ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ေတာ္က မထင္ရွားတဲ့ ရဟန္းငယ္ေလးတစ္ပါး ရွိပါတယ္။ အညတရရဟန္းေလး လို႔ပဲ ဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီ အညတရ ရဟန္းေလးဟာ ျဖစ္ပ်က္ကမၼ႒ာန္းကို ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနပါတယ္။ တရားအား ထုတ္ေနတုန္းမွာပဲ နားကိုက္ ေဝဒနာ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားအားထုတ္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။

နားကိုက္ေဝဒနာကို ေဆးဆရာေတြျပၿပီး ကုေပမယ့္ မေပ်ာက္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အညတရ ရဟန္း ငယ္က နားကိုက္ေဝဒနာခံစားေနရတာကို ျမတ္စြာဘုရားကို သြားေလွ်ာက္ျပပါတယ္။

ဒီေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရဟန္းငယ္ဟာ ပုစြန္ဆီနဲ႔ခ်က္ထားတဲ့ ဆြမ္းေဘာဇဥ္ကိုစားရင္ သပၸါယျဖစ္ၿပီး ဓာတ္စာျဖစ္မယ္ဆိုတာ သိေတာ္မူလို႔ '' ခ်စ္သား--- သင္ မာဂဓလယ္ကြင္းထဲကို ဆြမ္းခံႂကြပါ'' လို႔ မိန္႔လိုက္ပါတယ္။ လယ္ေတာထဲဆိုေတာ့ ပုစြန္လံုးပဲ ေပါတာပါ။ အညတရ ရဟန္းကလည္း ''ငါ့အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးျမင္လို႔ မိန္႔တာ ပဲ''လို႔ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ႂကြပါမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းဝန္ခံခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သပိတ္သကၤန္းကိုယူၿပီး လယ္ကြင္းထဲကို ဆြမ္းခံ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ လယ္ကြင္းထဲေရာက္ေတာ့ လယ္ေစာင့္တဲတစ္ခုေတြ႔တာနဲ႕ တဲတံခါးဝမွာ ဆြမ္းခံရပ္လိုက္ပါတယ္။

လယ္ေစာင့္ေယာက်္ားကလည္း အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပုစြန္ဆီနဲ႕စီရင္ထားတဲ့ ထမင္းကိုခ်က္ထားၿပီးစပါ။ ဆြမ္းခံ ရဟန္းေတာ္ကိုျမင္ေတာ့ တဲထဲကိုပင့္ၿပီး အခင္းေလးတစ္ခုေပၚမွာထိုင္ေစပါတယ္။ ၿပီးမွ ကိုယ္တိုင္ခ်က္ထားတဲ့ ပုစြန္ ဆီထမင္းကို သပိတ္ထဲေလာင္းလိုက္ပါတယ္။ အညတရ ရဟန္းဟာ ပုစြန္ဆီဆြမ္းကို တစ္လုတ္ႏွစ္လုတ္စားလိုက္တာ နဲ႔ နားကိုက္ေဝဒနာဟာ အစာနဲ႔ေဆး သပၸါယသင့္ၿပီး ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ေဝဒနာေတြေပ်ာက္သြားေတာ့ ခ်က္ခ်င္း စိတ္ခ်မ္းသာသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆြမ္းစားရင္းျဖစ္ပ်က္ကမၼ႒ာန္းကို ႏွလံုးသြင္းပါတယ္။ ဆြမ္းစားလို႔မၿပီးခင္မွာဘဲ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

ဒီေတာ့ --- အညတရ ရဟန္းဟာလယ္ေစာင့္ဒကာကို '' ဒကာ—သင့္ရဲ႕ဆြမ္းေဘာဇဥ္နဲ႕ ငါ့ရဲ႕ ေရာဂါေဝဒနာ လည္း ေပ်ာက္သြားလို႔ စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာလည္းျဖစ္ရတယ္။ သင္လည္း ဒီကုသိုလ္ေၾကာင့္ ဆင္းရဲမွ လြတ္ ကင္းၿပီး ကိုယ္စိတ္ခ်မ္းသာျဖစ္လိမ့္မယ္'' လို႔ေျပာၿပီး မိမိေက်ာင္းကိုျပန္ခဲ့ပါတယ္။

