ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် ခ်မ္းသာအားလံုးထဲမွာ
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ အႏွိဳင္းမဲ့ခ်မ္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာထက္ ပိုၿပီး
သတၱဝါေတြကို ဆင္းရဲၿငိမ္းေစပါတယ္၊
ခ်မ္းသာေစပါတယ္လို႔ ႏွိဳင္းယွဥ္စရာ၊
အစားထိုးစရာ၊ ထပ္တူျပဳစရာ တျခားခ်မ္းသာ
မရွိေတာ့လို႔ပါပဲ။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာနဲ႔ လဲလွယ္သင့္၊ လဲလွယ္ထိုက္တဲ့
တျခားခ်မ္းသာ ေလာကမွာ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ “အႏွိဳင္းမဲ့ခ်မ္းသာ” ျဖစ္ရပါတယ္။
“ေလာကမွာ” လို႔ စကားအရသာ ေျပာရေပမယ့္
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ ေလာကအတြင္းမွာရွိတဲ့
“ေလာကတြင္းခ်မ္းသာ” မဟုတ္ပါဘူး။
ေလာကအျပင္မွာရွိတဲ့၊ ေလာကကို လြန္ေျမာက္ေနတဲ့
“ေလာကလြန္ခ်မ္းသာ” ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ ပါဠိလို ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ လို႔ေခၚပါတယ္။
(ေလာက + ဥတၱရ = ေလာကုတၱရ =
ေလာကကို + လြန္ေျမာက္ျခင္း။)
ဒါေပမယ့္ ေလာကနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့အတြက္၊
ေလာကဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး၊ ေျပာဆိုသံုးႏွဳန္းရတဲ့အတြက္“ေလာကမွာ
ရွိရွိသမွ်ခ်မ္းသာ” ဆိုတဲ့ စာရင္းထဲ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုလည္း
ထည့္သြင္းၿပီး ေျပာဆိုသံုးႏွဳန္းၾကရပါတယ္။
စကားကတ္ၿပီး ျငင္းေနလို႔ ဘာမွ အက်ိဳးမရွိပါဘူး။
ေလာကမွာ ရွိရွိသမွ် ခ်မ္းသာေတြကို တူရာ
တူရာစုေပါင္းလိုက္ရင္ ခ်မ္းသာခုနစ္မ်ိဳးပဲ ရွိပါတယ္။
●လူ႔ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ၊
●နတ္ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာ၊
●စ်ာန္ခ်မ္းသာ၊
●ဝိပႆနာခ်မ္းသာ၊
●မဂ္ခ်မ္းသာ၊
●ဖိုလ္ခ်မ္းသာနဲ႔
●နိဗၺာန္ခ်မ္းသာတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီ ခ်မ္းသာခုနစ္မ်ိဳးထဲမွာ ေရွ႕ေလးမ်ိဳးက
ေလာကတြင္းခ်မ္းသာ (ေလာကီခ်မ္းသာ) ျဖစ္ၿပီး၊
ေနာက္သံုးမ်ိဳးက ေလာကလြန္ခ်မ္းသာ
(ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ) ျဖစ္ပါတယ္။
“ခ်မ္းသာတယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္” ဆိုတာ
ဆင္းရဲကင္းေနတဲ့သေဘာကို ေျပာတာပါ။
ခ်မ္းသာမွန္ရင္ ဆင္းရဲဒုကၡကင္းရွင္းေနရပါမယ္။
ခ်မ္းသာတစ္ခုဟာ ဆင္းရဲဒုကၡေတြနဲ႔ ေရာႁပြမ္းေနတယ္ဆိုရင္
အဲဒီခ်မ္းသာကို ခ်မ္းသာစစ္၊ ခ်မ္းသာမွန္လို႔ မေခၚႏိုင္ပါဘူး။
ခ်မ္းသာတု၊ ခ်မ္းသာမွားလို႔ပဲ ေခၚႏိုင္ပါတယ္။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါးေသာ ခ်မ္းသာေတြဟာ
