၁။ ေနမိ ငရဲခန္းပ်ိဳ ႔ ပိုဒ္ေရ ၁၂၅-နေမာ က ခ၊ တည္စက်မ္းရိုး၊ ကိုးခိုး ကံုးခံုး၊ တလံုးတနာ၊ သင္ဖူးပါသား၊ ဆရာသမား-၌ ကိုးခိုး ကံုးခံုး၏ အဓိပၸါယ္ကို နားမလည္ပါ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။

၂။ အနေႏၲာအနႏၲ ငါးပါးကို မည္သည့္ပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔၌ ယွဥ္တြဲေဟာၾကား ဖြင့္ဆိုထားခ်က္ ရွိပါသနည္း၊
ရွိပါက သာဓကမ်ား ထုတ္ျပ၍ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
( ဦးထိန္-၄၂-သမၼာဒိ႒ိလမ္း, ေ႒းၾကြယ္ရပ္ကြက္ တာေမြ )


( ေျဖ )
၁။ ကိုးခိုး ကံုးခံုး-ဟူေသာ ေနမိငရဲခန္း စကားမွာ ျမန္မာစကား ပရိယာယ္တြဲယွဥ္၍ စပ္ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္၊
ဤငရဲခန္းပ်ိဳ ႔တြင္-ညစ္ေညာင့္ ညစ္ညမ္း ( ပုဒ္-၂၆ )
ယုတ္ေမာင့္ ယုတ္မာ ( ပုဒ္-၂၇ )
လြတ္ေခါင့္ လြတ္ခဲ ( ပုဒ္-၂၈ ) တို႔၌ စပ္ဆိုထားသကဲ့သို႔၄င္း၊

အျခားပ်ိဳ ႔လကၤာတို႔တြင္ ႏွမိႏွေျမာ၊ ျဖစ္ေခါင့္ျဖစ္ခဲ၊ လိေမၼာင့္လိမၼာ-ဟူသကဲ့သို႔၄င္း၊
ျမတ္မာစကားတြင္ ခိုးလိုး ခုလု, ကေျပာင္း ကျပန္, ကိုးရိုး ကားရား, စသည္မ်ားကဲ့သို႔၄င္း၊
ကိုးခိုး ကုခု-ဟု ဆိုလိုပါလ်က္ ကိုးခိုး ကံုးခံုး-ဟု ဆိုျခင္း ျဖစ္တန္ရာပါသည္။

နေမာသိဒၶံ က-ခ မွစ၍ ကိုးကြယ္မွီခို၍ တလံုးတပါဒ သင္ေပးဖူးေသာ ဆရာသမား-ဟု အဓိပၸါယ္ ေဖာ္ႏိုင္ပါသည္။

၂။ ရတနာသံုးပါးႏွင့္ မိဘ ဆရာသမားတို႔ ေက်းဇူးကို ယွဥ္တြဲေဟာၾကားထားေသာ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား သီးျခားမေတြ႔ရပါ၊ သို႔ေသာ္ ပါဠိ အ႒ကထာ ေနရာမ်ားစြာ၌ ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူး, မိဘဂုဏ္ေက်းဇူး, ဆရာသမားဂုဏ္ေက်းဇူးတို႔ကို ေဟာျပဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ား မ်ားျပားလွပါသည္။ ထိုအခ်က္တို႔ကိုေထာက္၍ ေရွးဆရာႀကီးမ်ားက အနႏၲငါးပါး ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကို ေဖာ္က်ဴး စီကံုးထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားသင့္ပါသည္။