ဝိပႆနာ အလြယ္ဆံုး ရႈမွတ္နည္း ျပမွာ ဆိုေတာ့ ...
ဘုရားေဟာတဲ့ နည္းပဲရွိပါတယ္၊ ဝိပႆနာ ကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး လြယ္ေအာင္ရႈမွာလဲ၊ ဒါ ပိဋိကတ္( ၃ ) ပံု နဲ ့အညီေဟာထားတဲ့ တရားမဟုတ္ဘူး .. စသည္အားျဖင့္ အခ်ိဳ ့ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့က ေစာဒက တက္ဖြယ္ရွိၾကမွာပါ။
မဟာသတိပဌာနသုတ္မွာ
(၁) ကာယာႏုပႆနာ (ရုပ္ကုိ ရႈ႕ျခင္း)
(၂) ေဝဒနာႏုပႆနာ (ေဝဒနာကုိ ရႈ႕ျခင္း)
(၃) စိတၱာႏုပႆနာ (စိတ္ကုိ ရႈ႕ျခင္း)
(၄) ဓမၼာႏုပႆနာ (သညာ၊သခၤါရ)ကုိ ရႈ႕ျခင္း) ဆိုၿပီး "သတိပ႒ာန္ " ေလးပါး ရွိတဲ့အနက္ အဲဒီေလးပါးထဲက "ကမၼဌာန္း" တစ္ခုခု နဲ႔ ပြားမ်ားအားထုတ္ရတယ္ ဆိုၿပီး ျပ႒ာန္းထားတာ ရွိတဲ့ အေလ်ာက္..
ဝိပႆနာ အားထုတ္ဖို ့မလြယ္ဘူး၊ ခက္တယ္ ၊ ပါရမီရွိမွ ျဖစ္မယ္လို ့ေျပာေျပာေနၾကတာေတြဟာ တစ္ကယ္ေတာ့...
တရားအားမထုတ္ခ်င္လို ့ ဆင္ေျခေပးေနၾကတာေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ိဳ ့က်ျပန္ေတာ့လည္း စာတတ္ေပတတ္ က်မ္းႀကီေပါက္ေတြလို ့ေခၚရမေလာက္ ဗုဒၶစာေပေတြ ကို တတ္ကၽြမ္းေနေပမယ့္၊ လက္ေတြ ့က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈၾကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အားနည္းတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့လည္းရွိၾကပါတယ္။
တရားပြဲေတြေတာ့ သြားပါရဲ ့၊ ဓမၼကထိက ဆရာေတာ္ေတြ ေဟာၾကားတဲ့ တရားကို လိုက္က်င့္မယ္လို႕ မခံယူၾကပဲနဲ႕၊ အသံမွာပဲ နားေထာင္တာေလာက္ နဲ ့ပဲ လမ္းဆံုး သြားၾကပါတယ္။ တရားကို သိစရာ မွတ္စရာေလာက္ပဲျမင္ျပီး က်င့္စရာ ေဆာင္စရာအထိ မျမင္တတ္ၾကပါဘူး။
အဲဒီလို ဗုဒၶစာေပေတြ ကို တတ္ကၽြမ္းေနေပမယ့္၊ လက္ေတြ ့က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈ မရွိဘူးဆိုရင္ ေဆးမကုတတ္တဲ့ ဆရာဝန္ ၊ စာသင္ထားၿပီး အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ ေဆးမကုတဲ့ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္လိုပါဘဲဲ၊ မိမိအတြက္ေရာ ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ပါ ေကာင္းက်ိဳးတစ္စံုတစ္ရာမွ မျဖစ္လာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္...
ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ..
တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖို ့သာ အဓိက က်ပါတယ္။
ဓမၼမိတ္ေဆြတို႔ အေနနဲ ့...
ဝိပႆနာတရား စၿပီးအားထုတ္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ အေရးႀကီးဆံုးလိုအပ္တာက ယံုၾကည္မႈလို ့ေခၚတဲ့ " သဒၶါ" တရားပါပဲ။
တခ်ိဳ ့က...
" ကိုယ္တိုင္ေတြ ့ၿပီးမွ ယံုၾကည္ႏိုင္မယ္၊ မေတြ ့ခင္ေတာ့ မယံုၾကည္ႏိုင္ေသးဘူး" လို ့ဆိုၿပီး အဲဒီလို ဆင္ေျခေတြ ေပးၾကျပန္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့..
မေတြ ့ခင္မွာေပါ့.."အသင့္ယုတၱိ နဲ ့ ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး " ယံုၾကည္ရတယ္ဆိုတာရွိပါတယ္။ မေရာက္ဖူးတဲ့ အရပ္ကို ရထားနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သေဘၤာ၊ ေလယာဥ္ပ်ံ တို ့နဲ ့ျဖစ္ျဖစ္ သြားတဲ့အခါမွာ အဲဒီ ရထား၊ သေဘၤာ၊ ေလယာဥ္ေပၚ စီးၿပီး လိုက္သြားရင္ မိမိအလိုရွိရာ အရပ္ကို ေရာက္မယ္ဆိုတာ သူမ်ားေျပာတာေတြ နဲ ့ျဖစ္ႏိုင္လား၊ မျဖစ္ႏိုင္လားကို မွန္းဆၿပီး ယံုၾကည္ရတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ယံုၾကည္မႈနဲ ့ဒီရထား၊ သေဘၤာ၊ ေလယာဥ္ ကို စီးနင္းလိုက္ပါသြားမွသာ မိမိအလိုရွိရာကို ေရာက္မွာပါ။
အကယ္၍..
မေရာက္ဘူးတဲ့အတြက္ မယံုလို ့မစီးဘူးဆိုရင္ေတာ့၊ မိမိ အလိုရွိတဲ့ေနရာ၊ သြားခ်င္ေနရာကို ေရာက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
အဲဒီလို...