လယ္ေစာင့္ေယာက္်ားလည္း သူေလာင္းလွဴလိုက္တဲ့ ပုစြန္ဆီထမင္းကုသိုလ္ေလးကို ေန႔တိုင္းေအာက္ေမ့ေန ပါတယ္။ ကြယ္လြန္တဲ့အခါမွာေတာ့ တာဝတႎသာနတ္ျပည္မွာ နတ္သား သြားျဖစ္ရပါတယ္။

ထူးျခားတာက နတ္သားရဲဲ႕ဗိမာန္တံခါးဝမွာကုသိုလ္သေကၤတျဖစ္တဲ့ ေရႊပုစြန္လံုး႐ုပ္ႀကီးပါ တြဲလ်ားခ်ေပၚေနပါေတာ့ တယ္။ ထူးထူးျခားျခား ေရႊပုစြန္႐ုပ္ႀကီးေပၚေနတဲ့အတြက္ အားလံုးက ''ေရႊပုစြန္နတ္သား''လို႔ပဲေခၚၾကပါေတာ့သတဲ့။

(ဝိမာနဝတၴဳအ႒ကထာ၊ ကကၠဋကရသဒါယကဝတၴဳ)

လွဴသူလည္းအက်ဳိးရွိ အလွဴခံသူလည္းအက်ဳိးရွိနဲ႕ ဖတ္ရတာ ၾကည္ႏူးဖို႔ေကာင္းတဲ့ဝတၴဳေလးပါ။ လူေတြ ေျပာ ေျပာေနၾကတဲ့ ''မစားတတ္ေတာ့ တဏွာ၊ စားတတ္ေတာ့ ဘာဝနာ'' ဆိုတဲ့ စကားေလးကို သာဓကျပသြားတဲ့ အည တရ ရဟန္းေလးရဲ႕ဘဝျဖစ္စဥ္ေလးပါပဲ။

အညတရ ရဟန္းေလးဟာ လူလိုေျပာရင္ေတာ့ ထမင္းစားရင္းပဲ တရားအားထုတ္သြားတာပါ။ ထမင္းစားရင္း ပဲ တရားထူးတရားျမတ္ရသြားတာပါ။ ဒါကိုေထာက္ၿပီး ထမင္းစားရင္းလည္း အားထုတ္လို႔ရတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဒီေန ရာမွာ တစ္ခုသတိထားရမွာက နားကိုက္ေတာ့ စိတ္မခ်မ္းသာ၊ စိတ္မခ်မ္းသာေတာ့ တရားအားထုတ္လို႔မရဆိုတဲ့ ဆိုး က်ဳိးအဆင့္ဆင့္ေလးကို အာ႐ံုျပဳထားရပါမယ္။ စိတ္မခ်မ္းသာဘူးဆိုရင္ တရားအားထုတ္ရတာလည္း အဆင္မေျပ ေတာ့ပါဘူး။ တရားအားမထုတ္ခင္ စိတ္ဆင္းရဲစရာေတြရွိေနရင္ ႀကိဳရွင္းထားလုိက္တာ အေကာင္းဆံုးပါ။ တရားအား ထုတ္ေနတုန္း ဒီစိတ္ဆင္းရဲစရာကိုပဲ ေတြးေနမိရင္ အားထုတ္ရတာ အဆင္မေျပျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။

အညတရ ရဟန္းေလးဟာ တရားအားထုတ္တာကို အေႏွာင့္အယွက္ေပးေနတဲ့ နားကိုက္ေဝဒနာကို အရင္ ကုပစ္လိုက္တာပါ။ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းသြားတာနဲ႕ တရားအားထုတ္ရတာလည္း အဆင္ေျပသြားေတာ့တာပါ။ ဆြမ္း စားရင္း တရားရသြားတာေလးကလည္း အတုယူစရာေလးပါပဲ။ လိုရင္းကေတာ့ ထမင္းစားရင္လည္း တရားအား ထုတ္လို႔ရတယ္ဆိုတာပါပဲ။

သဒၶမၼရံသီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ရိပ္သာမွာ စားသံုးျခင္းသံုးမ်ဳိးကို မၾကာခဏေဟာေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ စား ျခင္းသံုးမ်ဳိးကေတာ့------ ၁။ သီလနဲ႔စားျခင္း၊ ၂။ သမထနဲ႔စားျခင္း၊ ၃။ ဝိပႆနာနဲ႔စားျခင္း ပါ။

