သမၼာဒိဌိနဲ႔ သဒၵါတရား မိမိရဲ႔ စိတ္သႏၱာန္မွာ ကိန္းေနေအာင္ ဘယ္လိုအားထုတ္ရမလည္းလို႔ ေမးရင္ သဒၵါတရား
ဆိုတဲ့ အဓိပၹါယ္ကို ေသခ်ာသိေနဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္.အဲဒီေတာ့ သဒၵါတရား အေၾကာင္းကို အရင္ဦးဆံုး
ေလ့လာရပါလိမ့္မယ္.

ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုေတာ့ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ဟာ ဘာလုပ္ေနမွန္းသိမွ
လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္တိုင္းဟာ အဓိပၹါယ္ရွိမွာ ၿဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပါပဲ.

သဒၵါတရားဆိုတာ ယံုၾကည္ၿခင္းလို႔ အဓိပၹါယ္ရပါတယ္. ဘာကို ယံုၾကည္ရမွာလည္းလို႔
ေမးရင္ ကံ ကံ၏အက်ိဳးတရားကို ယံုၾကည္ၿခင္းကို သဒၵါလို႔ ေခၚပါတယ္.ဘယ္ကံေတြကို ယံုၾကည္ရင္
သဒၵါတရားၿဖစ္မွာလည္းလို႔ ဆက္ေမးရင္ လူေတြဟာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း မိမိနဲ႔ မိမိ မိသားစု စားဖို႔ ၀တ္ဖို႔ ေနဖို႔ တစ္နည္း စား၀တ္ေနေရးလို႔ ေခၚတဲ့ ဘ၀ရပ္တည္မႈ ကိစၥေတြကို မိမိတက္စြမ္းတဲ့ ကာယအားေတြ ဥာဏအားေတြကို အသံုးၿပဳရင္း ရုန္းကန္ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ေနၾကရပါတယ္.

အဲဒီလို လုပ္ေနတဲ့ေနရာမွာ ပကတိမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဆိုက္ကားနင္းတဲ့ အလုပ္ ကားေမာင္းတဲ့ အလုပ္ ေစ်းေရာင္းတဲ့ အလုပ္ ရုံးအလုပ္
စသည္ၿဖင့္ အမည္နာမကြဲေတြ အမ်ားၾကီးကို ၿမင္ေတြ႔ေနၾကရမွာပါ.

ၿမတ္စြာ ဗုဒၵဘုရားရွင္ဟာ အဲဒီလို ၿမင္တာ
ေတြဟာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကို ၾကည့္ေနလို႔ သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္းသာ ၿမင္ေတြ႔ေနၾကရတာပါ.အဲဒါေတြကို
ပညတ္ခ်က္လို႔ ေခၚပါတယ္.

တစ္နည္း သမုတိသစၥာလို႔ ေခၚပါတယ္.အဲဒီ သမုတိသစၥာ ဆိုတာဟာ
ေလာက လူသားေတြ အခ်င္းခ်င္း နားလည္ရလြယ္ကူေအာင္ ဆက္သြယ္ေၿပာဆိုရလြယ္ကူေအာင္ သတ္မွတ္
ထားတာေတြပဲလို႔ နားလည္လိုက္မယ္ဆိုရင္ သမုတိသစၥာရဲ႔ သေဘာကို လက္ခံတယ္လို႔ ေခၚပါတယ္.

အဲဒီ သမုတိသစၥာရဲ႔ ေနာက္မွာ ပရမတ္သစၥာလို႔ ေခၚတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ သစၥာတရားတစ္ခုရွိေနတယ္လို႔ ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္ဟာ
ေလာက လူသားေတြ ေကာင္းက်ိဳးကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေဟာၿပခဲ့ပါတယ္.

အဲဒါကေတာ့ အဲဒီ ဆိုက္ကားနင္းတဲ့ အလုပ္ ကားေမာင္းတဲ့ အလုပ္ ေစ်းေရာင္းတဲ့ အလုပ္ ရုံးအလုပ္ စတဲ့ အမည္နာမေတြကို ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ခြဲၿခမ္း
စိတ္ၿဖာၿပီး ၾကည့္လိုက္ရင္ ဆိုက္ကားနင္း ကားေမာင္း ေစ်းေရာင္း ရံုး စတဲ့ ေရွ႔က သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကြဲလြဲသြား
ေပမဲ့ ေနာက္က အလုပ္ဆိုတာဟာ တူညီေနပါတယ္.

အဲဒီ အလုပ္ကို လုပ္ေနရင္ အဲဒီအလုပ္က ရတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြကို မိမိေန႔စဥ္ ခံစားေနရတာဟာလည္း လူတိုင္းသိၿပီးသားၿဖစ္ပါတယ္. အဲဒီ အလုပ္ဟာပဲ ကံ
လို႔ ေခၚပါတယ္. အဲဒီ အလုပ္ေတြကို မိမိ ဘယ္လိုလုပ္သလည္းဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္ၿပီး ရလာတဲ့ အက်ိဳးတရားေတြဟာ ကြဲသြားတယ္ဆိုတာလည္း လူတိုင္း မၿငင္းႏိုင္ပါဘူး. အဲဒီအလုပ္ဟာ ကံပါပဲ.

