ဆရာေတာ္ဘုရား၊ သာသနာေတာ္ ကုန္ဆံုးေသာေန႔တြင္ ေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ ျမတ္စြာဘုရား ဓာတ္ေတာ္မ်ား စုေပါင္း၍ ဓာတုပရိနိဗၺာန္ပြဲ ျဖစ္ေပၚရာတြင္ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကဦးမည္ ဆိုပါသည္၊ ထိုအေၾကာင္းကို က်မ္းဂန္လာအတိုင္း အေထာက္အထားမ်ားႏွင့္ သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ဦးအ့ံေက်ာ္-ဘီေအ၊ ဘီအယ္လ္၊ ဗဟိုတရားရံုးေရွ႔ေန )
( ေျဖ )
ထိုအေၾကာင္းကို အဂၤုတၱရအ႒ကထာ ( အံ-႒ ၁၊ ၇၀ ) ဓာတုအႏၲရဓာန အခန္းတြင္ ပါရွိပါသည္၊ သင့္ေလ်ာ္သလို ျမန္မာမႈျပဳရေသာ္ ဓာတုအႏၲရဓာန-ဓာတ္ေတာ္တို႔ ကြယ္ေပ်ာက္ျခင္း ( ဓာတုပရိနိဗၺာန္ ) ကို ဤသို႔မွတ္ရမည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တို႔သည္ ထိုထိုအရပ္တို႔၌ ေကာင္းစြာပူေဇာ္ ကိုးကြယ္မႈကို မရၾကေတာ့လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဓိ႒ာန္အစြမ္း အားေလ်ာ္စြာ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္မႈ ရရာအရပ္သို႔ ၾကြၾကလိမ့္မည္။ ထို႔ေနာက္ သာသနာေတာ္ ကုန္ဆံုးေသာအခါ သီဟိုဠ္ကၽြန္း (သီရိလကၤာ) တြင္ ဓာတ္ေတာ္အားလံုး စုေပါင္းကာ မဟာေစတီႀကီး၌ တည္လာလိမ့္မည္၊
ထို႔ေနာက္ နာဂဒီပကၽြန္း ရာဇာယတန ေစတီ၌ တည္ျပီးေနာက္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္သို႔ ၾကြၾကကုန္လတံ့၊ နဂါးျပည္၊ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္တို႔၌ ဓာတ္ေတာ္တို႔သည္လည္း မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္သို႔သာလွ်င္ ၾကြေရာက္လာၾကကုန္လတံ့၊ ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္အားလံုးတို႔သည္ မုန္ညင္းေစ့မွ်ေလာက္ပင္ မၾကြင္းမက်န္ဘဲ ၾကြေရာက္လာကုန္လတံ့။
ဓာတ္ေတာ္ ေမြေတာ္ အားလံုးတို႔သည္ မဟာေဗာဓိမ႑ိဳင္ ပလႅင္ေတာ္၌ စုေ၀းၾကျပီး ျမတ္စြာဘုရားအသြင္ေတာ္ကိုယူ၍ ေဗာဓိမ႑ိဳင္၌ တင္ပလႅင္ေခြထိုင္ေတာ္မူကာ သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ လကၡဏာေတာ္ႀကီး၊ ရွစ္ဆယ္ေသာ လကၡဏာေတာ္ငယ္ တို႔ႏွင့္တကြ ထက္၀န္းက်င္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶအသေရေတာ္ကို ေဆာင္ေတာ္မူလ်က္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိေတာ္မူစဥ္က ယမိုက္ျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူသကဲ့သို႔ ေရမီးအစံုစံုေသာ တန္ခိုးေတာ္မ်ားကို ျပေတာ္မူလတံ့။
ထိုအခါ ထိုေနရာသို႔ လူသတၱ၀ါတို႔ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ စၾက၀ဠာတိုက္တေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔ စည္းေ၀းေရာက္လာၾကကုန္လ်က္ ယေန႔ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္၀င္ေတာ္မူျပီ၊ ဤေန႔မွစ၍ အေမွာင္တိုက္ႀကီး ျဖစ္ကုန္ျပီ-ဟု ဆို၍ ငိုၾကကုန္လတံ့၊ ထို႔ေနာက္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ ရုပ္ပံုေတာ္မွ မီးအလွ်ံႀကီး ျဖစ္ေပၚ၍လာကာ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ ကိုယ္ေတာ္မၾကြင္း ေလာင္ကၽြမ္းျခင္းသို႔ ေရာက္ကာ မီးအလွ်ံႀကီးသည္ ဤလူ႔ျပည္မွ ျဗဟၼာ့ျပည္တိုင္ေအာင္ တက္ေရာက္သြားေပလတံ့၊ ထို႔ေနာက္ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ဟူ၍ မုန္ညင္းေစ့ငယ္ေလာက္မွ် မက်န္ေတာ့ဘဲ ေလာင္ကၽြမ္း၍ သြားေပလတံ့။
ထိုအခါ စည္းေ၀းေရာက္လာကုန္ေသာ နတ္ျဗဟၼာအားလံုးတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေသာ ေန႔၌ကဲ့သို႔ နတ္ပန္းနံ႔သာ တူရိယာတို႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ကုန္လ်က္ သံုးႀကိမ္တိုင္ လက္ယာရစ္ပတ္၍ ပူေဇာ္ကာ ေနာင္ပြင့္လတံ့ေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္ခြင့္ကို ရရပါလို၏-ဟုဆုေတာင္းျမြက္ဆိုကာ မိမိတို႔ေနရာ ထိုထိုအရပ္တို႔သုိ႔ ျပန္ၾကြကုန္လတံ့သတည္း။
( ပါဠိကိုလိုလွ်င္ အဂၤုတၱရ႒ကထာ ( အံ-႒ ၁၊ ၇၀ ) တြင္ ယူပါ၊ ဤအ႒ကထာပါဌ္တြင္ ကၽြတ္တမ္း၀င္မည္ဟူေသာ စကား မပါေပ၊ ေနာင္ပြင့္လတံ့ေသာ ဘုရားကို ဖူးေတြ႔ရန္ဆိုသျဖင့္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ခြင့္ မရ-ဟု သိသာႏိုင္ပါသည္။