ဆင္းရဲဒုကၡေတြနဲ႔ ေရာႁပြမ္းေနပါတယ္။
ေရွ႕ေနာက္ဝဲယာမွာ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး ၿခံရံေနတဲ့အတြက္
ခ်မ္းသာစစ္၊ ခ်မ္းသာမွန္ေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡလံုးဝ
မေရာႁပြမ္းတဲ့အတြက္ ခ်မ္းသာစစ္၊ ခ်မ္းသာမွန္ျဖစ္ပါတယ္။
သူ႔လို ဆင္းရဲကင္းတဲ့သေဘာ တျခားၿပိဳင္ဘက္မရွိ၊
ႏွိဳင္းယွဥ္စရာမရွိ၊ သူတစ္ခုတည္းသာ ရွိတဲ့အတြက္
အႏွိဳင္းမဲ့ခ်မ္းသာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
■နိဗၺာန္ခ်မ္းသာမွ တစ္ပါးေသာခ်မ္းသာေတြဟာ
သခၤတခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
သခၤတဆိုေတာ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔
စုေပါင္းၿပီးေတာ့ ျပဳျပင္စီမံ ဖန္တီးအားထုတ္ထားတဲ့
အရာကို ေခၚတာပါ။ သခၤတခ်မ္းသာေတြဟာ အေၾကာင္းတရားအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ေရာႁပြမ္းေနလို႔ ခ်မ္းသာစစ္၊
ခ်မ္းသာမွန္ မဟုတ္ပါဘူး။
■နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကေတာ့ အသၤတခ်မ္းသာပါ။
အသၤတခ်မ္းသာဟာ အေၾကာင္းတရားအမ်ိဳးမ်ိဳး
စုေပါင္းၿပီး ျပဳျပင္ဖန္တီးေပးစရာ မလိုတဲ့အတြက္
ဆင္းရဲဒုကၡ လံုးဝ မေရာႁပြမ္းလို႔ ခ်မ္းသာစစ္၊
ခ်မ္းသာမွန္ ျဖစ္ပါတယ္။
သခၤတခ်မ္းသာဆိုတာ ႐ုပ္တရား၊
နာမ္တရားေတြကိုေျပာတာပါ။ ႐ုပ္တရား၊
နာမ္တရားေတြဟာ အခ်ိန္ရွိသမွ် ျဖစ္ၿပီး
ပ်က္ေနၾကပါတယ္။ ျဖစ္လိုက္ ပ်က္လိုက္၊
ပ်က္လိုက္ ျဖစ္လိုက္နဲ႔ ျဖစ္လို႔မဆံုး၊
ပ်က္လို႔ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ပါပဲ။ ျဖစ္ျခင္း၊
ပ်က္ျခင္းရဲ႕ ႏွိပ္စက္မွဳဒဏ္ကို တရစပ္ခံေနရတဲ့အတြက္၊
တစ္နည္းအားျဖင့္ ပ်က္ျခင္းသေဘာမွာပဲ ၊
လမ္းဆံုးရတဲ့အတြက္ သခၤတခ်မ္းသာေတြဟာ
ခ်မ္းသာစစ္၊ ခ်မ္းသာမွန္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။
အသခၤတခ်မ္းသာဆိုတာ ႐ုပ္တရား၊
နာမ္တရား လံုးဝမရွိတာ၊ ႐ုပ္တရား၊
နာမ္တရား လံုးဝ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေနတာကို ေျပာတာပါ။
႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရား လံုးဝ မရွိေတာ့မွေတာ့
ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းသေဘာလည္း လံုးဝ မခံရေတာ့တဲ့အတြက္၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပ်က္ျခင္းသေဘာမွာ လမ္းမဆံုးရတဲ့အတြက္ အသခၤတခ်မ္းသာဟာ ခ်မ္းသာစစ္၊ ခ်မ္းသာမွန္ပါပဲ။
ပ်က္တတ္တဲ့ခ်မ္းသာ၊ ပ်က္သြားမယ့္
ခ်မ္းသာဟာ ခ်မ္းသာအစစ္ မဟုတ္ပါဘူး။
မပ်က္တတ္တဲ့ခ်မ္းသာ၊ ဘယ္ေတာ့မွ
ပ်က္မသြားမယ့္ ခ်မ္းသာကမွ ခ်မ္းသာအစစ္ပါ။
ဘယ္ေတာ့ဆို ဘယ္ေတာ့မွ ပ်က္မသြားႏိုင္တဲ့
