အရွင္ဘုရား၊ အခ်ိဳ႔ပုဂိၢဳလ္မ်ားက ဂါထာပရိတ္ရြတ္ဖတ္ျခင္း၊ ပုတီးစိပ္ျခင္းတို႔သည္ မဟာယာနလမ္းစဥ္ ျဖစ္သည္၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မညီဟုဆိုကာ ပစ္ပယ္ၾကပါသည္၊ ရြတ္ဆို သင့္-မသင့္၊ ပုတီးစိပ္သင့္-မသင့္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေတာ္မူပါဘုရား။
( ေမာင္ေက်ာ္၀င္း-ဒဂံုေျမာက္ပိုင္း )


( ေျဖ )
ဂါထာမႏၲန္တို႔တြင္ ဥံဳခံ၍ ရြတ္ဆိုေသာ ဂါထာမ်ားကား အမ်ားအားျဖင့္ ျဗာဟၼဏဘာသာဆိုင္ရာမ်ားျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ မဆိုင္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ထိုဂါထာမ်ားကို မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားက ျဗာဟၼဏတို႔ထံမွ အတုယူ၍ ရြတ္ဆိုၾကသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာထဲသို႔ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္လာခဲ့သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ စိႏၲာမဏိ ဂါထာစသည္တို႔မွာ ဥံဳခံရံုမွ်မက ျဗာဟၼဏပုဏၰားသံပါပါႏွင့္ ရြတ္ဆိုေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္၊ သို႔ေသာ္ သဗၺမဂၤလဂါထာ၊ သမၺဳေဒၶဂါထာ စသည္တို႔ကား ေထရ၀ါဒသက္သက္ ပရိတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေမတၱသုတ္၊ ခႏၶသုတ္၊ ေမာရသုတ္၊ ၀ဋၬသုတ္ စသည္တို႔ျဖင့္ အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ေတာ္၊ ဂါထာေတာ္မ်ားကို ရဟန္းေတာ္မ်ား ရြတ္ဆိုရန္ သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ ရတနသုတ္ေတာ္ကို ဘုရားအမိန္႔ေတာ္ျဖင့္ အရွင္အာနႏၵာကိုယ္တိုင္ လူစုလူေ၀းျဖင့္ ေ၀သာလီျပည္၌ အႏွံ႔ရြတ္ဆိုခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ။

ဂါထာတို႔သည္ ေထရ၀ါဒမဟုတ္၍ မရြတ္သင့္ဟုဆိုလွ်င္ ထိုပရိတ္ေတာ္မ်ားကိုလည္း မရြတ္ရဟု ဆိုသင့္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶ ဓမၼ သံဃာ ရတနာသံုးပါးႏွင့္ စပ္ေသာ ဂါထာေတာ္မ်ားကို ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာက ရြတ္ဆိုရန္ အားေပးေၾကာင္း ေျပာလိုပါသည္။

ပုတီးမွာလည္း မူလအေနျဖင့္ ျဗာဟၼဏ၀ါဒ မႏၲန္စိပ္ျခင္းမွ စလာသည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ အေနျဖင့္ လက္မခံႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါ၊ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာစခန္း ၀င္ရာ၌ ပုတီးမလိုအပ္ဟု ဆိုသင့္ေသာ္လည္း ဗုဒၶါႏုႆတိကဲ့သို႔ေသာ သမထဘာ၀နာအရာ၌ ပုတီး၏ အခန္းက႑မွာ ရွိသင့္သည္-ဟု ဆိုရပါမည္၊ သာဓကအားျဖင့္ ဗုဒၶါႏုႆတိ ကဲ့သို႔ သမထကမၼ႒ာန္းပင္ျဖစ္ေသာ အာနာပါနအရာ၌ ဂဏနာနည္းကို ခြင့္ျပဳထားခဲ့ေပသည္၊ ဂဏနာနည္းျဖင့္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္း၍ ပိုမိုေအာင္ျမင္မႈ ရွိသကဲ့သို႔ပင္ ဗုဒၶါႏုႆတိ ကမၼ႒ာန္းတြင္လည္း ပုတီးလံုးခ်၍ ပြားမ်ားပါက ပိုမို၍ သမာဓိရႏိုင္သည္ကို ေထာက္ဆလ်က္ ပုတီးအသံုးမွာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ အလြန္အက်ိဳးျပဳ အသံုး၀င္ေၾကာင္း သတိျပဳအပ္လွပါသည္။