မး ။ ။
ကိုယ္က သူတစ္ပါးအေပၚမွာ ျပစ္မွားမိခဲ့ရင္
ကိုယ္ခံစားရမယ့္ အကုသိုလ္အျပစ္ေတြရဲ႕
အႀကီးအေသး အတိမ္အနက္က ဘယ္ေပၚမွာ
အဓိကမူတည္ပါသလဲဘုရား။ ေက်းဇူးရိွဖူးသူကို
ျပစ္မွားမိရင္ အျပစ္ပိုႀကီးႏိုင္ပါသလားဘုရား။
ဆရာေတာ္ ေျဖ ။ ။
“ ေက်းဇူးရိွသည္ျဖစ္ေစ၊ ေက်းဇူးမရိွသည္ျဖစ္ေစ
ဘယ္သက္ရိွသတၱ၀ါ အေပၚမွာမွ မျပစ္မွား
သင့္ဘူး။ ဥပမာ လမ္းေဘးမွာေတြ႕တဲ့ေခြး
တစ္ေကာင္ဟာ ကိုယ့္အေပၚမွာ ဘာမွေက်းဇူး
မရိွဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီေခြးကို အလကားေနရင္း
ပိတ္ကန္ၿပီးေတာ့ ျပစ္မွားစရာမလုိဘူးေလ။
ဘယ္သူ႕ကိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျပစ္မွားတယ္ဆုိတာ
မေကာင္းတာလုပ္တာေပါ့။ ကိုယ့္အေပၚ
ေက်းဇူးရိွတဲ့သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေက်းဇူးမရိွတဲ့သူပ
ဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူ႕ကိုမဆို မျပစ္မွားသင့္ဘူး။
အကုသိုလ္အတိမ္အနက္ကို ေျပာရရင္ေတာ့
ဥပမာ ေခြးတစ္ေကာင္ကို ရိုက္ႏွက္တာထက္
လူတစ္ေယာက္ကို ရိုက္ႏွက္တာက ပိုၿပီးေတာ့
အျပစ္ႀကီးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့
တိရစၧာန္ထက္ လူက ပိုၿပီးေတာ့ ဂုဏ္ႀကီးမား
တယ္ေလ။ တိရစၧာန္မွာရိွတဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊
ပညာ ထက္ လူတစ္ေယာက္မွာရိွတဲ့ သီလ၊
သမာဓိ၊ ပညာက ပိုႀကီးမားတာေပါ့။ တစ္နည္း
အားျဖင့္ေျပာရရင္ ေခြးမွာရိွတဲ့ ကုသိုလ္ထက္
လူမွာရိွတဲ့ကုသိုလ္က ပိုႀကီးမားတာေၾကာင့္
ကုသိုလ္ပိုႀကီးမားတဲ့လူကိုျပစ္မွားတာက ပိုၿပီး
အျပစ္ရိွတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကုိ ရိုက္ႏွက္
တာထက္ ရဟန္းတစ္ပါးကို ရိုက္ႏွက္တာက
ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာထက္ ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာက ပိုႀကီးမားတယ္ေလ။
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဂုဏ္ ပိုႀကီးမားတဲ့သူကို
ျပစ္မွားရင္ ပိုအျပစ္ႀကီးသြားတာေပါ့။
ဒါက တစ္ပါးခ်င္း၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းကို ေျပာတာ။
ေခြးတစ္ေကာင္ခ်င္း၊ လူတစ္ေယာက္ခ်င္း၊ ရဟန္း
တစ္ပါးခ်င္းကို ျပစ္မွားတာေတာင္မွ ေခြးထက္
လူ၊ လူထက္ ရဟန္းကို ျပစ္မွားတာက ပိုအျပစ္
ႀကီးမားတယ္။ အဲဒီမွာမွ ရဟန္းတစ္ပါးတည္း
မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ရဟန္းေတြအားလံုးစုေပါင္းၿပီးေတာ့
သံဃာဆိုၿပီး ေပါင္းစုထားတဲ့ သံဃာ့အစုအေ၀းႀကီးကို
ျပစ္မွားရင္ေတာ့ ပိုၿပီးအျပစ္ႀကီးသြားတာေပါ့။
သံဃာဆိုတာက်ေတာ့ ကိုယ့္မ်က္စိေရွ႕မွာ ျမင္ေနရတဲ့
ပုထုဇဥ္သံဃာတင္မကေတာ့ဘူး။ သံဃာကို အာရ
ံုျပဳၿပီးသားျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္၊ သံဃာဆိုတဲ့
သေဘာ တရားေလးမွာပဲ အက်ံဳး၀င္ေနတဲ့အတြက္
ေၾကာင့္ ဘုရားလက္ထက္က ရိွခဲ့တဲ့ ရွင္သာရိပုတၱရာ၊
ရွင္မဟာေမာဂၢလန္ အစရိွတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ၊
ရဟႏ ၱာပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြပါ ပါ၀င္သြားတယ္။ ”
- အရွင္ဆႏၵာဓိက ( ေရႊပါရမီေတာရ )
( ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)ႏွင့္
EternalLightMagazine အင္တာဗ်ဴးမွ )