အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းလိုသည္မွာ ေစတီပုထိုး၊ တည္ထားရာတြင္ အသစ္တည္ထားရာ၌ျဖစ္ေစ၊ အေဟာင္းျပဳျပင္ရာ၌ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ေဆာင္ပံုမ်ားကို ေလာကီ ေလာကုတၱရာ နည္းဥပေဒ ပံုေသ ရွိ-မရွိႏွင့္ ေစတီပုထိုးတည္မႈမွာ အခ်ည္းႏွီး အက်ိဳးမရွိ-ဟု အခ်ိဳ႔ဆိုၾကသည္မွာ ဟုတ္-မဟုတ္ ေျဖၾကားေပးေစလိုပါသည္ ဘုရား။
( ကိုေအာင္ခ်ိဳ+မသန္းႏွစ္၊ ၀င္မနားရြာ၊ ကနီျမိဳ႔နယ္ )


( ေျဖ )
ေစတီပုထိုးတည္ထားမႈႏွင့္ စပ္၍ ေလာကုတၱရာနည္း ဟူ၍ကား မရွိ၊
ေလာကီနည္းအားျဖင့္ကား ကူခမ္းျမိဳ႔ ေျမာက္မ်က္ႏွာ၊ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး စီရင္ေသာ ထံုးကိုမွီ၍ ျပဳစုထားေသာ သတၳဳရူပက ၀ိလာသနီက်မ္းတြင္ အက်ယ္ေဖာ္ျပပါရွိသည္ကို ဖတ္ရႈရသည္။
လိုရင္းမွ် ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပရေသာ္-

ဧေကာေဇေယ်ာ ေဒြသိဒၶိ-စေသာဂါထာျဖင့္ မိမိတည္လိုေသာ ေစတီ၏ ဉာဏ္ေတာ္အေတာင္ကို
မိုက္ဖြဲ႔၍ ၇-ျခင့္စားပါ၊
၁-ၾကြင္းလွ်င္ ေဇယ်၊
၂-ၾကြင္းလွ်င္ သိဒၶိ၊
၃-ၾကြင္းလွ်င္ ဒုကၡ၊
၄-ၾကြင္းလွ်င္ လာဘ၊
၅-ၾကြင္းလွ်င္ မရဏ၊
၆-ၾကြင္းလွ်င္ သုခသမၸတၱိ၊
၇-(သုည) ၾကြင္းလွ်င္ သုည၊ (သုဥ္း-ပ်က္စီး) ႏွင့္ ကလဟ-ဟု ဆိုပါသည္။

ထို႔အတူ အ၀န္းကို ၈-ျဖင့္စား၍
၁-ၾကြင္းလွ်င္ တံခြန္၊ ကုန္သည္တို႔ႏွင့္သင့္။ ( ကုန္သည္တို႔ ကိုးကြယ္သင့္ )
၂-ၾကြင္းလွ်င္ အခိုး-ရဟန္း-ပုဏၰား၊
၃-ၾကြင္းလွ်င္ ျခေသၤ့ ျပည့္ရွင္မ၊
၄-ၾကြင္းလွ်င္ ေခြး-ေတာသား၊ မုဆိုး၊
၅-ၾကြင္းလွ်င္ ႏြား-သူဆင္းရဲ၊
၆-ၾကြင္းလွ်င္ ျမည္း-သူေ႒းသူၾကြယ္၊
၇-ၾကြင္းလွ်င္ ဆင္-အမတ္စစ္သူႀကီး၊
၈-(သုည) ၾကြင္းလွ်င္ က်ီး-ျပည့္တန္ဆာမတို႔ႏွင့္ ဆိုင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ထို႔အတူ ပန္းလည္တိုင္ ( ပိႏၷဲတိုင္ ) ကိုလည္း မိုက္ဖြဲ႔၊ ၇-ျဖင့္စား၍ အၾကြင္းကို ၾကည့္ျပီးေဟာပံု၊ အုတ္ျမစ္ခ်ပံု၊ ဌာပနာပံုမ်ား၊ ပါရွိေသးသည္၊ ဤတြင္ မေဖာ္ျပသာပါ၊

အေဟာင္းကို ျပင္ဆင္ရာ၌ကား မူလဉာဏ္ေတာ္ထက္ အနည္းငယ္ျမႇင့္၍ တည္ရေၾကာင္း အဆိုရွိပါသည္၊ ဤသို႔ ေစတီ ပုထိုးမ်ား တည္ထားကိုးကြယ္မႈမွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္ ဥဒၵိႆေစတီေတာ္မ်ားကို ဌာပနာ၍ ကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဓာတုေစတီ ပရိေဘာဂေစတီေတာ္ကို ပူေဇာ္ရျခင္းျဖစ္၍ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားအား ပူေဇာ္ရျခင္းႏွင့္ ထပ္တူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ၀ိမာန၀တၳဳပါဠိေတာ္၊ အပါဒါန္ပါဠိေတာ္မ်ား၌ ေဟာေတာ္မူထားပါသည္၊ အခ်ည္းႏွီး အက်ိဳးမရွိ-ဟု မဆိုထိုက္၊ လြန္စြာပင္ အက်ိဳးရွိေၾကာင္း မွတ္သားသင့္ပါသည္။