ဘ၀ဟူသည္မွာ ခႏၶာငါးပါးတို႕၏ အေပါင္းအစု ျဖစ္၏ ။ ခႏၶာငါးပါးတို႕တြင္ ရုပ္လည္း ပါ၏ ။ ေ၀ဒနာလည ္း ပါ၏။ သညာလည္းပါ၏။ သခၤါရလည္း ပါ၏ ။ ၀ိညာဏ္လည္း ပါ၏ ။ ထိုသို႕ ပါ၀င္ရာတြင္ ‘အေရာ’ အေနျဖင့္ ပါ၀င္သည္ မဟုတ္။ ‘တစ္သားတည္း အစုေပါင္း’ အေနျဖင့္ ပါ၀င္ျခင္း ျဖစ္၏ ။ ‘အေရာ’ အေနျဖင့္ ပါ၀င္ျခင္းကို ‘သံေယာဂ’ ဟူ၍ ေခၚရ၏ ။ ‘တစ္သားတည္း အစုေပါင္း’ အေနျဖင့္ ပါ၀င္ျခင္းကို ‘သမ၀ါယ’ ဟူ၍ ေခၚရ၏ ။


ယင္းကို ဥပမာျဖင့္ ဆိုရလွ်င္ ဟင္းမခ်က္မီ ဟင္းအမည္မ်ားကို ဟင္းအိုး၌ စုေပါင္းထားျခင္းသည္ အေရာ သံေယာဂ ျဖစ္၏ ။ ဟင္းခ်က္ၿပီးေနာက္ ဟင္းအမည္မ်ားကို ဟင္းအိုး၌ စုေပါင္းထားျခင္းသည္ တစ္သားတည္း အစုအေပါင္း သမ၀ါယမ ျဖစ္၏ ။ အေရာ သံေယာဂတြင္ ဆန္ႏွင့္သံ ေရာေႏွာထားသလို အမည္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာမွ် ထူးျခားမႈ ထြက္ေပၚမလာ။ ဟင္းအမည္မ်ား အတိုင္းပင္ သီးျခားစီ သီးျခားစီ ျဖစ္၏ ။ အစုအေပါင္း တစ္သားတည္း သမ၀ါယမတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္ႏွင့္ ဟိုက္ၿဒိဳဂ်င္ စုေပါင္းထားေသာအခါ ‘ေရ’ အျဖစ္ ထူးျခားမႈ ထြက္ေပၚလာသလို ဟင္းအမည္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ‘ဟင္း’ အျဖစ္ ထူးျခားမႈ ထြက္ေပၚလာ၏ ။ ယင္းထူးျခားမႈကား ဟင္းအမည္ တစ္မ်ဳိးစီ မရိွဘဲ အားလံုးေပါင္းမွ ထြက္ေပၚလာေသာ ဟင္းပင္ ျဖစ္၏ ။


ထိုနည္းအတူပင္ ခႏၶာငါးပါးကို အစုအေပါင္း တစ္သားတည္း အေနျဖင့္ စုေပါင္းထားေသာအခါ ထူးျခားမႈတစ္ခု ထြက္ေပၚလာ၏ ။ ယင္းထူးျခားမႈကို ဘ၀ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ အတၱဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါဟူ၍ လည္းေကာင္း ေခၚရ၏ ။ အမွန္အားျဖင့္ ဟင္းအမည္မ်ားကို မခ်က္ဘဲ စုေပါင္းလိုက္ရံုႏွင့္ ဟင္းမျဖစ္လာသလို ခႏၶာငါးပါးကို စုေပါင္းလိုက္ရံုမွ်ႏွင့္လည္း ဘ၀ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အတၱဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ပုဂၢဳိလ္ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ သတၱ၀ါဟူ၍ လည္းေကာင္း ျဖစ္မလာႏိုင္ေခ်။


ထို႕ေၾကာင့္ ဘ၀တြင္ ပါ၀င္ေသာ ခႏၶာငါးပါးတို႕သည္ကား ဘ၀ (သို႕မဟုတ္) အတၱ (သို႕မဟုတ္) ပုဂၢိဳလ္ (သို႕မဟုတ္) သတၱ၀ါအျဖစ္သို႕ ေရာက္ေအာင္ အႏုသယကိေလသာမ်ား၊ ကံမ်ားျဖင့္ စုေပါင္းထားေသာ ခႏၶာငါးပါးတို႕ ျဖစ္ၾက၏ ။


ခႏၶာငါးပါးတြင္ ရုပ္ ပါ၀င္၏ ။ ရုပ္သည္လည္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမ်ားကို ျပည့္စံုေအာင္ ေတာင့္တ၏ ။ ယင္း၏ ေတာင့္တခ်က္မ်ားမွာ ေကာင္းေကာင္း စားဖို႕၊ ေကာင္းေကာင္း ၀တ္ဖို႕၊ ေကာင္းေကာင္း ေနဖို႕၊ က်န္းမာဖို႕ ျဖစ္၏ ။ ဤေလးမ်ဳိး ျပည္စံုေအာင္ ဘ၀ရုပ္ပိုင္းက ေတာင့္တ၏ ။ ေတာင့္တသည့္ အေလ်ာက္ လူသည္ ေဆာင္ရြက္ရ၏ ။


အမွန္အားျဖင့္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေတာင့္တမႈမ်ားသည္ ဘ၀တြင္ အေျခခံအက်ဆံုး ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမင့္ျမတ္မႈ တန္ဖိုးအရ ဆိုရလွ်င္ အနိမ့္ဆံုး ျဖစ္၏ ။ အနိမ့္ဆံုး ျဖစ္ေသာ္လည္း ေလာကတြင္ အခ်ဳိ႕သူမ်ားက အျမင့္ဆံုးအျဖစ္ သတ္မွတ္ၾက၏ ။


ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားတြင္လည္း ဆြမ္း၊ သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ ေဆး ဟူ၍ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဆႏၵကို ေလးမ်ဳိး သတ္မွတ္ထားပါ၏ ။ သို႕ရာတြင္ ယင္းေလးမ်ဳိးကို အျမင့္ဆံုးပန္းတိုင္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားျခင္း မရိွ။ အေထာက္အပံ့ ေလွကားအျဖစ္သာ သတ္မွတ္ထားပါ၏ ။


ထို႕ေၾကာင့္ ေလာကတြင္ အစား၊ အ၀တ္၊ အေနႏွင့္ ေဆး၀ါးမ်ားကို ျပည့္စံုေအာင္ ဖန္တီးေပးႏိုင္ရံုမွ်ႏွင့္ ဘ၀တာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ျဖစ္သည္ ဟူ၍ မမွတ္ယူအပ္ ။ အကယ္၍ မွတ္ယူလွ်င္ လူ႕ဘ၀သည္ တိရစၦာန္ဘ၀ႏွင့္ အထူးတလည္ ဘာမွ် ျခားနားျခင္း မရိွ ဟူ၍ မွတ္ယူရာ ေရာက္ပါသည္။


ဦးေရႊေအာင္ အျမင္မ်ားေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္အေတြးအျမင္စာစုမ်ား မွ