ခ်မ္းသာအစစ္ကလည္း နိဗၺာန္တစ္ခုတည္းပဲ
ရွိတာမို႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ “အႏွိဳင္မဲ့ခ်မ္းသာ” ျဖစ္ပါတယ္။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ
အႏွိဳင္းမဲ့ခ်မ္းသာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔ ဘယ္လိုလုပ္
သိႏိုင္ပါ့မလဲဆိုတာ ေမးစရာရွိပါတယ္။
ဒီအခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိလိႏၵမင္းႀကီးနဲ႔
အရွင္နာဂေသနမေထရ္ျမတ္တို႔ရဲ႕
အေမးအေျဖေလးကို နားေထာင္ၾကည့္ပါဦး။
”နိဗၺာန္မရေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔
နိဗၺာန္ဟာ ခ်မ္းသာပါတယ္လို႔ သိႏိုင္ပါသလားဘုရား”
“နိဗၺာန္မရေသးေပမယ့္ နိဗၺာန္ဟာ ခ်မ္းသာပါတယ္
လို႔ သိႏိုင္ပါတယ္ မင္းႀကီး”
“ဘယ္လိုလုပ္ သိႏိုင္ပါသလဲဘုရား”
“မင္းႀကီးကို တစ္ခုေမးမယ္။
လက္ေျချပတ္မေနတဲ့သူေတြအေနနဲ႔
လက္ေျချပတ္ျခင္းဟာ ဆင္းရဲပါတယ္လို႔ သိႏိုင္ပါ့မလား”
“သိႏိုင္ပါတယ္ဘုရား”
“ဘယ္လိုလုပ္သိႏိုင္တာပါလဲ မင္းႀကီး”
“လက္ေျချပတ္ေနတဲ့သူေတြရဲ႕ ငိုေႂကြးသံကို
ၾကားၿပီးေတာ့ လက္ေျချပတ္ျခင္းဟာ ဆင္းရဲပါတယ္လို႔
သိႏိုင္ပါတယ္ဘုရား”
“အဲဒီလိုပါပဲ မင္းႀကီး၊ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္
ေတြ႕ျမင္ၿပီးျဖစ္ၾကတဲ့ အရိယာ
သူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြရဲ႕ ေျပာဆိုသံကို ၾကားၿပီးေတာ့
နိဗၺာန္ဟာ ခ်မ္းသာပါတယ္လို႔ သိႏိုင္ပါတယ္ မင္းႀကီး”
ပုထုဇဥ္ေတြအေနနဲ႔ နိဗၺာန္ရဲ႕ ခ်မ္းသာႀကီးပံုကို
မွန္းဆသိျမင္ႏိုင္ပါတယ္ ဆိုေပမယ့္
ခံစားမွဳခ်မ္းသာကိုမွ ခ်မ္းသာလို႔ အထင္ေရာက္ေနၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္အမ်ားစုကေတာ့ ခံစားမွဳ မရွိတဲ့
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို အလကားေပးေတာင္ မလိုခ်င္ၾကပါဘူး။ အသိဉာဏ္အထိုက္အေလ်ာက္ရွိလို႔ လိုခ်င္ပါတယ္
ဆိုတဲ့ သူေတြကလည္း သိပ္ၿပီး ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ မရွိလွပါဘူး။
■တစ္ခါတုန္းက စာသင္တိုက္ႀကီးတစ္တိုက္ကို
မၾကာခဏ ဝင္ထြက္ေနတဲ့ ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္
ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူမရဲ႕ အက်င့္ေကာင္းေလး
တစ္ခုကေတာ့ ေက်ာင္းတိုက္ထဲ ေရာက္တာနဲ႔
တစ္ၿပိဳင္နဲ႔ ေတြ႕သမွ် ျမင္သမွ် ေခြးေခ်းပံုေတြကို
တစ္ခုမက်န္ လိုက္က်ံဳးျခင္းပါပဲ။
သူမ်ားမလုပ္ခ်င္တဲ့ သန္႔ရွင္းေရးအလုပ္ကို လုပ္ရတဲ့အတြက္
သူမ်ားမရတဲ့ ကုသိုလ္အထူးကို ရရွိတယ္လို႔ ခံယူထားပါသတဲ့။
တစ္ေန႔ ေခြးေခ်းပံုေတြကို အားရပါးရ က်ံဳးၿပီး
သန္႔ရွင္းေရးလုပ္ေနတဲ့ သူမကို ရဟန္းငယ္ေလးတစ္ပါးက...
