အရွင္ဘုရား၊ ကခၤါအ႒ကထာ၌ မေနာဒြါေရ အာပတၱိနာမ နတၳိ၊ မေနာဒြါရ၌ အာပတ္မသင့္-ဟု ဆိုပါသည္။ အခ်ိဳ႔က်မ္းစာမ်ားတြင္ ကံသံုးပါးတို႔တြင္ မေနာကံသာ အျပစ္အႀကီးဆံုးဟု ဆိုျပန္ပါသည္။ ထိုႏွစ္ခ်က္၏ ကြားျခားမႈကို ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
ထို႔ျပင္ သိလိုေသာျပႆနာတရပ္မွာ ကမၻာဦးအစက ေယာက်္ားႏွင့္ မိန္းမ ဘယ္သူက အစ ျဖစ္ပါသလဲဘုရား။ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူေစလိုပါသည္။
( အရွင္ဣႏၵ၀ံသ-ေကာလင္းျမိဳ႔ )
( ေျဖ )
၀ိနည္း (သီလ) အရာ၌ ကာယဒြါရ၊ ၀စီဒြါရသာလွ်င္ ပဓာနျဖစ္သည္။ ကာယဒြါရ ၀စီဒြါရကို ထိမ္းသိန္းႏိုင္လွ်င္ အျပစ္အာပတ္ မျဖစ္ႏိုင္၊ မေနာျဖင့္ လြန္က်ဴးျခင္းသည္ အျပစ္မရွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ မေနာဒြါေရ အနာပတၱိဟု ေဟာေတာ္မူသည္။ သို႔ေသာ္ ၀ိနည္းကိစၥ သီလေစာင့္ထိန္းမႈမ်ိဳးမွတပါး ျပစ္မွားလုပ္ေဆာင္မႈမ်ိဳး၌ကား မေနာကံ ပါမွသာလွ်င္ အျပစ္ရွိသည္။
ရဟႏၲာျဖစ္ေသာ အရွင္စကၡဳပါလမေထရ္သည္ မ်က္စိမျမင္၍ စၾကႍေလွ်ာက္ရာ၌ ပိုးေကာင္မ်ားကို နင္းမိ၍ ေသေက်ၾကေသာ္လည္း ေသေစလိုေသာစိတ္မရွိ၊ မေနာကံမပါ၍ အျပစ္မရွိ၊ ေသေစလိုေသာစိတ္ (၀ဓက) ေစတနာ မေနာပါမွသာ အျပစ္ရရွိေပသည္။
ကမၻာဦးအစက ေယာက်္ားႏွင့္ မိန္းမ ဘယ္သူက အစျဖစ္ပါသလဲ-ဟူေသာ အေမး၌ ဇာတက အသီတိနိပါတ္ မဟာဟံသဇာတ္၌ မဟာဘူတိတၳိေယာနာမ ေလာကသၼႎ ဥဒပဇၨိသံု-ကမၻာဦးအခါ၌ ဣတၳိလိင္ (မိန္းမသြင္ျပင္)က ေရွးဦးစြာ ထင္ရွားျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ထင္ရွားရွား ေဟာၾကားေတာ္မူထားခ်က္ရွိတယ္။(ဇာ-႒၊ ၅-၃၉၁ ) ထို႔ေၾကာင့္ သတပဒိကပုစၧာတြင္ မန္လည္ဆရာေတာ္ေမး၍ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ ေျဖရာ၌လည္း ဣတၳိတဲ့ ပုရိသာ၊ ေပၚစအခါက၊ မိန္းမမွာ အစထူး၊ ေရွးဦးျဖစ္လာ-ဟူ၍ ေျဖၾကားေတာ္မူထားေပသည္။