" ကိုယ္တိုင္ေတြ ့မွသာ ယံုၾကည္မယ္ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တို ့ဟာ ၾကားနားထားတာေတြ နဲ ့ခ်င့္ခ်ိန္ၿပီး ယံုၾကည္မႈနဲ ့အားထုတ္ၾကရပါတယ္။ အဲဒီလို အားထုတ္ပါမွ " အရိယာဝါသ" ဆိုတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတို ့ေနျခင္း နဲ ့ျပည့္စံုၿပီး၊ နိဗၺာန္ ကိုလည္း သိျမင္ရပါတယ္၊ အရိယာျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ေလာေလာဆယ္ အပါယ္ေလးပါးဆိုတဲ့ ေဘးေတြကလည္း လြတ္ေျမာက္ရပါတယ္။
မယံုလို ့အားမထုတ္ပဲ ေနရင္ေတာ့ ဘာမွျဖစ္လာမွာလည္း မဟုတ္ပဲ၊ မလံုျခံဳတဲ့ ပုထုဇဥ္အိမ္မွာခ်ည္းပဲ ေနေနတဲ့အတြက္ အဲဒီပုထုဇဥ္ေနအိမ္ရဲ႕ယိုေနတဲ့ ၾကမ္းေပါက္ေၾကာင့္ပဲ၊ အပါယ္ေဘး နဲ ့သာ မျပတ္ေတြ ့ၿပီး သံသရာဆက္ ဒုကၡေရာက္သြားဖို ့ပဲ ရွိပါလိမ့္မယ္။
ေနာက္ၿပီးေတာ့..
အထက္ကေျပာတဲ့ ဥပမာထဲမွာ..
ခရီးသြားတဲ့ သူဟာ ရထားလမ္းဆံုး၊ သေဘၤာလမ္းဆံုး၊ ေလယာဥ္လမ္းဆံုး ဌာနေရာက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ကိုယ္ေရာက္ခ်င္တဲ့အရပ္၊ ကိုယ္ေရာက္ခ်င္တဲ့ေနရာ ဟုတ္လား၊ မဟုတ္ဘူးလားဆိုတာ စစ္ေဆးဆင္ျခင္ၾကည့္ရပါတယ္။ အဲဒီလို ဆင္ျခင္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာက္ခ်င္တဲ့အရပ္ ဟုတ္မွန္ေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ မိမိစီးႏွင္လာခဲ့တဲ့ ယာဥ္ရထားခရီးစဥ္ဟာ လမ္းမွန္ပါပဲ၊ မူလက ၫႊန္ၾကားလိုက္တဲ့ စကားေတြဟာ အမွန္ပဲလို ့၊ အဲဒီလို ဧကန္ဆံုးျဖတ္ယံုၾကည္ရတာမ်ိဳးပါ။
သူေတာ္ေကာင္းတို ့ေနျခင္းဆိုတဲ့ " အရိယာဝါသ" တရားဟာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ၊ တကယ္တမ္း အားထုတ္ၾကည့္တဲ့အခါမွာ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြ ေဟာေျပာၫႊန္ျပ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း သမာဓိဉာဏ္ေတြအထူးေတြ ျဖစ္ေပၚေနတာကို ကိုယ္တိုင္ေတြ ့ၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့မွ မိမိတို ့အလိုရွိတဲ့ တရားစစ္တရားမွန္ ဟုတ္သလား၊ မဟုတ္ဘူးလားဆိုတာ စစ္ေဆးၾကည့္ႏိုင္ၾကမွာပါ။ အဲဒီလို စစ္ေဆးၾကည့္တဲ့ အခါမွာ ဟုတ္မွန္ေၾကာင္း မ်က္ေမွာက္ေတြ ့ရၿပီဆိုရင္ေတာ့ " အေဝစၥပႆဒ" လို ့ေခၚတဲ့ မတုန္မလႈပ္သက္ဝင္ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါတရား နဲ ့ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲႀကီး ယံုၾကည္သြားၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ိဳ ့က်ျပန္ေတာ့လည္း..
အစပိုင္းေတာ့၊ ဒုကၡေတြေရာက္လာလို ့၊ ဝိပႆနာတရားကို သက္ဝင္ယံုၾကည္လာၿပီး က်င့္ၾကံလာၾကေပမဲ့...
ဉာဏ္စဥ္ေလးက အေတာ္ေလးျမင့္လာေတာ့ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ခဏေလး ၿငိမ္းေနတာကို ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္အဟုတ္ႀကီး ထင္ၿပီး၊ ျမတ္စြာဘုရားသြန္သင္ျပေပးတဲ့ ဝိပႆနာအားထုတ္နည္းေတြကိုလိုက္နာၿပီး က်င့္ၾကံလို ့ေတာ့ ေနပါတယ္၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္လို ့ရတယ္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ ခံယူစရာေတာင္မလိုဘူး၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္တာနဲ ့ရႏိုင္ေလာက္တယ္လို ့မွားယြင္းတဲ့ မာနစြဲေတြ ျဖစ္လာတဲ့ သူေတြလည္းရွိၾကပါတယ္။အဲဒီလို ျဖစ္တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ အမ်ားစုက ႏိုင္ငံျခားသားေတြသာ ျဖစ္ၾကၿပီး၊ ဗုဒၶဘာသာကို အစပိုင္းမွာ သက္ဝင္ယံုၾကည္လာၾကလို ့ ၊ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနၾကရာက၊ အထက္ကေျပာသလို ဉာဏ္စဥ္ေလးက အေတာ္ေလးျမင့္လာေတာ့ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ ေမာဟေတြ ခဏေလး ၿငိမ္းေနတာကို ငါ့လုပ္လို ့ ျဖစ္တာပဲ ဆိုတဲ့အေတြးနဲ ့ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သြန္သင္ခဲ့တဲ့နည္းေတြကို ကိုယ့္ရဲ ့နည္းလိုလို စြဲမွတ္ထင္မိၾကပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တရားအားထုတ္ေနၾကေပမယ့္လည္း၊ " တရား "ထူးရဖို ့အင္မတန္မွ ခက္ခဲလွပါတယ္။အဲဒီမွားယြင္းေနတဲ့ အစြဲကို မေဖ်ာက္သ၍ "တရားထူး" မရႏိုင္ပါဘူး။
အဲဒါေၾကာင့္
တရားအားထုတ္မဲ့ ေယာဂီဟာ "ဥဇူစ၊ သုဟုဇူစ" ဆိုတဲ့.. ႐ိုးရွင္းေျဖာင့္မတ္ရမယ္၊ အလြန္ကို ႐ိုးရွင္းေျဖာင့္မတ္ဖို ့လိုပါတယ္။
"သဒၶါ " ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈ၊ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈတို ့အျပင္၊ အားထုတ္လိုတဲ့ ဆႏၵ နဲ ့ လံုးလ ဝီရိယ လည္း လိုအပ္ပါတယ္။
တရားေတာ့ အားထုတ္ခ်င္ပါရဲ ့လံုးဝဝီရိယ မရွိဘူးဆိုတာက တကယ္ကို သဒၶါတရားျဖစ္ေပၚတဲ့ စိတ္ အားနည္းေနေသးလို ့ပါ။
သဒၶါ၊ ဝီရိယ ကို အသာထား၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး မညီၫြတ္ရင္၊ ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့မ်က္ေမွာက္ေရာက္ခဲ့တာေတာင္မွ ဉာဏ္ထက္ၿပီး တရားမရရွာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရွိၾကေသးတာပါပဲ။
တခ်ိန္တုန္းက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သံဃာေတာ္ ပရိတ္သတ္ေတြ နဲ ့သီတင္းသံုးၿပီးေနတုန္း၊ "ကႏၵရက" ဆိုတဲ့ ပရိဗိုဇ္ နဲ ့" ေပႆ " ဆိုတဲ့ လူဝတ္ေၾကာင္ ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုေရာက္လာတဲ့အခါမွာ ...
သာသနာျပင္ပက " ကႏၵရက" ဆိုတဲ့ ပရိဗိုဇ္ ရဟန္း က ပတ္ဝန္းက်င္ တိတ္ဆိတ္ၿပိမ္သက္မႈ ကို ေလွ်ာက္ထားတာနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး ၊ ျမတ္စြာဘုရား ဘယ္လို မိန္ ့ၾကားသလဲဆိုရင္...
" ျမတ္စြာဘုရား၊ အဆံုးမေတြေၾကာင့္ ဒီပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ တခ်ိဳ ့က ရဟႏၲာ၊ တခ်ိဳ ့က သတိပ႒ာန္ပြားမ်ားေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္၊ ကမၼ႒ာန္းလက္လြတ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရယ္လို ့မရွိဘူး ..တဲ့။
ဒါေၾကာင့္ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္၊ သိပ္ၿပီးသိမ္ေမြ ့ေနတဲ့အေၾကာင္းကို အဲဒီလို အမိန္ ့ရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ...
ပရိဗိုဇ္ ရဟန္း နဲ ့အတူ ပါလာတဲ့ " ေပႆ " ဆိုတဲ့ လူဝတ္ေၾကာင္ဒကာ က ဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ပါတယ္...
" ျမတ္စြာဘုရား၊ ျမတ္စြာဘုရားဟာ လူေတြကို ေျဖာင့္မတ္ေအာင္ ဆံုးမ လမ္းျပတာ အင္မတန္ေကာင္းပါတယ္။
တိရစာၦန္ေတြဟာ မေကာက္က်စ္ဘူး၊ ေျဖာင့္မတ္တယ္။ တိရစာၦန္ေတြဟာ သူတို ့လုပ္ေနၾကတာကို လုပ္တာပဲ၊ က်င့္ႀကီးစြန္ ့ခ်င္ရင္ စြန္ ့ခ်လိုက္တာပဲ၊ က်င္ငယ္စြန္ ့ခ်င္လည္း စြန္႔ခ်လိုက္တာပဲ၊ ဘာေတြညာေတြ သူတို ့မစဥ္းစားဘူး၊ ၿပီးေတာ့ အရွင္သခင္ေတြကို လိမ္ညာၿပီး၊ ငါဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိုၿပီး ေကာက္က်စ္တဲ့ဉာဏ္မရွိပါဘူး။
လူေတြက်ေတာ့...
ေကာက္က်စ္ၾကတယ္၊ ေရွ ့မွာေတာ့ တစ္မ်ိဳး၊ မ်က္ကြယ္ရာမွာ တစ္မ်ိဳး နဲ ့အက်ိဳးမဲ့တာေတြ လုပ္တတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုသေဘာရွိေနတဲ့ လူေတြရဲ ့စိတ္ဓာတ္ေတြကို ေျဖာင့္မတ္လာေအာင္ အရွင္ဘုရားျပဳျပင္ထားတာ သိပ္ေကာင္းတာပဲဘုရား ၊ တပည့္ေတာ္လည္း လူဝတ္ေၾကာင္ျဖစ္ေပမယ့္လို ့ ရံဖန္ရံခါ ပြားမ်ားေနပါတယ္ဘုရား.. လို ့၊ ခ်ီးက်ဴးေလွ်ာက္ထားပါတယ္။
အဲဒီလို " ေပႆ " ကေလွ်ာက္ထားေတာ့..
ျမတ္စြာဘုရားက ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးအေၾကာင္း ကို ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေနာက္ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ိဳးအေၾကာင္း ကို အက်ယ္ေဟာၾကားဖို ့ အစပဲ ရွိပါေသးတယ္..
အဲဒီ " ေပႆ " က ဘာေျပာသလဲ ဆိုေတာ့..
" အရွင္ဘုရား..တပည့္ေတာ္မွာ ကိစၥေတြမ်ားတယ္ဘုရား၊ သြားဖို ့အတြက္ ခြင့္ျပဳပါအံုး " လို ့ ျမတ္စြာဘုရားကို ေလွ်ာက္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက..
" ေပႆ " ခဏေနပါအံုး၊ ငါေဟာတဲ့ တရားကို နာသြားပါအံုး" ဆိုေပမယ့္..
" ေပႆ " ဟာ ေနႏိုင္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ အားနာလို ့ေနျပန္ရင္လည္း စိတ္မပါ့တပါ နဲ႔ တရားနာေနျပန္ရင္လည္း သူ ့မွာ ဘာအက်ိဳးမွ ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ဆက္ၿပီး တားမေနေတာ့ဘဲ၊ သင့္သေဘာအတိုင္းပဲ ဆိုၿပီး ခြင့္ျပဳလိုက္ရပါတယ္။
" ေပႆ" ျပန္သြားေတာ့၊ ျမတ္စြာဘုရားက...
" ခ်စ္သားတို ့.."ေပႆ" ဟာ ပညာရွိတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္၊ အကယ္၍ အခုေဟာမဲ ့ေဒသနာေတာ္ ကို ဆံုးေအာင္ ၾကားနာလိုက္ရင္ သူဟာ..
ေသာတပတၱိမဂ္ဖိုလ္ရမယ္၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္မယ္၊ အက်ိဳးမ်ားသြားမယ္ လို ့မိန္ ့ေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒါကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့..
အ႒ကထာမွာ ဖြင့္ျပထားပံုကေတာ့
ျမတ္စြာဘုရား ေရွ ့မ်က္ေမွာက္ေရာက္ခဲ့တာေတာင္မွ တရားရထိုက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ေပမယ့္၊ တရားမရဘဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကို ခုလို ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္။
မဂ္ဖိုလ္ မရျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းက..
"ကိရိယ-ပရိဟာနိ" နဲ ့ "ပါပမိတၱ" ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ႏွစ္ခုရွိပါတယ္။
ေဟာေျပာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ျပဳသင့္ျပဳထိုက္တာကို ျပည့္စံုေအာင္လို ့မျပဳတာရယ္၊ နာယူတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကလည္း ျပဳသင့္ ျပဳထိုက္တာကို ျပည့္စံုေအာင္ မျပဳလုပ္တာရယ္.. ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဥပမာ..
ေဟာတဲ့ပုဂၢိဳလ္က မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္ေလာက္တဲ့ တရားကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု မေဟာဘူးဆိုလို ့ရွိရင္၊ ေဟာတဲ့ဆရာရဲ ့ဖက္က လိုအပ္ေနတာ..တဲ့။
ေဟာတဲ့ဆရာ၊ သင္ျပတဲ့ဆရာေတြက ျပည့္ျပည့္စံုစံု နဲ ့မေဟာၾကားတတ္ဘူး၊ မသင္ျပတတ္ဘူးဆိုရင္ တပည့္ျဖစ္သူေတြကနည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ ့က်င့္ၾကံအားထုတ္ဖို ့မလြယ္ တဲ့အျပင္၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ေရာက္ဖို ့ခက္ခဲလွပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို ့ ေဟာတဲ့ဆရာ၊ သင္ျပတဲ့ ဆရာရဲ ့ျပည့္စံုမႈမရွိတဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ တရားမရႏိုင္ပါဘူး...တဲ့။
တရားနာၾကားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဖက္က ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း၊ တရားကို ဆံုးေအာင္ နာယူျခင္းမရွိဘူး၊ တရားနာၿပီးလို ့၊ က်င့္ပါဆိုရင္လည္း မက်င့္ၾကဘူး၊ တရားနာဘူး၊ ေလ့လာဖတ္ရႈဖူးလို ့၊ ရရွိထားတဲ့ အသိဉာဏ္ေလာက္နဲ႔သာ ေက်နပ္ေနၾကၿပီး၊ တကယ္တန္းက်ေတာ့ တရားကို က်င့္ၾကံအားမထုတ္ၾကပါဘူး။ အဲဒီလို ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈ မျပဳတဲ့အတြက္ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ တရားကို မရဘဲ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။
အထက္ကေဖၚျပခဲ့တဲ့ "ေပႆ"ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ ့မ်က္ေမွာက္မွာပဲ၊ တရားကို ဆံုးေအာင္မနာလို ့၊ တရားကို ဆံုးေအာင္နာၿပီး ႏွလံုးသြင္းလိုက္ရင္ ေသာတာပန္အရိယာျဖစ္သြားႏိုင္ပါလ်က္နဲ ့အဲဒီအက်ိဳးကို မရရွိဘဲ ျဖစ္သြားရရွာပါတယ္။
ဒါ့ေၾကာင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး မညီၫြတ္ရင္၊ ျမတ္စြာဘုရားနဲ ့မ်က္ေမွာက္ေရာက္ခဲ့ေပမယ့္လည္း တရားထူးမရႏိုင္ဘူးလို ့ဆိုလိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို ့..
တရားအားထုတ္မဲ့ ေယာဂီဟာ..
"သဒၶါ " ဆိုတဲ့ ယံုၾကည္မႈ၊ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈ ၊ အားထုတ္လိုတဲ့ ဆႏၵ နဲ ့ လံုးလ ဝီရိယ လည္း လိုအပ္ပါတယ္။
ဝိပႆနာအားထုတ္တာနဲ ့ပတ္သက္ၿပီး " ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး" ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားေတာ္ေတြထဲက ဝိပႆနာအတြက္ ေကာင္ႏႈတ္ခ်က္ကို ေဖၚျပရရင္..
ဝိပႆနာတရားဆိုတာ တကယ္ ထင္ရွားရွိတဲတရားကို ျမင္ေအာင္ရႈရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ရွိတဲ့အမွန္တရားဟာ သာမာန္ပကတိ မ်က္စိနဲ ့မျမင္ႏိုင္ပါဘူး၊ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ဉာဏ္နဲ ့ၾကည့္မွသာ ျမင္ႏိုင္တာမို ့၊ အဲဒီ ထင္ရွားရွိတဲ့ တရားကို ျမင္ေအာင္မရႈနိုင္ဘူးဆိုရင္"ဝိပႆနာ" မျဖစ္ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့..
ထင္ရွားရွိတဲ့ တရားဆိုတာ တျခားမွာသြားၿပီး ရႈမွရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး၊ မိမိကိုယ္" ခႏၶာ" မွာရွိတဲ့ တရားသာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္မွာရွိ တဲ့ တရား၊ ခႏၶာ မွာ ရွိတဲ့ တရား ဆိုတာ "ထြက္သက္၊ဝင္သက္" ျဖစ္တဲ့ " အာနာပါန" ကမၼ႒ာန္းပါပဲ။
ျပန္သံုးသတ္ၾကည့္လိုက္ရင္..
ဒီ "ထြက္သက္၊ ဝင္သက္" ဆိုတာ အမိဝမ္းက ေန စၿပီးေမြးဖြားလာကတည္းက၊ ေသဆံုးတဲ့ အခ်ိန္ထိ၊ စကၠန္႔မလတ္ အျမဲမျပတ္ တရစပ္ရွိေနတဲ့ အမွန္တရားသေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ႏွာေခါင္းကေန ေလရႈသြင္းလိုက္၊ ရႈထုတ္လိုက္ လုပ္ေနတဲ့၊ "ထြက္သက္ဝင္သက္" ဟာ အလုပ္လုပ္ေနရင္း၊ စကားေျပာေနရင္း၊ စားေနရင္း၊ စာက်က္ေနရင္း၊ စဥ္းစားေနရင္း၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္းလည္းရွိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို "ထြက္သက္၊ ဝင္သက္" ဟာ အျမဲမျပတ္ရွိေနတာေတာင္၊ မိမိတို ့ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့ဟာ အမွတ္တမ့ဲ၊ အမႈမဲ ့ေနၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ "သတိမမူ၊ ဂူမျမင္ " ဆိုသလို၊ သတိမူရင္" ျမဴကိုေတာင္ျမင္ရတယ္" ဆိုတဲ့အတိုင္း ၊ သတိနဲ ့ဂရုစိုက္ၿပီး ဉာဏ္ နဲ ့ၾကည့္မွသာ ရွိမွန္းသိၾက၊ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။
သတိထားၿပီး ႀကည့္တဲ့ အခါမွာ
ဝိပႆနာဉာဏ္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ...
ႏွာေခါင္းက ထြက္လာတဲ့ "ထြက္သက္ေလ" နဲ ့ ႏွာေခါင္းထဲ ဝင္သြားတဲ့ "ဝင္သက္ေလ" ထိရာ..နွာသီးဖ်ားမွာ "ရိပ္..ရိပ္..ရိပ္ရိပ္ နဲ ့ထိထိ သြားတာကို "သိေအာင္"သတိထား ၾကည့္ရပါမယ္။
ထိတယ္ ဆိုတာ " သိ " လိုက္ကတည္းက .. "ပရမတ္သေဘာ" ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ထိသြားတာ အမွန္ပါပဲ။ သူမ်ားေျပာလို ့သိတာမဟုတ္ပါ။
အဲဒီလို ထိတာကို သိတယ္ဆိုတာကနာမ္သေဘာ ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
တရိပ္ရိပ္၊ တရိပ္ရိပ္ နဲ ့ထိတိုင္း၊ ေပ်ာက္တိုင္း၊ ဒီ ရုပ္နာမ္နွစ္ပါး ျဖစ္မႈပ်က္မႈေတြ
ျဖစ္၍ပ်က္၍ေနျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တရိပ္ရိပ္ နဲ ့နွာသီးဖ်ားမွာ ထိလိုက္ေပ်ာက္လိုက္ ျဖစ္ေနတာေတြကိုသာ တစ္ဆက္တည္းျမင္ေအာင္ႀကည့္ေနရင္ ၾကာလာေတာ့ ၊ "ဝိပႆနာသမာဓိ" တစ္စထက္ တစ္စ၊ တစ္ခဏထက္ တစ္ခဏ တိုးတက္ၿပီး အားႀကီးလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္လာတဲ့ အခါမွာ နွာသီးျဖား မွာတင္မကဘဲ၊ ခႏၶာကိုယ္မွာလည္း အလိုလိုတရိပ္ရိပ္ တရြရြ ျဖစ္ျဖစ္လာတာေတြကိုလည္း ေတြ႔ရတက္ပါတယ္။အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေတြ ့ခ်င္တဲ့ေနရာကို စိတ္ နဲ ့စိုက္ၿပီး ရႈလိုက္မယ္ ဆိုရင္လည္း တရိပ္ရိပ္ တရြရြ နဲ ့ပင္ေတြ႔ေနရတက္ပါတယ္။ အဲဒီလို တစ္ကိုယ္လံုးမွာ တရိပ္ရိပ္ တရြရြ အဆက္မျပတ္ ျဖစ္လိုက္၊ပ်က္လိုက္ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြသာ ေတြ ့ေနၿပီး...
႐ုပ္နာမ္" ႏွစ္ပါး "သာ ရွိပါလား ဆိုတာ သိသိသြားပါေတာ့တယ္။
ကိုယ္တိုင္သိၿပီး ေတြ ့သြားတဲ့သေဘာပါ။
အဲဒါ လက္ေတြ ့အျမင္လို ့ေခၚပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာ ဒါပဲ..ရွိပါလား ဆိုတဲ့..
ဒီ႐ုပ္နာမ္ေတြကလည္း ရႈလိုက္တိုင္း၊ ရႈလိုက္တိုင္း ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတယ္။
" ေနပါအံုး" လို ့ဆိုၿပီး ဆိုင္းထားလို ့လည္းမရ၊
ဒါဆိုရင္..မေပၚပါ နဲ ့ဆိုၿပီးလည္း တားလို ့မရ၊
သူဖာသာသူ ေပၚလိုက္ေပ်ာက္လိုက္၊
ရႈလိုက္တိုင္း ရႈလိုက္တိုင္း ...အသစ္သစ္ေတြျဖစ္ၿပီး၊ ခ်က္ခ်င္း ပ်က္ပ်က္သြားတာကိုပဲ ေတြ ့ေနရတယ္.... ။
ေအာ္..ဘာ..ရႈရႈ ဒီအတိုင္းပါပဲလား၊ ဒါေတြခ်ည္းပါလား။
ၿငီးေငြ ့လာတယ္။
စြန္ ့လႊတ္ခ်င္လာတယ္။
စြန္ ့လႊတ္ဖို ့လမ္းစ ရွာၾကည့္တယ္။ဒီေတာ့..
ဘယ္လိုစြန္ ့လႊတ္ရမလဲ လို ့ ဆက္ရႈတယ္...။
ဆက္ရႈရင္း လြတ္ေျမာက္တဲ့ လမ္းကို ရွာတယ္၊ ႐ုပ္နာမ္ေတြ မရွိမွ ေအးၿငိမ္းမွာပဲလို ့ သေဘာေပါက္လာတယ္။
ေနာက္ဆံုး...
ေယာဂီဟာ...ရႈမွတ္နဲ႔ အာရံု ႏွစ္ခုေလးသာ က်န္ရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ ရႈမွတ္နဲ႔ အာရံု ႏွစ္ခုထဲ က်န္တဲ့ အထိက်ိဳးစားအားထုတ္ရပါလိမ့္မယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ တရားစခန္းေတြမွာ တရားအားထုတ္ေနၾကတဲ့ေယာဂီေတြ အေနနဲ႔ အမ်ားနဲ ့စုေပါင္းၿပီး တရားအားထုတ္ရတာဆိုေတာ့ သာမန္အားျဖင့္ ဝင္ေလထြက္ေလ ျဖစ္တဲ့ အာနာပါနကမၼ႒ာန္း ကို ရႈၾကရတာမ်ားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာကလည္း ကိုယ္နဲ ့အဆင္ေျပမယ့္၊ သင့္ေတာ္မယ့္ ကမၼ႒ာန္းျဖစ္ဖို ့ကအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၼ႒ာန္းျပဆရာေတာ္ေတြေဟာၾကားၾကတဲ့၊ ေရးသားၾကတဲ့ ရႈပံုရႈနည္းေတြ ေပၚထြက္လာရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။
ခုေျပာသလို...
တခ်ိဳ ့ေယာဂီေတြအေနနဲ ့ကမၼ႒ာန္း အားထုတ္တဲ့အခါ၊ အာနာပါန လို ့ေခၚတဲ့ ထြက္ေလ၊ဝင္ေလ ကို ရႈရတာ အဆင္မေျပတာေတြရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ ့က ရႈရိႈက္တာကို ျပင္းျပင္းရႈရမွ ပိုထင္ရွားတယ္၊ မွတ္လို ့လြယ္တယ္ေပါ့၊ ဒါကို မွားေနတယ္၊ ဘုရားေဟာနဲ ့မကိုက္ဘူး၊ ပိ႗ိကတ္( ၃ ) ပံု နဲ ့မညီဘူး ဆိုၿပီး အျပစ္ျမင္လို ့မရပါဘူူး။
အဲဒီလို အာနာပါန ( ေလဝင္၊ေလထြက္ ) ရႈရတာ အဆင္မေျပတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြ တို ့အတြက္၊ ကာယႏုပႆနာ (ရုပ္ကုိ ရႈ႕ျခင္း) တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ေဟာၾကားတဲ့ ဝိပႆနာရႈပံုအက်ဥ္း ေဟာထားတဲ့ အေၾကာင္းကို ေဖၚျပကုသိုလ္ျပဳပါအံုးမယ္။
( ပါဠိ ေတြ နားမလည္လည္း၊ ပါဠိေတြကို ေက်ာ္ဖတ္သြားလို ့ရပါတယ္ )
" ယထာပါကဋံ ဝိပႆနာဘိနိ ဝေသာ " တဲ့၊
"ဝိပႆနာဘိနိ ဝေသာ "- ဝိပႆနာကို စၿပီး ႏွလံုးသြင္းျခင္း၊ အားထုတ္ျခင္းဟာ...
" ယထာပါကဋံ "- ထင္ရွားတဲ့ တရားစဥ္ အတိုင္း ၊ ေဟာတိ ျဖစ္၏..တဲ့။
" ဝိသုဒၶိမဂ္ မဟာဋီကာ " မွာ ျပ႒ာန္း ထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝိပႆနာ ရႈမယ္ဆိုရင္ လြယ္ရာ ထင္ရွားရာ က စၿပီးရႈပါ..တဲ့။ မထင္ရွားတဲ့ တရားေတြ ခက္တာေတြက စၿပီး မရႈပါနဲ ့...တဲ့။
ခုမွစၿပီး တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီဟာ နဂိုက စာေလးကဖတ္ထားေတာ့ ...
ဪ.. ဝိပႆနာဆိုတာ ပညတ္ ကို မရႈရဘူး၊ ပရမတ္ ကို ရႈမွ ဝိပႆာ ဆိုတဲ့ အသိေလးက ရွိထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္၊ အဲဒီ ေယာဂီဟာ မျမင္ရေသးတဲ့ ပရမတ္ ကို ျမင္ေအာင္ ရႈၾကပါေပတယ္။ ပရမတ္အေၾကာင္းဖတ္ထားေတာ့ မျမင္ရဘဲနဲ ့ရႈေနတာဟာ၊ တကယ္ေတာ့ စာအသိပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ တကယ္ျမင္ၿပီး တကယ္ေတြ ့တဲ့ အသိမဟုတ္ပါဘူး။ ပညတ္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေလာေလာဆယ္မွာ ျမင္ရတဲ့၊ ထင္ရွားတဲ့ အာရံုေတြ ကို သာရႈရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ရႈမွတ္ရင္း နဲ႔ ပရမတ္က ထင္ရွားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်ာင္းေနခါစ၊ စာသင္သလိုပါပဲ၊ အလြယ္ဆံုးက စၿပီး မသင္ဘဲ၊ ပါဠိ ကစၿပီး သင္လို ့မတတ္ပါဘူး။ တရားအားထုတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း အလြယ္ဆံုးက စၿပီး အားထုတ္ရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း အလြယ္ကေလးေတြ ေဟာျပထားၿပီးသားပါ။
" ဂစၧေႏၲဝါ " သြားသည္ရွိေသာ္လည္း၊ " ဂစၧမီတိ " သြားသည္ဟူ၍၊ " ပဇာနာတိ" သိ၏..တဲ့။
အဓိပၸါယ္ကေတာ့..
သြားရင္ သြားတယ္လို ့သိရမယ္..တဲ့။
သြားရင္သြားတယ္လို ့သိရမယ္ ဆိုတာ.. ဘာမွ မခက္ပါဘူး။
မခက္ဘူး ဆိုေတာ့.. ဒါကိုတခ်ိဳ ့က တရားမဟုတ္ဘူး၊ စာအသိေလး နဲ ့ အဲဒါ တရားမျဖစ္ဘူးလို ့ ထင္ေနၾကတယ္။ အဲဒီလို ဘုရားေဟာသြားတာရွိေပလို ့ပဲ၊ ဘုရားေဟာ မဟုတ္လို ့ရွိရင္ ဒီဟာကို အကုန္လံုးေတာင္ ပယ္ျပစ္လိုက္အံုးမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာခဲ့တာေတာင္မွ " ဒီလိုက မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဟိုလိုက မဟုတ္ေသးဘူး " ဆိုၿပီး အၫႊန္႔တက္ခ်င္ၾကေသးတယ္။
ဘာနဲ ့တူေနသလဲဆိုရင္...
နငယ္ ကို အၿမီးဆြဲ တဲ့ အယ္ဒီတာ နဲ ့တူေနပါတယ္။ စာအုပ္တိုက္မွာ အယ္ဒီတာက စာစစ္ရတာကိုး၊ အယ္ဒီတာက အၿမဲတမ္းတည္းျဖတ္ၿပီး ျပင္ရတဲ့ အတြက္၊ ျပင္စရာမရွိဘဲ ျဖစ္ေနတဲ့ စာကို ျပင္ခ်င္ေတာ့၊ နငယ္ ကို အၿမီးေလး တိုေနတယ္ ဆိုၿပီး ျပင္လိုက္သလိုပါပဲ.. တဲ့။
" ဂစၧေႏၲာ ဝါ " သြားသည္ရွိေသာ္ ဆိုရာမွာ သြားတာကို သြားတယ္လို ့ရႈရင္..
ေျခေထာက္ကားယား၊ ကိုယ္ကားယား ေတြ ျဖစ္ေနမွာေပါ့၊ ဒါ ပညတ္ေတြပဲ၊ ပရမတ္ မွ မဟုတ္ေသးဘူး ဆိုၿပီး ျပင္ၾကေသးတယ္။
ဘုရားေဟာထားတာပဲ၊ ျပင္စရာမလိုပါဘူး၊ ပရမတ္ ႐ုပ္နာမ္ေတြ ကို ေတြးဆၿပီး ရႈသင့္ရင္ေတာ့.. ျမတ္စြာဘုရားက တမ်ိဳး ျပင္ၿပီးေဟာမွာေပါ့၊
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့တဲ့ သတိပ႒ာန္သုတ္မွာ..
" ဂစၧေႏၲဝါ " သြားသည္ရွိေသာ္လည္း၊ " ဂစၧမီတိ " သြားသည္ဟူ၍၊ " ပဇာနာတိ" သိ၏...လို ့ ေဟာခဲ့ပါတယ္။
" လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး" ရဲ ့ ့အနတၱဒီပနီက်မ္းမွာ..
"သြားျခင္း ဣရိယာပုတ္ ၌ ေျခလွမ္းတိုင္း၊ ေျခလွမ္းတိုင္း ငါသြား၏ ငါသြား၏ ဟု ေျခ၌တည္ေသာစိတ္ကို ျဖစ္ေစ၍ သြားရမည္၊ အမွတ္တမဲ့ နဲ ့ေတာင္မွ သတိမထားဘဲ ေျခတလွမ္းမွ် မလွမ္းမိေစနဲ ့" စသည္ျဖင့္လည္း ၫႊန္ျပထားပါတယ္။
အဲဒီေနရာမွာ..