“ဒကာမႀကီး၊ ေခြးေခ်းက်ံဳးရတဲ့ ေကာင္းမွဳေၾကာင့္
ဒကာမႀကီး နိဗၺာန္ျမန္ျမန္ေရာက္ပါေစ” လို႔
ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။
“တပည့္ေတာ္မ နိဗၺာန္မလိုခ်င္ပါဘူးဘုရား”
“ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဒကာမႀကီးရဲ႕”
“တပည့္ေတာ္မက လက္ဖက္ရည္ သိပ္ၿပီးႀကိဳက္တယ္ဘုရား၊
တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး လက္ဖက္ရည္သံုးေလးခြက္ေတာ့
ေသာက္လိုက္ရမွ၊ တပည့္ေတာ္မ လက္ဖက္ရည္
မေသာက္ရရင္ မေနႏိုင္ဘူး၊ နိဗၺာန္မွာ ဘာမွမရွိဘူး ဆိုေတာ့ လက္ဖက္ရည္လည္း ရမွာမဟုတ္ဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ နိဗၺာန္ေတာ့ မယူပါရေစနဲ႔ဘုရား”
“ကဲ ဒါဆိုလည္း ေခြးေခ်းက်ံဳးရတဲ့ေကာင္းမွဳေၾကာင့္
ဒကာမႀကီး ေနာက္ဘဝမွာ အေခ်ာဆံုးအလွဆံုး
နတ္သမီးေလး ျဖစ္ပါေစ။”
“အဟဲ...ဟဲ... ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ျပည့္ပါေစဘုရား”
နိဗၺာန္မွာ ဘာမွမရွိဘူး ဆိုတဲ့ အေတြးေၾကာင့္
အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ ခံစားစရာရွိမွ ႀကိဳက္တဲ့
ပုထုဇဥ္အမ်ားစုက နိဗၺာန္ကို လိုခ်င္ရေကာင္းမွန္း
မသိၾကပါဘူး။ ႐ုပ္နာမ္သာ မရွိတာ အၿငိမ္းဓာတ္၊
အေအးဓာတ္ေတာ့ ရွိတယ္ဆိုျပန္ေတာ့လည္း
ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္က...
■“တပည့္ေတာ္မက ခဏခဏ အေအးပတ္တတ္၊
ခဏခဏ ႏွာေစးတတ္လို႔ တပည့္ေတာ္မနဲ႔
နိဗၺာန္နဲ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးဘုရား၊ လူ႔ျပည္မွာေတာင္
ဒီေလာက္ေအးတာ၊ နိဗၺာန္က အေအးဆံုးဆိုေတာ့
တပည့္ေတာ္မ ခိုက္ခိုက္တုန္ၿပီး ေသလိမ့္မယ္၊
နိဗၺာန္မွာ ျခံဳဖို႔ ေစာင္ေတာင္ ေလာက္မွာ မဟုတ္ဘူး။”
လို႔ အတည္လိုလို၊ ေနာက္သလိုလိုနဲ႔
စပ္ၿဖီးၿဖီး ေျပာရွာပါတယ္။ နိဗၺာန္ကို လံုးဝ
မလိုခ်င္တာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။
မ်က္ႏွာကိုက မခ်ိဳမခ်ဥ္နဲ႔ေလ။
ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း လံုးဝကင္းတဲ့ နိဗၺာန္မွာ
ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းသေဘာရွိတဲ့ ႐ုပ္တရား၊
နာမ္တရားေတြထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ
မႏွိဳင္းယွဥ္သာေအာင္ ေကာင္းတဲ့၊ အတုမရွိ
မြန္ျမတ္တဲ့ အၿငိမ္းဓာတ္သေဘာတစ္မ်ိဳးေတာ့
အတိအက် အထင္အရွား ရွိပါတယ္။
မီးေတာက္ေနတဲ့ ဖေယာင္းတိုင္တစ္တိုင္
လံုးဝ ၿငိမ္းသြားတဲ့အေျခအေနကို ၾကည့္လိုက္ေပါ့။
ဖေယာင္းသားလည္းကုန္၊ ႀကိဳးလည္း ကုန္သြားလို႔
မီးေတာက္ လံုးဝ ၿငိမ္းသြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ
ဖေယာင္းသားလည္း မရွိ၊ ႀကိဳးလည္းမရွိ၊
မီးေတာက္လည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။
ဒါျဖင့္ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူးလားဆိုရင္ေတာ့