ဆြမ္းစားခါနီးမွာ ''ဒီဆြမ္းေဘာဇဥ္ေတြကို ျမဴးထူးေပ်ာ္ပါးဖို႔၊ အသားအေရ လွပတင့္တယ္ဖို႔စားတာမဟုတ္ဘူး၊ ကိုယ္ကာယ အရွည္တည္တံ့ဖို႔။ မဂ္ဖိုလ္အက်င့္ကို က်င့္ႏိုင္ဖို႔၊ ဝိပႆနာတရားကို က်င့္ႏိုင္ဖို႔စားတာ''လို႔ ဆင္ျခင္ လိုက္ရင္ ပစၥယသႏိၷႆိတသီလ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါဆို သီလနဲ႕စားလိုက္တာပါ၊ သီလကုသိုလ္ေတြရသြားတာပါ။

ရိပ္သာမွာေတာ့ ''ဤသည့္စားဖြယ္ အမည္မည္ကို'' ဆိုၿပီးစားၾကတာပါ။ လုိရင္းကေတာ့ ဆင္ျခင္ၿပီးစားရင္ သီလနဲ႕စားတာပါ။ ဆင္ျခင္လိုက္တာလည္း ဘာမွမခက္ပါဘူး။ မိနစ္ပိုင္းေလးပဲ ရွိပါတယ္။ ရိပ္သာမွာ ဆြမ္းစားခါနီး ဆြမ္းအလွဴရွင္ေတြ။ ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္ရွင္ေတြကို ေမတၱာပို႔ၿပီးမွစားၾကပါတယ္။ ေမတၱာပြားတာဟာ သမထထဲမွာပါ တဲ့အတြက္ သမထနဲ႔စားလိုက္တာပါ။

အိမ္မွာေတာ့ ထမင္းဝိုင္းကိုၾကည့္ၿပီး ''ဒီထမင္းဟင္းေတြရွာေပးတဲ့အေဖ ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊ ဒီထမင္း ဟင္းေတြခ်က္ေပးတဲ့အေမ ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းပါေစ၊ အစစအရာရာအဆင္ေျပပါေစလို႔'' ေမတၱာ ပို႔ၿပီး စားလိုက္ရင္ ေမတၱာကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္သြားေတာ့တာပါ။ ေမတၱာပြားၿပီးစားတာဟာ သမထနဲ႕စားလိုက္တာပါ။

ေမတၱာပို႔ၿပီးစားရင္ မိသားစုစားဝတ္ေနေရးကို ရွာေပးေနတဲ့မိဘေတြအေပၚမွာလည္း ပိုၿပီးတန္ဖိုးထားတတ္ သြားပါတယ္။ ထမင္းဟင္းေတြျဖစ္ဖို႔ ရွာရတဲ့ကိစၥဟာ လြယ္ကူလွတဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး၊ ေန႔တိုင္းစားေနရေတာ့ တန္ဖိုး လည္း မထားမိေတာ့ပါဘူး။ ေမတၱာပို႔ၿပီးစားတာ ဘာမွလည္း ခက္လွတာမဟုတ္ပါဘူး။ တကယ့္လြယ္လြယ္ေလးပါပဲ။ ၾကားရတဲ့မိဘေတြမွာလည္း စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္လည္းကုသိုလ္ရ၊ မုန္႔ဖိုးေတာင္းရတာလည္းအဆင္ေျပ အကုန္လံုး အဆင္ေျပမူေတြ ခ်ည္းပါပဲ။

ကုိယ္က လုပ္ငန္းရွင္ဆိုရင္လည္း ''ဒီထမင္းဟင္းေတြျဖစ္ေအာင္ ေက်းဇူးျပဳသူအားလံုး ကိုယ္ဆင္းရဲကင္းၾက ပါေစ၊ စိတ္ဆင္းရဲကင္းၾကပါေစ'' စသည္ျဖင့္ ေမတၱာပို႔႐ံုပါပဲ။ ဒီထမင္းဟင္းေတြျဖစ္ဖို႔ ကိုယ့္ကိုေက်းဇူးျပဳေနတဲ့ သူ ေတြကို ကိုယ္ပဲအသိဆံုးပါ။ ဒီေတာ့ ေက်းဇူးျပဳသူေတြကို ေမတၱာပို႔စားမွာပါပဲ။

