တစ္ခ်ိန္မွာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးက ဘုရားရွင္ထံေတာ္သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးေတာ့ ဒီလို ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္း ေတာ္မူတယ္ --- “ျမတ္စြာဘုရား ... အ၀ိဇၨာ အ၀ိဇၨာ လို႔ ေျပာဆိုေနပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရား၊ အဘယ္ကို အ၀ိဇၨာလို႔ေခၚဆိုပါသလဲ .. ျမတ္စြာဘုရား?
အဘယ္မွ်ေသာ အတိုင္းအရွည္ျဖင့္ အ၀ိဇၨာသို႔ဆိုက္ေရာက္ ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႔ ေခၚဆိုပါသလဲ ျမတ္စြာဘုရား?” .. ဒီလို သူကေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားတယ္။ အဲဒီလို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားတဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရား က ဒီလို အေျဖေပးေတာ္မူပါတယ္ ..။
ခ်စ္သားရဟန္း ... ငါဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ သင္သိ(= ပရိယတၱိအသိ), က်င့္သိ (= ပဋိေ၀ဓအသိ) လို႔ ေခၚဆိုအပ္တဲ့ အသိႏွစ္မ်ဳိးျဖင့္ အၾကား +အျမင္= ဗဟုႆုတမရွိတဲ့ ပုထု ဇဥ္တစ္ဦးဟာ ---
၁။ ႐ုပ္ ေ၀ဒနာ သညာ သခၤါရ ၀ိညာဏ္လို႔ ေခၚဆိုတဲ့ ခႏၶာငါးပါး ဒုကၡသစၥာ တရားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိျခင္း၊
၂။ ဒီဒုကၡသစၥာတရားကို ျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းရင္း သမုဒယသစၥာ တရားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိျခင္း၊
၃။ ဒီဒုကၡသစၥာတရားရဲ႕ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိေရာဓသစၥာတရားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိျခင္း၊
၄။ ဒီဒုကၡသစၥာတရားရဲ႕ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိေရာဓသစၥာသို႔ ဆိုက္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္စဥ္ျဖစ္တဲ့ မဂၢင္ (၈)ပါး = မဂၢသစၥာတရားကို ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာမသိျခင္း ---
ဒီလို မသိျခင္းမ်ဳိးကို အ၀ိဇၨာလို႔ ေခၚဆိုပါတယ္။ ဒီလို မသိျခင္းမ်ဳိးသို႔ဆိုက္ ေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို အ၀ိဇၨာသို႔ ဆိုက္ေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႔ေခၚဆိုပါ တယ္။ ဒီလို ဘုရားရွင္က မိန္႔ၾကားေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။
ဒီလို ဘုရားရွင္ရဲ႕ ရွင္းလင္းေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္ကို အေျခတည္ကာ သေမၼာ ဟ၀ိေနာဒနီႏွင့္ ၀ိသုဒၶိမဂၢ အ႒ကထာတို႔က အ၀ိဇၨာဆိုတဲ့ စကားလုံးရဲ႕အဓိပၸာယ္ ကို ဒီလို ထပ္ဆင့္ၿပီးေတာ့ ရွင္းလင္း တင္ျပ ထားေတာ္မူျပန္တယ္။ ပရမတၳအား ျဖင့္ တကယ္ထင္ရွားရွိေနတဲ့ သိသင့္သိထိုက္တဲ့ ခႏၶာငါးပါး ဒုကၡသစၥာတရား စတဲ့ သစၥာေလးရပ္ တရားျမတ္တို႔၌ တကယ္မသိဘဲ .. ႐ုပ္တရားနာမ္တရားလို႔ မသိဘဲ, အေၾကာင္းတရား အက်ဳိးတရားလို႔ မသိဘဲ, အနိစၥတရားအစုအပုံဒုကၡ တရားအစုအပုံ အနတၱတရားအစုအပုံလို႔ မသိဘဲ ေျပာင္းျပန္လွန္ကာ ေယာက္်ား မိန္းမ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ လူ နတ္ ျဗဟၼာစသည္ျဖင့္ အသိမွားေနမႈသေဘာ, ယင္း ခႏၶာငါးပါး ႐ုပ္နာမ္တရားေတြထဲကခႏၶာတစ္ပါးပါးကို သို႔မဟုတ္ ခႏၶာအမ်ားစု ကို အသက္ေကာင္ လိပ္ျပာေကာင္ ၀ိညာဏ္ေကာင္ အတၱေကာင္လို႔ အသိမွား ေနမႈသေဘာကို အ၀ိဇၨာလိ႔ု ေခၚဆိုေၾကာင္း ရွင္းလင္း တင္ျပထားပါတယ္။
ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္