ရွိပါတယ္။ အၿငိမ္းဓာတ္တစ္ခု ရွိပါတယ္။
ဖေယာင္းသား၊ ႀကိဳးနဲ႔ မီးေတာက္တို႔
ရွိေနတုန္းက အဲဒီပတ္ဝန္းက်င္မွာ အပူဓာတ္ရွိပါတယ္။
ဖေယာင္းသား၊ ႀကိဳးနဲ႔ မီးေတာင့္တို႔ မရွိေတာ့တဲ့
အခါမွာေတာ့ အဲဒီအပူဓာတ္လည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။
အပူဓာတ္ မရွိေတာ့ေပမယ့္ အပူဓာတ္ရဲ႕
ဆန္႔က်င္ဘက္ အၿငိမ္းဓာတ္၊ အေအးဓာတ္ေတာ့
ေသခ်ာေပါက္ ရွိေနပါတယ္။ အၿငိမ္းဓာတ္၊
အေအးဓာတ္ မရွိရင္ ပူေနရဦးမွာေပါ့။
အခု ပူမွ မပူေတာ့ဘဲ။
ခ်ဳပ္ဆံုးသြားတဲ့ အပူဓာတ္ဟာ ဘယ္ေတာ့ဆို
ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္ေရာက္မလာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ဘယ္ေနရာမွာ သြားရွာလို႔မွလည္း ျပန္မေတြ႕နိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ခ်ဳပ္ဆံုးသြားတဲ့ အပူဓာတ္ေနရာမွာ
အစားထိုးဝင္ေရာက္လာတဲ့ အၿငိမ္းဓာတ္၊
အေအးဓာတ္ဟာလည္း ဘယ္ေတာ့ဆို
ဘယ္ေတာ့မွ ကုန္ေပ်ာက္ ပ်က္စီးမသြားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
အစဥ္ထာဝရ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲေနေတာ့မွာပါ။
အၿမဲရွိတဲ့ အရွိတရားအျဖစ္နဲ႔ မတုန္မလွဳပ္
မပ်က္မယြင္း ရပ္တည္ေနေတာ့မွာပါ။
နိဗၺာန္မွာ ထာဝရရွိေနတဲ့ အၿငိမ္းဓာတ္ဟာလည္း
ဒီနည္းအတူပါပဲ။ ကုသိုလ္ကံ, အကုသိုလ္ကံ
ဆိုတဲ့ ဖေယာင္းသား၊ ႐ုပ္ခႏၶာ, နာမ္ခႏၶာဆိုတဲ့
ႀကိဳးနဲ႔ ကိေလသာ, အိုနာေသဆိုတဲ့ မီးေတာက္ေတြ လံုးဝ ကုန္ဆံုးခ်ဳပ္ျပတ္သြားတဲ့အတြက္ အပူဓာတ္ လံုးဝ
မရွိေတာ့ေပမယ့္ အဲဒီအပူဓာတ္ရဲ႕ ေနရာမွာ
ဘယ္ေတာ့ဆို ဘယ္ေတာ့မွ ကုန္ေပ်ာက္ပ်က္စီး
မသြားႏိုင္တဲ့ အၿငိမ္းဓာတ္တစ္မ်ိဳးကေတာ့
အစဥ္ထာဝရ တည္တံ့ခိုင္ၿမဲစြာ ရွိေနပါတယ္။
အၿမဲရွိတဲ့ အရွိတရားအျဖစ္နဲ႔ မတုန္မလွဳပ္
မပ်က္မယြင္း ရွိေနပါတယ္။
နိဗၺာန္ဟာ ဘာမွမရွိတဲ့ “မရွိတရား” ဆိုရင္
ဘုရား၊ ရဟႏၲာ၊ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းႀကီးေတြက
နိဗၺာန္ကို စကားတစ္ခုလုပ္ၿပီး ဂုဏ္တင္ခ်ီးမြမ္းေနၾကမွာ
မဟုတ္ပါဘူး။ အၿငိမ္းဓာတ္ခ်မ္းသာႀကီး အထင္အရွားရွိတဲ့
“အရွိတရား” ျဖစ္လို႔သာ “ခ်မ္းသာအားလံုးထဲမွာ
နိဗၺာန္သာ ခ်မ္းသာအစစ္၊ နိဗၺာန္သာ အခ်မ္းသာဆံုး”
လို႔ တဖြဖြနဲ႔ ဂုဏ္တင္ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၾကတာေပါ့။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္တုန္းက
ထိပ္တန္းမင္းစိုးရာဇာေတြ၊ ထိပ္တန္းသူေဌးသူႂကြယ္ေတြ
သူတို႔ရဲ႕ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေတြ စြန္႔လႊတ္ၿပီး
သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ ရဟန္းျပဳၾကပါတယ္။
ရဟႏၲာျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဖလသမာပတ္ဝင္စားၿပီး
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို အာ႐ံုျပဳရတာ ေကာင္းလြန္းလို႔ “ခ်မ္းသာလိုက္တာ...ခ်မ္းသာလိုက္တာ” နဲ႔