ဥာဏ္ပညာ
မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္လိုက္ရင္ ၿမတ္စြာ ဘုရားရွင္ဟာ လူတိုင္းေန႔စဥ္ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာ ကာယကံ နဲ႔ လုပ္ၾက
ရတယ္ ၀စီကံနဲ႔ ေၿပာဆိုရတယ္. မေနာကံနဲ႔ ၾကံစည္ေတြးေတာ ၾကရတယ္.အဲဒီ ကံေတြဟာပဲ ဒီေန႔လုပ္လိုက္ရင္
ေနာက္ေန႔မွာ အတိတ္ကံ ၿဖစ္သြားၿပီး မိမိဘ၀မွာ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တိုင္း အက်ိဳးေပးေနတယ္လို႔ ေဟာၿပခဲ့ပါတယ္.

အဲဒီလို႔ မိမိရဲ႔ ကာယကံအမႈ ၀စီကံအမႈ မေနာကံ အမႈေတြဟာ မိမိရည္ရြယ္ထားတဲ့အတိုင္း
ေၿပာတဲ့အတိုင္း လုပ္တဲ့အတိုင္း မိမိကို ၿပန္ၿပီး အက်ိဳးေပးေနတယ္လို႔ လက္ခံယံုၾကည္ၿခင္းဟာပဲ ကံ ကံ၏အက်ိဳး
ကိုယံုၾကည္ၿခင္းလို႔ ေခၚပါတယ္.

အဲဒီလို မိမိၿပဳလုပ္လိုက္တဲ့ ကံေတြဟာ မိမိကို ၿပန္ၿပီး အက်ိဳးေပးေနတယ္လို႔ လက္ခံယံုၾကည္ၿခင္းလိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကိုယ္လက္ခံလိုက္တဲ့ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုဟာ ဟုတ္လည္း
ဟုတ္တယ္ မွန္လည္းမွန္လည္း လိုက္နာက်င့္သံုးလိုက္ရင္လည္း အက်ိဳးရွိမွာ ေသခ်ာတဲ့ အေၾကာင္းတရား
ၿဖစ္တဲ့ အတြက္ သမၼာလို႔ ေခၚၿပီး ဒီလို ယူဆလိုက္တာဟာ ဒိဌိလို႔ ေခၚပါတယ္. ဒီလို မိမိၿပဳလုပ္လိုက္တဲ့ ကံနဲ႔
အဲဒီ ကံရဲ႔ အက်ိဳးတရားကို ယံုလိုက္တာကိုပဲ သမၼာဒိဌိ အယူမွန္တယ္လို႔ ေခၚပါတယ္.

အဲဒီအယူအဆေလး
ဟာ ဟုတ္လည္းဟုတ္တယ္ မွန္လည္းမွန္တယ္ လိုက္နာက်င့္သံုးရင္လည္း အက်ိဳးလည္းရွိတယ္လို႔ သိလုိက္တဲ့ အသိေလးဟာပဲ မိမိရဲ႔စိတ္မွာ မိမိရဲ႔ ယူဆခ်က္ေၾကာင့္ တစ္နည္း တရားကို ႏွလံုးသြင္းမိလိုက္တဲ့ အတြက္မိမိရဲ႔ စိတ္ကို ၾကည္ေစပါတယ္.

ဒါကိုပဲ ယံုတယ္ ယံုလိုက္တဲ့ ထင္ၿမင္ယူဆခ်က္ဟာ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာ ၿဖစ္တဲ့
အတြက္ စိတ္ကို ၾကည္လင္ေစပါတယ္.ဒါကိုပဲ ယံုၾကည္ၿခင္း သဒၵါတရားလို႔ ေခၚပါတယ္.အဲဒီသဒၵါတရားေလး
မိမိရဲ႔ စိတ္သႏၱာန္မွာ ၿဖစ္ေပၚေစတယ္.

ၿဖစ္ေပၚေစရံုနဲ႔ ၿပီးသလားလို႔ ေမးရင္ မၿပီးပါဘူး. အဲဒီ စိတ္ရဲ႔ အစြမ္းသတိၱ
ေလးကို မိမိရဲ႔ စရဏ စြမ္းအားကို အသံုးခ်ၿပီး မိမိရဲ႔ ေသြးထဲမွာ ကိန္းေနေအာင္ အားထုတ္ရပါမယ္.

သိယံုေလးနဲ႔
မၿပီးဘူးလို႔ ဆိုလိုၿခင္းပါ.အသိရဲ႔ ေနာက္မွာ အက်င့္ကို အားကိုးၿပီး ထိုအသိေလး စြဲေနေအာင္ အားထုတ္ရပါမယ္.