တတိယက ဝိပႆနာနဲ႕စားတာပါ။ ဒါကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား သေဘာအက်ဆံုး စားနည္းပါပဲ။

ထမင္းစားပြဲထိုင္လိုက္တာနဲ႔ ဟင္းခြက္ကိုၾကည့္ေတာ့ ''ၾကည့္တယ္''၊ ျမင္ေတာ့ ''ျမင္တယ္''၊ လွမ္းေတာ့ ''လွမ္းတယ္''၊ ခပ္ေတာ့ ''ခပ္တယ္''၊ ယူေတာ့ ''ယူတယ္''၊ ပါးစပ္ဟေတာ့ ''ဟတယ္''၊ ခြံ႕ေတာ့ ''ခြံ႔တယ္''၊ ဝါးေတာ့ ''ဝါးတယ္''၊ မ်ဳိေတာ့ ''မ်ဳိတယ္''၊ စသည္ျဖင့္ လိုက္မွတ္တာပါ။ အဲဒီလိုအမွတ္နဲ႕စားတာဟာ ဝိပႆနာနဲ႔စားတာပါပဲ။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ထမင္းစားလုိ႔ဝါးတဲ့ေနရာမွာ အထက္ေမးနဲ႕ေအာက္ေမး ႏွစ္ခုမွာ ဘယ္ေမးက လႈပ္ေနတာလဲလို႔ေမးပါတယ္။ ႐ို႐ိုေသေသ႐ႈမွတ္တဲ့ေယာဂီေတြကေတာ့ ေအာက္ေမးကလႈပ္ေန တာဆိုတာ သိရပါတယ္။ အဲဒီေအာက္ေမး လႈပ္ေနတာေလးကိုပဲ ျမန္မာေဝါဟာရအားျဖင့္ ''ဝါးတယ္၊ ဝါးတယ္'' လို႔ ႐ႈမွတ္ရတာပါ။

တစ္နပ္စာ အကုန္လိုက္မွတ္ဖို႔ကေတာ့ မလြယ္ကူဘူးထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထမင္းအလုတ္သံုးဆယ္ စား မယ္ဆိုရင္ သံုးလုတ္ေလာက္ေတာ့ မွတ္လိုက္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ မဆိုးပါဘူး။ တစ္မွတ္ကို ကုသုိလ္တစ္ခ်က္နဲ႔ တြက္ရင္ လည္း မနည္းပါဘူး။

ဧည့္ခံပဲြေတြ၊ ညစာစားပဲြေတြမွာလည္း ႏွစ္လုတ္ သံုးလုတ္ေလာက္ေတာ့ ရသေလာက္ မွတ္ၾကည့္ရမွာပါပဲ။ ကိုယ္က ဝိပႆနာနဲ႔စားေနတာကို ေဘးကလူလည္းမသိပါဘူး။ ထမင္းဝိုင္းမွာ အခ်င္းခ်င္းစကားေျပာသံေတြ ၾကား ေတာ့လည္း 'ၾကားတယ္' 'ၾကားတယ္'လို႔ မွတ္႐ံုပါပဲ။

အညတရ ရဟန္းေလးဟာ ဆြမ္းစားရင္းနဲ႔ပဲ တရားအားထုတ္ၿပီး တရားထူးတရားျမတ္ရသြားတာပါ။ ကိုယ္က ဒါကိုအာ႐ံုျပဳထားရပါမယ္။ ႏွစ္လုတ္သံုးလုတ္ေလာက္ အမွတ္နဲ႔စားတာကို ေနာက္ဘဝေတြအတြက္ အထံုဓာတ္ပါ သြားေအာင္ ပါရမီျဖည့္ေနတယ္လို႔ ႏွလံုးသြင္းထားလို႔လည္းရပါမယ္။ ေကာင္းတဲ့အထံုဓာတ္ေတြဟာ တရားထူးရဖို႔အ တြက္လည္း အမ်ားႀကီးအေထာက္အပံ့ေပးတာပါ။ ထမင္းစားရင္း ပါရမီျဖည့္တယ္ပဲေျပာေျပာ၊ ထမင္းစားရင္း တရား အားထုတ္တယ္ပဲေျပာေျပာ စကားေလးကေတာ့ သိပ္ၾကည္ညိဳဖို႔ေကာင္းတာပါ။ ဘဝမွာ တရားေလးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။