မၾကာခဏ ေရရြတ္ျမည္တမ္း ဥဒါန္းက်ဴးၾကပါသတဲ့။
သူတို႔ခံစားခဲ့ဖူးတဲ့ မင္းစည္းစိမ္၊
သူေဌးစည္းစိမ္ေတြထက္ အဆမတန္ ေကာင္းလြန္းလို႔သာ
အခုလို ဥဒါန္းက်ဴးၾကတာေပါ့။
ဘယ္ခ်မ္းသာနဲ႔မွ မတူတဲ့ အႏိွဳင္းမဲ့ခ်မ္းသာႀကီး
ျဖစ္လို႔သာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္လည္း
တရားေဟာေနရင္း တရားနာပရိတ္သတ္က
သာဓုေခၚေနခိ်န္ စကၠန္႔ပိုင္းေလးမွာေတာင္
ဖလသမာပတ္ဝင္စားၿပီး နိဗၺာန္ကို အာ႐ံုျပဳျဖစ္ေအာင္
ျပဳလုိက္ေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ေထရီေထရာ
ရဟႏၲာအဆူဆူကလည္း ခႏၶာဝန္ခ်ခါနီးအခ်ိန္မွာ
အသခၤတနိဗၺာန္ကို အၿပီးတိုင္ ဝင္ခံရေတာ့မွာမို႔
ဝမ္းသာလြန္းလို႔ ဥဒါန္းေတြ က်ဴးက်ဴးသြားခဲ့ၾကတယ္ မဟုတ္လား။
ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို
အိပ္ေရးမဝေသးခင္မွာ အတင္းလွဳပ္ႏိွဳးၿပီး
သူ႔အၾကိဳက္ဆံုး အစားအစာေတြ သြားေကၽြးၾကည့္ပါလား။
အိပ္လို႔ေကာင္းတုန္း အိပ္ေရးပ်က္ေအာင္
လုပ္ရပါ့မလားဆိုၿပီး အရမ္းစိတ္ဆိုးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
အိပ္ေပ်ာ္ေနစဥ္မွာ ခံစားမွဳ အထင္အရွား မရွိပါဘဲနဲ႔
ခံစားမွဳ အထင္အရွားရွိတဲ့ အစားအစာထက္
အိပ္စက္ျခင္းကို ပိုၿပီးတန္ဖိုးထားတာ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ၊
ရွင္းပါတယ္။ ခံစားမွဳခ်မ္းသာထက္ ၿငိမ္းေအးမွဳခ်မ္းသာက
ပိုၿပီးေကာင္းလို႔ေပါ့။ ပိုၿပီး အဆင့္ျမင့္လို႔ေပါ့။
အနာေရာဂါျဖစ္ေနတဲ့သူ အနာေရာဂါေပ်ာက္သြားရင္
သူ႔မွာ အနာေရာဂါလည္း မရွိေတာ့ဘူး။
တျခား ဘာတစ္ခုမွလည္း ရွိလာတာ မေတြ႕ရဘူး။
ဒါေပမယ့္ သိပ္ခ်မ္းသာတယ္။
ေထာင္က်ေနတဲ့သူ ေထာင္က လြတ္လာရင္
သူ႔မွာ ေထာင္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။
တျခားဘာတစ္ခုမွလည္း ရွိလာတာ မေတြ႕ရဘူး။
ဒါေပမယ့္ သိပ္ခ်မ္းသာတယ္။ ဘလို႔လဲ၊
မ်က္စိနဲ႔မျမင္ရတဲ့ လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းေအးမွဳခ်မ္းသာ
ဆိုတာ အထင္အရွာ ရွိေနလို႔ေပါ့။
အိပ္စက္ျခင္း၊ ေရာဂါေပ်ာက္ျခင္းနဲ႔ ေထာင္လြတ္ျခင္းတို႔ရဲ႕
မရွိတဲ့ အရွိသေဘာနဲ႔ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာရဲ႕ မရွိတဲ့
အရွိသေဘာကို ႐ိုးတိုးရိပ္တိပ္ တြဲစပ္ခန္႔မွန္းၾကည့္မယ္ဆိုရင္
႐ုပ္ခႏၶာ အေကာင္အထည္မရိတဲ့ နိဗၺာန္ရဲ႕
အၿငိမ္းဓာတ္ခ်မ္းသာကို မပြင့္တပြင့္ေတာ့
သေဘာေပါက္တန္ေကာင္းပါရဲ႕။
တစ္ခါတုန္းက အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးရဲ႕သား
ေမာင္ကာဠဟာ ဖခင္က “ေငြတစ္ရားေပးမယ္၊
ဥပုသ္သြားေစာင့္” ဆိုလို႔ ဘုရားေက်ာင္းကို
ထြက္ခဲ့ေပမယ့္ တရားမနာ၊ ဥပုသ္မေစာင့္ဘဲ
သင့္ေတာ္ရာမွာ အိပ္ၿပီး ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေငြတစ္ရာ မေပးမခ်င္း
ထမင္းမစားဘဲ ဂ်ီက်ေနခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ့ “တရားတစ္ပုဒ္
