အရွင္ဘုရား၊ ေမးလိုေသာအေၾကာင္းမွာ ေရွးေဟာင္းရွမ္းစာေပ၌ သာသနာငါးေထာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ သာသနာေတာင္းပန္စာ လကၤာတြင္-
(၁) ဘုရားကိုယ္တိုင္ ထားေတာ္မူေသာ သာသနာႏွစ္ ၁-ေထာင္
(၂) ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ သာသနာႏွစ္ ၁-ေထာင္။
(၃) မလႅာမင္း ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ သာသနာႏွစ္ ၁-ေထာင္။
(၄) သိၾကားမင္း ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ သာသနာႏွစ္ ၁-ေထာင္။
(၅) ဘီလူးမင္း ေတာင္းပန္ေသာေၾကာင့္ သာသနာႏွစ္ ၁-ေထာင္ ဟု ဆိုထားပါသည္။
ယုတၱိယုတၱာ ရွိ-မရွိ၊ ပိဋကေတာ္ႏွင့္ ညီ-မညီ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဘဒၵႏၲ နႏၵာစရိယ-ဒကၡိဏာရံုေက်ာင္း၊ နန္႔ခမ္းျမိဳ႔)


(ေျဖ)
ေရွးေဟာင္း ရွမ္းစာေပက ျပေသာ သာသနာႏွစ္ငါးေထာင္ ယူပံုမွာ က်မ္းဂန္၌မရွိပါ။
သာသနာႏွဏ္ငါးေထာင္ ပိုင္းျခားသည္မွာ ပိဋကပါဠိေတာ္ရင္း၌ လာရွိျခင္း မဟုတ္ဘဲ အ႒ကထာမ်ား၌သာ လာရွိပါသည္။
(၁) ပဋိသမၻိဒါပတၱ-ပဋိသမၻိဒါေလးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၂) ဆဠာဘိည-အဘိဉာဏ္ ေျခာက္ပါးႏွင့္ ျပည္စံုေသာ ရဟႏၲာေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၃) ေတ၀ိဇၹက-၀ိဇၨာ ၃းပါးႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ရဟႏၲာေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၄) သုကၡ၀ိပႆက-စ်ာန္မရေသာ ရဟႏၲာေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၅) ပါတိေမာကၡသံ၀ရသီလေခတ္-ရဟန္းက်င့္၀တ္ႏွင့္ညီစြာ က်င့္ၾကံေနေသးေသာေခတ္ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
စုစုေပါင္း ၅၀၀၀။

၀ိနည္းအ႒ကထာႏွင့္ အဂၤုတၱရနိကာယ္ အ႒ကထာ အလိုအားျဖင့္-
(၁) ပဋိသမၻိဒါရဟႏၲာေခတ္-ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၂) သုကၡ၀ိပႆက ရဟႏၲာေခတ္-ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၃) အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ေခတ္-ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၄) သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ေခတ္-ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
(၅) ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ေခတ္-ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀၀။
ေပါင္း ၅၀၀၀။

စသည္ျဖင့္ သင့္ေလ်ာ္လို ဖြင္ဆိုထားခ်က္မ်ားသာ ရွိပါသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိေသာ ႏွစ္တို႔ကို ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ေသာ္လည္း ဣေမစ သုဘဒၵ ဘိကၡဴ သမၼာ ၀ိဟေရယ်ံဳ-အသုေညာ ေလာေကာ၊ အရဟေႏၲဟိ အႆ။ ( ဒီဃ-႒ ၁၈၁)၊ အံ-႒ ၁-ရ၂) ဟု ဆိုထားသည့္အတိုင္း က်င့္ၾကံသူေတြ ရွိေနသေရြ႔ ရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္ေတြ ေလာကႀကီး၌ မဆိတ္သုဥ္းႏိုင္ေသးပါ။ က်င့္ၾကံၾကသူေတြ ရွိေနၾကလွ်င္ သာသနာမွာ ငါးေထာင္မက တည္တံ႔ေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာငါးေထာင္ အတြင္းမွာပင္ မက်င့္ၾကံ မလိုက္နာသူေတြအတြက္ကေတာ့ သာသနာမရွိပါ။ မတည္ပါ