ေလာက္ထားအပ္ပါသည္ဘုရား
(က) ေဃာသကသူေ႒းသား ၀တၳဳတြင္ သူေ႒းႀကီးက ေမြးစားသားအား သတ္ရန္ မိတ္ေဆြ သူၾကြယ္ထံ စာေရးေပးသည္-ဟု ဖတ္ရပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္ အကၡရာစာေပ ေပၚေပါက္ျပီး ျဖစ္ပါသလား ဘုရား။
( ခ ) အကၡရာစာေပ ေပၚေပါက္ျပီး ျဖစ္ပါလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားကို အဘယ့္ေၾကာင့္ ေက်ာက္ထက္အကၡရာ၊ ေပထက္အကၡရာ မတင္ထားခဲ့ဘဲ သံဃာေတာ္မ်ားက ႏႈတ္ငံုမွတ္သား လာခဲ့ရသည္ကို သိလိုပါသည္ဘုရား။
( ေဒၚသင္းသင္း-ရန္ကုန္ )


( ေျဖ )
( ၁ ) ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္၌ အကၡရာစာေပ ေရးသားဖတ္ၾကားမႈမ်ား ရွိေနေၾကာင္း၊ ၄င္းေဃာသက၀တၳဳအျပင္ ဥတၱရာသူေ႒းသမီး၀တၳဳ၊ ပုကၠဳသာတိ၀တၳဳ၊ စသည္တို႔တြင္လည္း ထင္ရွားရွိပါသည္။
အထူးအားျဖင့္ ပုကၠဳသာတိ၀တၳဳျပရာ ဓာတု၀ိဘဂၤသုတ္အဖြင့္ ( မ-႒ ၄၊ ၂၀၁ )၌ ရာဇျဂိဳဟ္ျပည္ ဗိမၺိသာရမင္းထံမွ တကၠသိုလ္ျပည္ ပုကၠဳသာတိမင္းထံသို႔ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါး ေပၚေပါက္ေနေၾကာင္း ေရႊျပားတြင္ အကၡရာစာေပ ေရးသား၍ ေပးပို႔ေၾကာင္း ၄င္းအကၡရာစာေပတို႔မွာ သမသီသာနိ-အကၡရာအေပၚထိပ္ (ေခါင္း) ညီညာ၍၊
သမပႏၲီနိ-လက္၀ဲမွ လက်္ာသို႔ ညီညီညာညာ စီတန္းေနေၾကာင္း၊
စတုရႆာနိ-ေလးေထာင့္သ႑ာန္ရွိေၾကာင္း၊ ေဖာ္ျပပါရွိပါသည္။
ျဗာဟၼီအကၡရာပံု ျဖစ္ဟန္ရွိေၾကာင္း သိရပါသည္။

( ၂ ) ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ တရားေတာ္မ်ားကို ေလးစားရိုေသေသာအားျဖင့္ အကၡရာစာေပျဖင့္ ေရးသားဖတ္ၾကားျခင္းထက္ အဆင့္ဆင့္ ႏႈတ္တက္အာဂံုေဆာင္၍ ရြတ္ဆိုေလ့ရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ သဒၵါ ပညာ ထက္သန္ေသာေခတ္ျဖစ္၍ တပါးက ႏႈတ္ျဖင့္ ေရွ႔ကရြတ္ဆိုသြားလွ်င္ တပါးက ေနာက္မွလိုက္၍ ရြတ္ဆိုျခင္းျဖင့္ ႏႈတ္တက္ရရွိသြားကာ ဤနည္းျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ သင္ၾကားေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ဤေခတ္ဂိုဏ္းဂဏမ်ားပမာ ဒီဃဘာဏကဂိုဏ္းမွ ဒီဃနိကာယ္ကို၄င္း၊ မဇၩိမဘာဏကဂိုဏ္းမွ မဇၩိမနိကာယ္ကို၄င္း၊ ထို႔အတူ အဂၤုတၱရနိကာယ္ ၊ သံယုတၱနိကာယ္စသည္ ဂိုဏ္းအသီးသိီးခြဲ၍ သူ႔တာကိုယ့္တာ ျခားျပီး ေဆာင္ျခင္း၊ ရြတ္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ပိဋကတ္သံုးပံုကို ေဆာင္ခဲ့ၾကရာ သာသနာ ၄၅၀-အထိျဖစ္သည္။

ထိုသာသနာ ၄၅၀-သီရိလကၤာ သီဟိုဠ္ေခတ္တြင္မွ ဒုဗၻိကၡ ကပ္ေဘးႀကီးမ်ား ေတြ႔ရသျဖင့္ ၾကာလွ်င္ သဒၶါ ပညာ ေခါင္းပါးျပီး ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ေဆာင္ျခင္း၊ ရြတ္ျခင္း တတ္ႏိုင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ဟုဆိုကာ ေပထက္အကၡရာ တင္ခ့ဲသည္ဟု ဆိုပါသည္။