မွတ္မိေအာင္ နာလာႏိုင္ခဲ့ရင္ ေငြတစ္ေထာင္ေပးမယ္”
ေျပာလို႔ တရားကို ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစူးစိုက္စိုက္
နားေထာင္လိုက္တာ တရားနာေနရင္းနဲ႔
ေသာတာပန္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ေငြတစ္ေထာင္ လံုးဝ
မေတာင္းေတာ့ပါဘူး။ ဖခင္က အတင္းေပးတာေတာင္
လံုးဝ မယူဘဲ ျငင္းဆန္လိုက္ပါတယ္။
တရားနာခအျဖစ္နဲ႔ ေငြေပးတာကိုေတာင္
အရွက္ႀကီး ရွက္ေနမိပါသတဲ့။
နိဗၺာန္ျမင္ႏိုင္တဲ့ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားၿပီ
ဆိုေတာ့ ခံစားမွဳ ခ်မ္းသာထက္ အဆင့္ျမင့္တဲ့
ၿငိမ္းေအးမွဳခ်မ္းသာကို ကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႕
သေဘာေပါက္သြားၿပီေပါ့။ အရင္က ခံစားမွဳခ်မ္းသာကို
အထင္ႀကီးခဲ့ေပမယ့္ အခုေတာ့ အထင္မႀကီးေတာ့ဘူးေလ။
သရက္သီးအမ်ိဳးဇာတ္ခ်င္း အတူတူေတာင္မွ
စိန္တစ္လံုး သရက္သီးစားၿပီးရင္ တျခား
ဘယ္သရက္သီးမွ မစားခ်င္ေတာ့သလို၊
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရၿပီးမွေတာ့ တျခား
ဘယ္ခ်မ္းသာကိုမွ မလိုခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
ၿငိမ္းေအးမွဳခ်မ္းသာကို ရၿပီးမွေတာ့
တျခားဘယ္ခံစားမွဳခ်မ္းသာကိုမွ မလိုခ်င္ေတာ့ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ ခံစားမွဳခ်မ္းသာေတြက
ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေကာင္း၊ မနားတမ္း
မရပ္တမ္း အဆက္မျပတ္ ခံစားလို႔ မရပါဘူး။
ကိုယ္သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ အစားအစာတစ္ခုကို ဝသြားလည္း
မရပ္ဘဲ တစ္ေန႔လံုး ဆက္စားႏိုင္ပါ့မလား။
ဘယ္အဆင္း, အသံ၊ ဘယ္အနံ႔, အရသာ၊
ဘယ္အထိအေတြ႕, အေတြးအၾကံမွ တစ္မ်ိဳးတည္းကို
တစ္ေန႔လံုး၊ တစ္လလံုး အဆက္မျပတ္
မရပ္မနား ခံစားလို႔ မရပါဘူး။
ခံစားမွဳခ်မ္းသာမွန္သမွ် ႐ိုးအီသြားတတ္တဲ့ ခ်မ္းသာေတြခ်ည္းပါပဲ။
ၿငိမ္းေအးမွဳခ်မ္းသာကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ
႐ိုးအီမသြားႏိုင္တဲ့ ခ်မ္းသာပါ။ တစ္ေန႔လံုး၊
တစ္ပတ္လံုး မရပ္မနား ခံစားလို႔လည္း ရပါတယ္။
တစ္လလံုး၊ တစ္ႏွစ္လံုး အဆက္မျပတ္
ခံစားမယ္ဆိုလည္း ဝမသြားပါဘူး။
အၿမဲထာဝရ ခံစားမယ္ဆိုလည္း မတင္းတိမ္ ၊
မေရာင့္ရဲႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို ေကာင္းပါတယ္။
တစ္မည္တည္းနဲ႔ အၿမဲေကာင္းတဲ့
တစ္မည္ေကာင္းခ်မ္းသာပါပဲ။
(ခ်မ္းသာမွန္ေပၚလြင္ရန္ ခံစားဟု
သံုးႏွဳန္းထားေသာ္လည္း ခံစားမွဳခ်မ္းသာ မဟုတ္ပါ။)
ေတာရြာမွာေနတဲ့သူက ကိုယ္စားဖူးတဲ့ ေတာရြာက
အစားအစာေလးကိုပဲ ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးလို႔
ထင္ေနရင္ မွားမွာေပါ့။ အႏုၾကည့္မွန္ဘီလူးနဲ႔
မၾကည့္ဖူးတဲ့သူက ေရထဲမွာ ပိုးမႊားေလးေတြ
မရွိပါဘူးလို႔ ျငင္းေနရင္ လူရယ္စရာျဖစ္မွာေပါ့။
