဳး”
ေခ်ဆတ္၊ေခ်ာင္းအဟပ္ သလိပ္ခတ္လုိက္ရာ- သလိပ္ဖတ္
တံေတြး၊ အညစ္အေၾကးေတြ ရင္ျပင္ေပၚမွာ က်သြားခဲ့တယ္။
ဒါကုိေတြ႕မိကာ “ဘယ္...မက ဘုရားရငျ္ပင္ေတာ္ေပၚ
အညစ္အေၾကး စြန္႔ခဲ့တာလဲ..”လို႔
ေျပာဆိုမိတဲ့ ဝစီကံအျပစ္က အမၺပါလီ ျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ
မေကာင္းက်ိဳးေပးကာ ျပည့္တန္ဆာျဖစ္ရၿပီေလ။
အမွတ္တမဲ့ေျပာခဲ့တဲ့ အျပစ္တစ္ခုက
အမွတ္တရျဖစ္သြားတာပါပဲ။
အမွတ္တမဲ့ေပမယ့္၊အမွတ္တမဲ့ေတြဟာ
ေပ်ာက္ကြယ္မသြားဘူး။
“အေဟာသိကံ”ျဖစ္မသြားဘူး။
အဲဒီအမွတ္တမဲ့ေတြဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ
အမွတ္တရျဖစ္သြားရတာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။
ဒါ့ေၾကာင့္ အမွတ္တမဲ့ဆိုၿပီး သူတစ္ပါးကို
အျပစ္မေျပာမိၾကပါေစနဲ႔။မကဲ့ရဲ႕မိၾကပါေစနဲ႔။
သူတစ္ပါး ကုိယ္အေႏွာင့္အယွက္၊စိတ္အေႏွာင့္အယွက္
ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ေဆာင္မိၾကပါေစနဲ႔လုိ႔
သတိေပးလိုက္ခ်င္တာပါပဲ။
ႏွလံုးစိတ္ဝမ္းေအးခ်မ္းၾကပါေစ...။ ။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - Admin Team of
Young Buddhist's Association】
(ဓမၼပဒအ႒ကထာ၊ ေထရီအပါဒါန္။
ဧတဒဂ္ဝတၳဳ တို႔ကို အေျချပဳေရးသားပါတယ္။)
-【သဒၶမၼေဇာတိကဓဇ ဘဒၵႏၲဇနိႏၵသာရ-မံုရြာေနဇာ】
Posted by ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm