ဇိနတၳပကာသနီက်မ္းတြင္ အဇာတသတ္မင္းသည္ လြန္မင္းေသာ ပိတုဃာတကကံေၾကာင့္ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္သို႔ မေရာက္၊ ေလာဟကုမၻီငရဲ၌ အႏွစ္ေျခာက္ေသာင္းခံ၍ လြတ္ျပီးလွ်င္ ေမေတၱယ်ဘုရားရွင္ အၾကား၌ ၀ိဇိတာ၀ီမည္ေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္လတံ့သတည္း၊ ဟု ေတြ႔ရပါသည္၊  တပည့္ေတာ္ဖတ္ဖူးသည္မွာ ပေစၥကဗုဒၶါတို႔သည္ ႏွစ္သေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတသိန္း ပါရမီျဖည့္ရသည္-ဟု ေတြ႔ရပါသည္၊  ယင္းအဇာတသတ္သည္ ပါရမီျဖည့္ျပီးပါျပီလား၊ ျဖည့္ျပီးေသာ္ ပါရမီရွိ နိယ်တဗ်ာဒိတ္ ရသူသည္ ပေစၥကဗုဒၶါ မျဖစ္ဘဲ ပကတိ သာ၀ကျဖင့္ နိဗၺာန္သြားႏိုင္ပါသလားဘုရား၊ ထိုျပႆနာကို ရွင္းလင္းေပးေတာ္မူပါရန္။
( ေအာင္ထိုက္-၆၁-သမိုင္းဘူတာရံုလမ္း မရမ္းကုန္း )



( ေျဖ )
အဇာတသတ္သည္ ေမေတၱယ်ဘုရား မပြင့္မီ ဤကမၻာ၌ပင္ ၀ိဇိတာ၀ီအမည္ျဖင့္ ပေစၥကဗုဒၶါ ျဖစ္ရမည့္သူျဖစ္သည္၊
ႏွစ္သေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္းထက္က ဗ်ာဒိတ္ရျပီးသူ၊ ပါရမီျဖည့္ျပီးသူ တဦးလည္း ျဖစ္သည္-ဟု ဆိုရပါမည္။
ပေစၥကဗုဒၶါျဖစ္ရန္ ဗ်ာဒိတ္ရထားသူအဖို႔ ပေစၥကဗုဒၶါမျဖစ္ဘဲ ပကတိသာ၀ကအျဖစ္ျဖင့္ နိဗၺာန္၀င္မည္ မဟုတ္ပါ။
လြန္မင္းေသာ ပိတုဃာတကကံေၾကာင့္ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္သို႔ မေရာက္-ဟူေသာ စကားမွာ ပိတုဃာတက-ကံက
မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို တားျမစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေစလို၍လည္း ျဖစ္သည္၊
အဇာတသတ္သည္ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ကို ရႏိုင္ေလာက္ေသာ ပညာဉာဏ္ရွိျခင္းတို႔ကို ေပၚလြင္ေစလိုျခင္းတို႔ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္-ဟု ယူႏိုင္ပါသည္၊

ေဂါတမဗုဒၶ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ သုေမဓာဘ၀တြင္ မဂ္ဖိုလ္ကို လိုလွ်င္ ရႏိုင္ေသာ ဉာဏ္ရွိသည့္ ဥဂၣါဋိတညဴ ပုဂၢိဳလ္
ျဖစ္ေၾကာင္း စကား၊ ဘုရားအေလာင္းဘ၀ ကိုးဘ၀တြင္ ဘုရားရွင္မ်ားႏွင့္ေတြ႔၍ ရဟန္းျပဳကာ တရားအားထုတ္ခဲ့ရာ၌ မဂ္အနီးေရာက္ အႏုေလာမဉာဏ္အထိ အားထုတ္၍ ေရွ႔သို႔မတက္ေရာက္ခဲ့-ဟူေသာ စကားမ်ားကိုေထာက္ထားႏိုင္ပါသည္၊

အဇာတသတ္သည္ အကယ္၍ ပိတုဃာတကကံ မထိုက္လွ်င္လည္း ပေစၥကဗုဒၶါအေလာင္းျဖစ္၍ မဂ္ဖိုလ္ကိုရယူရန္ အားထုတ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း မွတ္သားသင့္ပါသည္။