ဒီစားျခင္းသံုးမ်ဳိးကို သဒၶမၼရံသီဆရာေတာ္ႀကီးက မွတ္ရလြယ္ေအာင္ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးေတြစီေပးထားပါတယ္

၁။ က်င့္ႏိုင္ဖို႔ရာ၊ ဆင္ျခင္ကာ၊ စားတာသီလမည္။

၂။ ေမတၱာပြားကာ၊ စားသံုးတာ၊ မွန္စြာသမထမည္။

၃။ စားသံုးမူရာ၊ ႐ႈမွတ္ကာ၊ စားတာဝိပႆနာမည္။

ဒီေနရာမွာ ဦးဇင္းအရွင္ဆႏၵာဓိကက စာေရးသူကိုသင္ေပးထားတဲ့ ဆြမ္းစားနည္းေလးကိုလည္း ဓမၼဒါနျပန္မွ်ပါရေစဦး။

ဆြမ္းမစားခင္ဆြမ္းဝိုင္းတစ္ဝိုင္းလံုးကို ''ျမတ္စြာဘုရား ဤ ဆြမ္းေဘာဇဥ္အခ်ဳိပြဲမ်ားကို ကပ္လွဴပူေဇာ္ပါ၏ ဘုရား။ ဘုရားတပည့္ေတာ္ကို သနားခ်ီးေျမႇာက္ေသာအားျဖင့္ ဘုဥ္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူပါဘုရား''လို႔ဆိုၿပီး ျမတ္စြာ ဘုရားကိုကပ္လိုက္ပါတဲ့။ စိတ္ထဲမွာလည္း ျမတ္စြာဘုရားတကယ္ႂကြလာၿပီး ဘုန္းေပးေနတယ္လို႔ အာ႐ံုျပဳထားပါတဲ့။

ျမတ္စြာဘုရား ဘုန္းေပးေနတုန္းမွာ နေမာတႆ၊ သရဏဂံု၊ ဒိဝါတပတိ၊ အ႒ာနေမတံ၊ ေဟတုပစၥေယာ၊ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္၊ ေမတၱာသုတ္(၇)မ်ဳိးရေအာင္ ရြတ္ေနလိုက္ပါတဲ့။ ၿပီးမွ ''ျမတ္စြာဘုရား ဘုဥ္းေပးၿပီးၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရားတပည့္ေတာ္ကို ေဆးအျဖစ္ျပန္စြန္႔ေတာ္မူပါဘုရား''လုိ႔ဆိုၿပီး စြန္႔ၿပီးစားလိုက္ပါတဲ့။ ဒါဆိုကိုယ့္အတြက္ ဆြမ္းဒါန ျဖစ္သြားပါတယ္တဲ့။

ဒီနည္းေလးကိုယူၿပီး ဆြမ္းမစားခင္ ျမတ္စြာဘုရားကို ကပ္ၿပီးစားလိုက္ဖို႔ပါ။ (၇)မ်ဳိးမရြတ္ႏိုင္ရင္ေတာင္ နေမာ တႆ၊ သရဏဂံု၊ ဒိဝါတပတိ၊ အ႒ာနေမတံ (ဒါမွမဟုတ္) နေမာတႆ၊ သရဏဂံု၊ ေဟတုပစၥေယာ ရြတ္ေနလိုက္ လည္းရပါတယ္။ တစ္ခု သတိထားရမွာက မြန္းတည့္ဆယ့္ႏွစ္နာရီေနာက္ပိုင္းေတာ့ ဘုရားကိုကပ္လို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ကပ္ခ်င္ရင္ ဆယ့္ႏွစ္နာရီေရွ႕ပိုင္းပဲ ကပ္ရမွာပါ။

