အရွင္ဘုရား၊ တရားရႈမွတ္ရာတြင္ ၀င္ေလ သိ၊ ထြက္ေလ သိ၊ စသည္ျဖင့္ ၀င္ေလထြက္ေလတို႔ကို သိေနရန္ ညႊန္ျပၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ တပည့္ေတာ္၏ စိတ္ထဲတြင္ လူသည္ ၀င္ေလေၾကာင့္ အသက္ရွင္ခြင့္ရျပီး ထြက္ေလေၾကာင့္ ရပ္စဲပ်က္စီးသြားသည္ျဖစ္၍ ၀င္ေလျဖစ္၊ ထြက္ေလပ်က္-ဟု ေျပာင္းလဲျပီး ရႈမွတ္ေနပါသည္ဘုရား။ ထိုသို႔ ရႈမွတ္ေနျခင္းသည္ တရားဓမၼႏွင့္ ဆီေလွာ္မွန္ကန္မႈ ရွိ-မရွိ၊ လက္ခံႏိုင္-မခံႏိုင္ သိလိုပါသည္။ ဆီေလ်ာ္ပါက ဆက္လက္မွတ္သားသြားပါမည္ဘုရား။
(အဘိုးဟန္-ယုဇနဥယ်ာဥ္ျမိဳ႔ေတာ္)
(ေျဖ)
မဆီေလ်ာ္ မမွန္ကန္ပါ။ ၀င္ေလမွာလည္း ျဖစ္၊ တည္၊ ပ်က္ သံုးခုလံုး ရွိျပီး ထြက္ေလမွာလည္း ျဖစ္၊ တည္၊ ပ်က္ သံုးခုလံုး ရွိပါသည္။ ၀င္ေလ၏ အစျဖစ္ရာသည္ ႏွာသီးဖ်ား၊ အလယ္တည္ရာသည္ ရင္ခ်ိဳင့္၊ အဆံုး ပ်က္ရာသည္ ခ်က္ျဖစ္သည္။
ထြက္ေလတြင္လည္း ထြက္ေလ၏ အစျဖစ္ရာသည္ ခ်က္၊ အလယ္တည္ရာသည္ ရင္ခ်ိဳင့္၊ အဆံုး ပ်က္ဆံုးရာသည္ ႏွာသီးဖ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္လွ်င္ ၀ိပႆနာဉာဏ္စဥ္အစ သမၼသနဉာဏ္ ျဖစ္ပါသည္။
၀င္ေလ စျဖစ္လွ်င္ ထြက္ေလ မရွိေတာ့၊ ပ်က္သြားျပီး၊ ထြက္ေလ စျဖစ္လွ်င္ ၀င္ေလ မရွိေတာ့ ပ်က္သြားျပီး အျဖစ္အပ်က္ကို ျမန္ျမန္ႀကီး သိလာလွ်င္ ျဖစ္တည္မႈမ်ား မထင္ရွားေတာ့ဘဲ အပ်က္တို႔သာ ထင္ရွားလာသည္။ ထိုသို႔ ၀င္ေလ အနိစၥ၊ ထြက္ေလလည္း အနိစၥဟု အပ်က္ခ်ည္းသာ ျမင္လာလွ်င္ ဘဂၤဉာဏ္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
၀င္ေလ ထြက္ေလ၏ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္ခုလံုး ျမင္ေအာင္စ၍ ရႈရပါမည္။ ၀င္ေလျဖစ္၊ ထြက္ေလပ်က္-ဟု မရႈမွတ္ရပါ။