ဆရာေတာ္ဘုရား ဗုဒၶဘာသာအရ ဘ၀ကူး၀ိညာဥ္ မရွိေၾကာင္း မွတ္ယူရပါသည္ဘုရား။
ခႏၶာငါးပါး၌ ၀ိညာဏကၡႏၶာ-သိမႈ၀ိညာဥ္အစု-ဟု၄င္း။
နာမ္တရားကို ၀ိညာဥ္ဟု၄င္း မွတ္သိရပါသည္ဘုရား။
သို႔ေသာ္လည္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အရ သခၤါရပစၥယာ ၀ိညာဏံ၊ ၀ိညာဏပစၥယာ နာမရူပံ-ဟု ပါရွိပါသည္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အရ ၀ိညာဥ္ေၾကာင့္ နာမ္ရုပ္ျဖစ္ရသည္ကို မရွင္းပါသျဖင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားမွ ရွင္းျပေပးပါရန္ ရိုေသေလးစားစြာျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား။
( ေမာင္ေအာင္မင္း-သန္လ်င္ျမိဳ႔ )
( ေျဖ )
ခႏၶာငါးပါး၌ ပါရွိေသာ ၀ိညာဥ္မွာ သူ႔ခ်ည္းသက္သက္ တည္ရွိေနသည္ မဟုတ္။ ရုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရတို႔ႏွင့္ အတူ တည္ရွိေနသည္-ဟု ဆိုရပါမည္။
၀ိညာဥ္-ဟုေခၚဆိုရေသာ အသိစိတ္သည္ ဆိုင္ရာ၀တၳဳရုပ္၌သာ တည္ေနရသည္။
စကၡဳ၀ိညာဥ္ေခၚ ျမင္သိစိတ္သည္ စကၡဳ၀တၳဳေခၚ မိမိမွီရာ ၀တၳဳရုပ္၌ မွီရေပသည္။
ထို႔အတူ ေသာတ၀ိညာဥ္စသည္ ၾကားသိစိတ္ စသည္တို႔သည္လည္း ေသာတ၀တၳဳ စသည္တို႔၌သာ မွီၾကရကုန္ျမဲတည္း။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အရ ၀ိညာဏပစၥယာ နာမရူပံ-ဟူသည္မွာလည္း ၀ိညာဥ္က ဘ၀ကူးသြားျပီး နာမ္ရုပ္ ျဖစ္ေစသည္မဟုတ္၊ ၀ိညာဥ္ဟုဆိုရေသာ စိတ္တခုယုတ္ ၉၀-( ၈၉) က နာမ္ရုပ္ဟုဆိုေသာ ေစတသိက္ ၅၂-ပါး၊ ရုပ္ ၂၈-ပါးတို႔ကို အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ျဖစ္ေစျခင္းကိုသာ ဆိုပါသည္။
( မီးတြင္ရွိန္၀ါ ထက္ၾကပ္ပါသို႔ )ဟူေသာ စကားအတိုင္း မီးဟုျဖစ္ေပၚလာလွ်င္ ထိုမီး၏ အရွိန္အ၀ါသည္လည္း အတူတကြပါလာသည္။ အလားတူ ၀ိညာဥ္ ၆-ပါး ျဖစ္ပြားလာလွ်င္ ထို၀ိညာဥ္တို႔၏ အစြမ္းသတၱိေၾကာင့္ ေစတသိက္ေခၚေသာ နာမ္တရားမ်ား၊ မဟာဘုတ္ႀကီးေလးပါးႏွင့္ ဥပါဒါရုပ္ ၂၄-ပါးတည္းဟူေသာ ရုပ္တရားမ်ား ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာျမဲပင္ ျဖစ္ေလသည္။