ေရွးေခတ္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြ ေထ႐ုပၸတၱိေတြဖတ္ရင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြဟာ ဆြမ္းခံျပန္လာရင္ သပိတ္လိုက္အဖံုးဖြင့္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားကို ကပ္ထားလိုက္တာပါ။ ဆြမ္းစားခ်ိန္က်မွ စြန္႔ၿပီးစားၾကတာပါ။ ဒီေခတ္မွာ ဦးဇင္းတခ်ဳိ႕ဆိုလည္း ဘုရားမွာသပိတ္လိုက္ကပ္ၿပီးမွ ဘုဥ္းေပးၾကတာပါ။ မႏၲေလးကဆရာေတာ္၊ ဦးဇင္း၊ ကိုရင္တခ်ဳိ႕ ဆိုလည္း မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးကို သပိတ္လိုက္ကပ္ၿပီးမွ ဘုဥ္းေပးတယ္လို႔ တစ္ဆင့္ၾကားဖူးပါတယ္။ မဟာျမတ္မုနိ ဘုရားႀကီးကို သပိတ္လိုက္ကပ္လိုက္ရတာဆိုေတာ့ အာ႐ံုျပဳရတာ ပိုေတာင္ေကာင္းဦးမွာပါ။ စံပယ္ပန္းေလးကပ္ရတာ ေတာင္ ၾကည္ႏူးလို႔မဆံုးျဖစ္ရတာပါ။

ဘာပဲေျပာေျပာ ျမတ္စြာဘုရားကိုဆြမ္းကပ္ၿပီးမွစားရင္ ဒါနကုသိုလ္ျဖစ္သြားတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ ဒါနနဲ႔စားလိုက္တာပါပဲ။

သဒၶမၼရံသီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေဆာင္ပုဒ္အတိုင္း မွီးဆိုရရင္ေတာ့----

''ဆြမ္းေတာ္ကပ္ကာ၊ စားသံုးတာ၊ စားတာဒါနမည္'' လို႔ ဆိုရပါလိမ့္ပါမယ္။

ဒါဆို ထမင္းစားတာ ၁။ ဒါနနဲ႔စားျခင္း၊ ၂။ သီလနဲ႔စားျခင္း၊ ၃။ သမထနဲ႔စားျခင္း၊ ၄။ ဝိပႆနာနဲ႔စားျခင္း ဆို ၿပီး စားျခင္းေလးမ်ဳိးျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။

ထမင္းစားတိုင္းစားတိုင္း စားခ်င္းေလးမ်ဳိးပါေအာင္ ေန႔တိုင္းစားႏိုင္ရင္ေတာ့ ကိုယ့္အတြက္ ကုသိုလ္(၄)မ်ဳိးရ ေနေတာ့တာပါ။ ဒါတင္မကပါဘူး၊ ေနာက္ဘဝေတြအတြက္လည္း ပါရမီအထံုဓာတ္ေတြ ပါသြားဦးမွာပါ။ ေနာက္ဘဝ ကို ပါရမီအထံုဓာတ္ေတြ မ်ားမ်ားပါသြားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။

လယ္ေစာင့္ဒကာေလးက အညတရ ရဟန္းေလးကို ဆြမ္းတစ္နပ္ကပ္ၿပီး နတ္ျပည္ေရာက္သြားရတာပါ။ ကိုယ္ က စားခ်င္းေလးမ်ဳိးနဲ႔ ေန႔စဥ္စားေနမယ္ဆိုရင္ ပါရမီအထံုဓာတ္ေတြသာမက သုဂတိဘံုဘဝအတြက္လည္း အေထာက္ အပံ့ေပးေနမွာပါ။

ျမန္မာ့ရာဇဝင္မွာ နရသီဟပေတ့မင္းဟာ ဟင္းခြက္ေပါင္းသံုးရာပြဲေတာ္တည္ပါသတဲ့။ တ႐ုတ္နဲ႔စစ္ျဖစ္လို႔ ေျပး လႊားေနရတဲ့ကာလမွာ ဟင္းခြက္တစ္ရာ့ငါးဆယ္ပဲ သံုးေဆာင္ရလို႔ ''ငါ ဆင္းရဲလိုက္တာလို႔'' ငိုညည္းပါသတဲ့။