နိဗၺာန္ျမင္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ ဉာဏ္မ်က္လံုး မရွိတာနဲ႔ဘဲ
နိဗၺာန္ဟာ အလကားပါလို႔ ႐ွဳတ္ခ်ရင္ သဘာဝက်ပါ့မလား။
လမင္းႀကီးကို တိမ္းဖံုးေနလို႔ မျမင္ရတာနဲ႔ပဲ
လမင္းႀကီး မရွိပါဘူးလို႔ ျငင္းရင္ ျငင္းတဲ့သူ လူမုိက္ပါပဲ။
လမင္းႀကီးကို ျမင္ခ်င္ရင္ တိမ္ကင္းစင္တဲ့အခ်ိန္ထိ
ေစာင့္ၾကည့္ရပါမယ္။ ကိေလသာတိမ္ေတြ ဖံုးအုပ္ေနလို႔
မျမင္ေတြ႕ရတဲ့ နိဗၺာန္လမင္းႀကီးကို ျမင္ေတြ႕ခ်င္ရင္
ကိုယ့္ရဲ႕ ဉာဏ္မ်က္လံုးမွာ ဖံုးအုပ္ေနတဲ့
ကိေလသာတိမ္ေတြ ကင္းစင္သြားေအာင္
အရင္ဆံုး ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ကိေလသာကင္းစင္တဲ့တစ္ေန႔
နိဗၺာန္ကို ဘြားကနဲ ေတြ႕ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။
■ျပဳျပင္မွဳကင္းေနတဲ့ အသခၤတနိဗၺာန္ကို
အျပင္မွာရွိလို႔ “ဗဟိဒၶနိဗၺာန္” လို႔ေခၚပါတယ္။
■ကိေလသာၿငိမ္းေနတဲ့ ပရိနိဗၺာန္ကို အတြင္းမွာရွိလို႔
“အဇၩတၱနိဗၺာန္” လို႔ေခၚပါတယ္။ ဗဟိဒၶနိဗၺာန္ကို
အၿပီးအပိုင္ လိုခ်င္ရင္ အဇၩတၱနိဗၺာန္ကို အၿပီးအပိုင္ရေအာင္
အရင္အားထုတ္ရပါမယ္။ အားထုတ္တဲ့နည္းကလည္း သတိပ႒ာန္ဝိပႆနာတရားကလြဲလို႔တျခားနည္းလမ္း
မရွိေတာ့ပါဘူး။
ဒြါရေျခာက္ပါးမွာ ေပၚလာသမွ် ႐ုပ္တရား၊
နာမ္တရားေတြကို ျမင္တိုင္း၊ ၾကားတိုင္း၊
နံတိုင္း၊ စားတိုင္း၊ ထိတိုင္း၊ သိတိုင္း ျမင္တယ္၊
ၾကားတယ္၊ နံတယ္၊ စားတယ္၊ ထိတယ္၊ သိတယ္လို႔
ပစၥဳပၸန္က်က် မလြတ္တမ္း ႐ွဳမွတ္သြားမယ္ဆိုရင္
သတိ၊ သမာဓိ၊ ဉာဏ္ အားေကာင္းလာတာနဲ႔အမွ်
႐ုပ္နာမ္ကြဲ၊ ေၾကာင္းက်ိဳသိ၊ ျဖစ္ပ်က္ျမင္၊
လကၡဏာထင္ၿပီး ေနာက္ဆံုး မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္ ဆိုက္ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာေတာ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို
ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ပါၿပီ။
တစ္ေလာကလံုးရဲ႕ အႏွိဳင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့
မတ္စြာဘုရားရွင္က နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ
အႏွိဳင္းမဲ့ခ်မ္းသာ ျဖစ္ပါတယ္လို႔
“နတၳိ သႏၲိပရံ သုခံ” ဆိုတဲ့ စကားေတာ္နဲ႔
ေဟာၾကားၫႊန္ျပထားတာမို႔ လူသားတိုင္း ၊
လူသားတိုင္း နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဆိုတဲ့ မႏွိဳင္းမဲ့ခ်မ္းသာကို
ဒီဘဝ ဒီခႏၶာနဲ႔ပဲ၊ သို႔မဟုတ္ ရည္မွန္းရာ
ေဗာဓိဉာဏ္ရေၾကာင္း ပါရမီျပည့္တဲ့ဘဝမွာ
ထာဝရအၿပီးအပိုင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ -
Admin Team of Young Buddhist's Association 】
Posted by
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
-【ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)】
၏ “အႏႈိင္းမဲ့ခ်မ္းသာ” ႏွာ ၁၁၂ - ၁၂၇ မွ
ေကာက္ႏွဳတ္ ပူေဇာ္္မွ်ေဝပါသည္။】