ဆရာေတာ္ဘုရား။ လူေတြဟာ ကံစီမံရာအတိုင္းပဲ တကယ္ျဖစ္ၾကရတာလား ဘုရား၊
သူ႔ရဲ႔လုပ္ေဆာင္မႈ တခုတခုေၾကာင့္ ကံဟာ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ပါသလား ဘုရား။
ဒါမမဟုတ္ ေမြးဖြားရာမွ စ၍ ယခုအခ်ိန္အထိ ဒီလိုျဖစ္ရမယ့္ ကံပါလို႔သာ ျဖစ္ေနၾကရတာပါလား၊
လူေတြရဲ႔စိတ္ေတြဟာ ကံႏွင့္သက္ဆိုင္ပါသလားဘုရား၊ လုပ္ငန္းတခုဟာ မိမိရဲ႔စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈ က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္ဘဲျဖစ္လာတဲ့အခါ ဒီလိုမေအာင္ျမင္ရမယ့္ကံ ပါေနလို႔သာ စိတ္ဓာတ္ေပ်ာ့ညံ့မႈ က်ဆင္းမႈေတြ ၾကံဖန္ျပီး ျဖစ္ေပၚေနရတာပါလားဘုရား၊
ဒါမမဟုတ္ မိမိရဲ႔ ည့ံဖ်င္းမႈေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္ရမယ့္ကံဟာ ေျပာင္းလဲျပီး မေအာင္မျမင္ ျဖစ္သြားတာလား၊ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( သင္းသင္းခိုင္-အမွတ္ ၂၊ ဘူတာရပ္ မတၱရာျမိဳ႔ )


( ေျဖ )
ဤသို႔ ဘာကိစၥျဖစ္ျဖစ္ ကံ-ေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ဆိုလွ်င္ မမွန္ပါ။
ဤစြဲလမ္းမႈမ်ိဳးကို ပုေဗၺကတေဟတု ဒိ႒ိ-ဟု ဒိ႒ိအယူတမ်ိဳးဟူ၍ ဆိုပါသည္၊
ကံကို လံုး၀စြန္႔ပစ္ရမည္ကား မဟုတ္၊ ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ဟူေသာ သုဂတိဘံုဘ၀သို႔ ေရာက္လာရသည္၊
တနည္းဆိုေသာ္-ကံက ဘ၀လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ အေရာက္ပို႔ေပးလိုက္သည္။ ဤဘ၀လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ေရာက္လာရသည့္အခါ မိမိ၏ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔ျဖင့္ သြားလာလုပ္ကိုင္ ရွာေဖြျပဳလုပ္မႈတို႔ျဖင့္ လူခ်င္းတူ၊ သူခ်င္းမွ်ေအာင္ လုပ္ကိုင္ရွာေဖြၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာ-မိမိအမွီျပဳရာ အားထားရာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦးက ရာထူးေနရာ တခုရရန္ အကူအညီေပး၍ ရာထူးေနရာ ရလာျခင္းမွာ ကံ၏စီမံေပးမႈႏွင့္ တူသည္။ ထိုရာထူးေနရာ၌ ျမဲရန္၊ တိုးတက္ရန္၊ စာ၀တ္ေနေရး ဖူလံုရန္၊ ရာသက္ပန္ လူခ်င္းသူခ်င္း တူညီရန္၊ စီးပြားဥစၥာျပည့္စံုရန္ စသည္တို႔ကား မိမိ၏ၾကံဖန္ ႀကိဳးစားမႈ၊ ဉာဏ္၊ ၀ီရိယတို႔ေပၚမွာသာ တည္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က မဟာဓနသူေ႒းသည္ ပထမအရြယ္၌ ႀကိဳးစားလွ်င္ ပထမတန္းသူေ႒း၊
ရဟန္း၀တ္၍ ႀကိဳးစားလွ်င္ ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ေသာ ကံ ပါလာေသာ္လည္း ငါ့တသက္ စားမကုန္ဟုဆိုကာ ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ သံုးျဖဳန္းပစ္လိုက္သည္။ ေနာက္ဆံုးေတာင္းရမ္း စားေသာက္ရကာ ဇရပ္တြင္ ေသရေလ၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ေနရာတကာ အျဖစ္အပ်က္အားလံုးတြင္ ကံကို မစြဲလမ္းမိရန္ အေရးႀကီးလွေပသည္။