နရသီဟပေတ့မင္းႀကီးမွာ သားေတာ္ ဥဇနာ၊ ေက်ာ္စြာ၊ သီဟသူ၊ သမီးေတာ္ မိေစာဦးတို႔ ရွိပါတယ္။ အေမ ခ်င္းေတြေတာ့မတူၾကပါဘူး။ နရသီဟပေတ့မင္း ပြဲေတာ္တည္တဲ့အခါ ဥဇနာနဲ႔ ေက်ာ္စြာကို ဝက္လက္ေပးၿပီး သီဟသူ ကို ဝက္ေပါင္ေပးပါတယ္။ မၾကာခဏေပးပါမ်ားလာေတာ့ သီဟသူရဲ႕အေမ ရွင္ေမာက္က 'သူမ်ားသားေတြက်ေတာ့ ဝက္လက္ေပးတယ္၊ ငါ့သားက်ေတာ့ ဝက္ေပါင္ေပးတယ္'ဆိုၿပီး မေက်နပ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သီဟသူအေမ ရွင္ေမာက္ က စားေတာ္ကဲကို ေငြသံုးဆယ္ေပးၿပီး ေက်ာ္စြာကို ဝက္ေပါင္ေပးဖို႔၊ သူ႔သား သီဟသူကို ဝက္လက္ေပးဖို႔ လာဘ္ထိုး ပါတယ္။

ဒါကို ေက်ာ္စြာ့အေမ ရွင္ပါးသိေတာ့ မင္းႀကီးကိုသြားတိုင္ပါတယ္။ နရသီဟပေတ့မင္းဟာ လူဘံုအလယ္မွာ မိဖုရားရွင္ေမာက္ကို 'ဝက္လက္ခိုးမ'လို႔ဆဲၿပီး သားသီဟသူကိုလည္း 'ဝက္လက္ခိုးမသား'လို႔ ဆဲလိုက္ပါတယ္။ နရသီဟ ပေတ့မင္းဟာ သီဟသူကို စိတ္အလိုမက်တိုင္း 'ဝက္လက္ခိုးမသား'လို႔ မၾကာခဏဆဲေရးတတ္ပါတယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ သားေတာ္သီဟသူက အေဖအေပၚစိတ္နာၿပီး အၿငိဳးအေတးထားလိုက္ပါတယ္။

တ႐ုတ္နဲ႔စစ္ျဖစ္လို႔ စစ္ေျပးရင္း ျပည္ကိုေရာက္တဲ့အခါ သားေတာ္သီဟသူက ေရွ႕ဆက္မသြားဖို႔ တားထား လိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဆိပ္ခတ္ထားတဲ့ပဲြေတာ္အုပ္ကိုေပးၿပီး 'စားေတာ္ေခၚပါ'လို႔ဆက္သပါတယ္။ နရသီဟပေတ့ မင္းဟာ အဆိပ္ပါမွန္းသိလို႔ မစားပါဘူး။ ဒီေတာ့ သားေတာ္သီဟသူက ရဲမက္သံုးရာလႊတ္ၿပီး ဓားေဖြးေဖြးေတြနဲ႔ မင္းႀကီးေဖာင္ေတာ္ကို ဝိုင္းထားလိုက္ပါတယ္။

နရသီဟပေတ့မင္းဟာ မိဖုရားဖြားေစာကို 'ဘာလုပ္ရမလဲ'လို႔ ေမးပါတယ္။ မိဖုရားဖြားေစာက 'အရွင္မင္းႀကီး ဓားလွံလက္နက္ေတြနဲ႔ ေသြးသံတရဲရဲေသရတာထက္ အဆိပ္စားၿပီးေသရတာက ျမတ္ပါေသးတယ္'လို႔ အႀကံေပးပါ တယ္။ နရသီဟပေတ့မင္းလည္း 'ငါသည္ နိဗၺာန္မရေသးသေရြ႕ သံသရာက်င္လည္ရသမွ် ဘဝတိုင္း သားေယာက္်ား ကို မရ,ရပါလို၏'လို႔ ဆုေတာင္းသစၥာျပဳ၊ ဝတ္ထားတဲ့လက္စြပ္ေတာ္ကို ေရစက္ခ်ၿပီး မိဖုရားဖြားေစာကိုေပးပါတယ္။ ၿပီးမွ အဆိပ္ခတ္ထားတဲ့ပဲြေတာ္အုပ္ကိုစားၿပီး ေသသြားပါတယ္။ ေသခ်ိန္မွာ သက္ေတာ္ေျခာက္ဆယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒီသမိုင္းဖတ္ၿပီး 'ေၾသာ္'လို႔ပဲ တလိုက္မိပါေတာ့တယ္။ ဝက္ေပါင္၊ ဝက္လက္ အစားတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး သားက အေဖကိုသတ္ရတဲ့အထိ ျဖစ္သြားရပါတယ္။