ငါသြား၏ ငါသြား၏ လို ့ရႈပံုျပတာဟာ အထက္က ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း " ဂစၧမိတိ " ဆိုတဲ့ ပါဠိေတာ္အတိုင္း အတိအက် ျပတာပါပဲ။ ဘာမွ ဉာဏ္ကြန္ ့ၿပီးေတာ့ထြင္တာမဟုတ္ပါဘူး။
ငါသြား၏ ငါသြား၏ လို ့ အဲဒီလို မွတ္ေနေပမယ့္၊ သမာဓိရင့္လာေတာ့ ၊ သြားတယ္ဆိုတာဟာ သြားခ်င္တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ လႈပ္ရွားမႈေတြ ျဖစ္ပ်က္ေနတာပဲ လို ့ဒီလို အမွန္တိုင္း သိျမင္လာႏိုင္ပါတယ္။
လိုရင္းကေတာ့...,
" သြားတာေလးကို သိေနရံုပါပဲ "
အဲဒါ အလြယ္ဆံုးပါပဲ၊
ထိုင္ေနတဲ့ အခါက်ေတာလည္း ထိုင္တယ္၊ ထိုင္တယ္ လို ့မွတ္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ထိုင္တယ္ ဆိုတာခ်ည္း တစ္မ်ိဳးထဲ မွတ္ေနရေတာ့ တခ်ိဳ ့ စိတ္မဝင္စားတာေတြလည္းရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ရႈမွတ္နည္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဝမ္းဗိုက္က ေဖာင္းလိုက္၊ ပိန္လိုက္ လႈပ္ရွားေနတဲ့ ႐ုပ္ကိုရႈတဲ့ ကာယႏုပႆနာအျဖစ္ ဝမ္းဗိုက္ ေဖာင္းခိုက္ ပိန္ခိုက္မွာ " ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္ " ဆိုတဲ့ မွတ္ၿပီး၊ ဝိပႆနာအားထုတ္ဖို ့ေဟာၾကားပါတယ္။
တခ်ိဳ ့ဓမၼမိတ္ေဆြ ေတြ နဲ ့ခုမွ စၿပီး ဝိပႆနာအားထုတ္ၾကတဲ့ သူေတြ ကေတာ့ " ေဖာင္းတယ္၊ ပိန္တယ္ " မွတ္ေနရံု နဲ ့ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဟုတ္ပါ့မလား ဆိုၿပီး ယံုမွားေတြးေတာ မိတတ္ၾကျပန္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဒြိဟျဖစ္ေနတဲ့ အေတြး နဲ ့လြတ္ေနတဲ့စိတ္ေတြဟာ သတိ အေစာင့္ေရွာက္ မရွိေတာ့ပဲ၊ ဝိပႆနာဉာဏ္ ကင္းမဲ့ေစပါတယ္။
ဒီေတာ့ ဘယ္လို ျဖစ္ေနတတ္သလဲဆိုေတာ့..
ကုန္သည္တစ္ေယာက္ဟာ အေနာက္ရန္သူေတြက မီလာၿပီး၊ ပစၥည္းလဲယူ လူလည္းအသတ္ခံလိုက္ရသလိုပါပဲ..
ဒီလိုရႈတာ ဟုတ္ေလသလား၊ မဟုတ္ေလသလား ဆိုတာ စဥ္းစားေနရင္၊ အဲဒီလို အက်ိဳးမဲ့ေတြ ျဖစ္လာတတ္တဲ့အတြက္ ေယာဂီဟာ အဲဒီစိတ္ကို ရႈၿပီး၊ ပယ္ျပစ္ရမွာပါ။
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ရရင္..
ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့အေနနဲ႔ မိမိတို ့ရႈမွတ္ရတဲ့ ကမၼ႒ာန္း တရားေပၚမွာသံသရျဖစ္မေနဘဲနဲ ့၊ အာနာပါန( ထြက္ေလဝင္ေလ )ပဲ ရႈရႈ၊ ဝမ္းဗိုက္ ( ေဖာင္း ပိန္ ) ပဲ ရႈရႈ ၊ ေကာင္းတာ မေကာင္းတာ ကို သူမ်ားေျပာရံု နဲ ့လက္မခံဘဲ၊ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ နဲ ့သာ ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ အားထုတ္ၾကည့္ရင္၊ ကိုယ္တိုင္ေတြ ့ၿပီး ကိုယ္တိုင္သိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအသိေပးလိုတာက..
အဲဒီလို အားထုတ္တဲ့အခါ ဓမၼမိတ္ေဆြတို ့ဖတ္ထားတဲ့ စာထဲမွာ သိထားတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ ေတြ နဲ ့ပတ္သက္တဲ ့အေၾကာင္းေတြ ကို ေလာေလာဆယ္မွာ ခဏေလာက္ ေမ့ထားလိုက္ၿပီး...
အာနာပါန ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေဖာင္းတာပိန္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္.. မိမိ ခႏၶာမွာ အထင္ရွားဆံုး ျဖစ္ေနတာကို အလြယ္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ရႈမွတ္ရင္း နဲ ့အခုပစၥဳပၸန္မွာပဲ မိမိတို ့ေတာင္းတတဲ့ နိဗၺာန္ကို အထင္ရွား မ်က္ေမွာက္ျမင္ေတြ ့ၾကမွာ မလြဲပါ..လို ့အသိေပးရင္း ဤစာစုအား ဓမၼဒါနျပဳလိုက္ပါသည္။

( ခႏၶာ-၅ပါးတစ္ဦး )
••••••••••••••••••••••••••••••••••
ကိုးကား- ေက်းဇူးရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေဟာၾကားေသာ အရိယာဝါသ တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ပါသည္။