စိတ္ထဲမွာလည္း ေတြးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဝက္ေပါင္နဲ႔ဝက္လက္ ဘာမ်ားထူးလို႔လဲမသိပါဘူး။ ဘာမွ လည္းထူးမယ္မထင္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အေဖလုပ္သူက သားသမီးေတြအေပၚ ေပးကမ္းတာ ဘာျဖစ္လို႔မညီမွ်ရတာ လည္း၊ ညီညီမွ်မွ် ဝက္ေပါင္တစ္လွည့္၊ ဝက္လက္တစ္လွည့္စီ ေပးလိုက္ရင္လည္း ဒီျပႆနာျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာပါ။ မိဘ ျဖစ္သူေတြအတြက္ သတိထားစရာပါပဲ။

မိဘေတြအေနနဲ႔ ဘယ္ပစၥည္းပဲေပးေပး သားသမီးေတြကို ညီညီမွ်မွ်ေပးတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒါတင္မကပါ ဘူး 'ဝက္လက္ခုိးမသား'ဆိုတဲ့ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ပဲ သားလုပ္သူရဲ႕အသတ္ကို ခံသြားရတယ္လို႔လည္း ဆိုႏိုင္ပါ တယ္။ ေျပာမယ့္စကားတစ္ခြန္းအတြက္လည္း သတိထားစရာပါပဲ။ ေျပာတဲ့သူက မွတ္မထားေပမယ့္ အေျပာခံရတဲ့သူ ကေတာ့ မေမ့ေအာင္ မွတ္ထားေတာ့တာပါ။

အေမလုပ္သူကလည္း မခ်စ္တတ္တဲ့အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္မိလုိက္တာပါ။ မခ်စ္တတ္တာကလည္း ခက္တာပါပဲ။ ခ်စ္ ေတာ့ခ်စ္တာပါပဲ၊ မခ်စ္တတ္တဲ့အခ်စ္နဲ႔ ခ်စ္လိုက္တဲ့အတြက္ သားျဖစ္သူကို ပဥၥာနႏၲရိယကံႀကီးကို က်ဴးလြန္ခိုင္းသလို ျဖစ္သြားရပါတယ္။ ဘယ္ဘက္ကၾကည့္ၾကည့္ သံေဝဂယူစရာေတြခ်ည္းပါပဲ။

တကယ္လို႔မ်ား စာဖတ္သူတို႔လို စားျခင္းေလးမ်ဳိးနဲ႔သာ စားၾကမယ္ဆိုရင္ ဒီလိုအျဖစ္ဆိုးႀကီးကို ႀကံဳၾကရမွာ မ ဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားကိုသာေျပာေနတာပါ။ သံသရာမွာ ကိုယ္လည္း အမွားေတြ က်ဴးလြန္ခဲ့ခ်င္ က်ဴးလြန္ခဲ့မွာပါ။ မသိ ႏိုင္လို႔သာပါ။ ေတြးရင္ လန္႔စရာႀကီးပါ။

သတၱဝါေတြဟာ အစာအာဟာရကိုမွီၿပီး အသက္ရွင္ေနၾကရတာပါ။ မစားလို႔လည္းမရပါဘူး။ သတိကပ္ၿပီး အစားကို တရားျဖစ္ေအာင္စားၾကရမွာပါ။ ဒါဆိုရင္ ထမင္းစားရင္း ပါရမီျဖည့္ေနတာပါပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ တစ္ေန႔ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ စားေနၾကရတာဆိုေတာ့ စားျခင္းေလးမ်ဳိး ပါႏိုင္သမွ်ပါေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး စားၾကည့္ဖို႔ပါပဲေလ။

ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ရာဇိႏၵ
(ရေဝႏြယ္ -အင္းမ)

က်မ္းကိုး - ၁။ သဒၶမၼရံသီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏တရားစာအုပ္မ်ား။ ၂။ ဝိမာနဝတၴဳေတာ္ႀကီး၊ ၿမိဳ႕မိဆရာေတာ္။ ၃။ ဦးကုလားမဟာရာဇဝင္ႀကီး(ပထမအုပ္) စာမ်က္ႏွာ(၂၄၂-မွ ၂၅၁ ထိ)။ ၄။ ေလာကေၾကးမံု(ေလးၿမိဳင္)။