အဲဒီလို အားထုတ္လိုက္မယ္ဆိုရင္. မေကာင္းတဲ့လူဟာ ေကာင္းတဲ့လူေတြ ၿဖစ္လာမယ္ ေကာင္းတဲ့လူေတြဟာ
လည္း ပိုၿပီးေကာင္းလာမယ္.အဲဒီလို ေကာင္းလာဖို႔ၾကေတာ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္နဲ႔ ၿပည့္စံုရပါတယ္.

ပထမ အခ်က္
ကေတာ့ ကလ်ာနမိတၱလို႔ ေခၚတဲ့ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိၿခင္းနဲ႔ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ပရိယူပေဒသ၀ါေသာစလို႔
ေခၚတဲ့ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ေနရာေဒသရွိၿခင္းပါပဲ.မေကာင္းတဲ့လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ စိတ္သႏာၱန္မွာ အဲဒီ
ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္လာၿပီဆိုရင္ သူ႔မွာ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိမွ အဲဒီမိတ္ေဆြေကာင္းက ေကာင္းတာေတြ
လုပ္ဖို႔ ေၿပာမယ္ ကူညီမယ္ဆိုရင္ လြယ္ကူစြာ လုပ္ႏိုင္မွာ ၿဖစ္ပါတယ္.

အဲဒီမိတ္ေဆြေကာင္းမရွိရင္ ပရိယူပေဒသ
၀ါေသာစလို႔ ေခၚတဲ့မဂၤလာတရားနဲ႔ အညီ ပတ္၀န္းက်င္ေကာင္းဖို႔ လုိအပ္ပါတယ္.အဲဒီေတာ့မွ အဲဒီ ပတ္၀န္းက်င္
ရဲ႔ ေထာက္ပံ့မႈေၾကာင့္ မေကာင္းတာေတြကို ေရွာင္ႏိုင္လာမွာ ၿဖစ္ပါတယ္.ေကာင္းတဲ့လူအဖို႔ေတာ့ အဲဒီလိုဆိုရင္
ပိုေကာင္းလာပါတယ္.

အဲဒီလို မိမိရဲ႔ ကံနဲ႔ မိမိလုပ္လိုက္တဲ့ ကံဟာ မိမိကို အက်ိဳးေပးေနတယ္လို႔ ယူဆလိုက္တဲ့
ယူဆခ်က္ေလးဟာ ကံတရားနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဓမၼအတိုင္းလက္ခံလိုက္တာပါပဲ.အဲဒါဟာ သမၼာဒိဌိပါပဲ.အဲဒီသမၼာ
ဒိဌိဆိုတဲ့ မဂၹင္တရားေလး မိမိရဲ႔ သႏာၱန္မွာ ၿဖစ္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ သဒၵါတရားၿဖစ္ဖို႔ တံခါးပြင့္သြားၿပီး သဒၵါ
တရားဟာ မိမိရဲ႔စိတ္သႏာၱန္မွာ ၀င္ခြင့္ ၿဖစ္ခြင့္ရသြားပါၿပီ.

အဲဒီလို မေနာကံထဲမွာ ၿဖစ္ေနတာေတြကို ၀စီကံနဲ႔ေၿပာ
မယ္ ကာယကံနဲ႔ လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ သဒၵါတရားကို သိလည္းသိသြားၿပီး အဲဒီသဒၵါတရားေၾကာင့္ၿဖစ္တဲ့
စိတ္ရဲ႔ အေနအထားကိုလည္း ခံစားမိၿပီဆိုရင္ ဓမၼကိုသိတဲ့သူလို႔ ေခၚလို႔ ရပါၿပီ.

အဲဒီေနာက္ အဲဒီသူဟာ မိမိရဲ႔
ကာယကံေတြဟာ မေကာင္းတာေတြလုပ္ခဲ့မယ္ ၀စီကံကလည္း မေကာင္းတာေတြကို ေၿပာခဲ့မယ္. မေနာကံ
ကလည္း မေကာင္းတာေတြကို ေတြးခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာင္ အဲဒီမေကာင္းတာေတြကို သိခြင့္ရွိသြားပါတယ္.

အဲဒါ
ဟာ သမၼာဒိဌိလို႔ေခၚတဲ့ ထင္ၿမင္ယူဆခ်က္မွန္ကန္တာရယ္ အဲဒီထင္ၿမင္ယူဆခ်က္ေၾကာင့္ ၿဖစ္လာတဲ့ သဒၵါတရားရဲ႔ စြမ္းအားရယ္ ႏွစ္ခုေပါင္းစပ္မိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ မေကာင္းတာေတြကို မေကာင္းတာမွန္း မေကာင္းမႈကို မေကာင္းမႈမွန္း သိခြင့္ရွိတာပါပဲ.

ဒါဟာ ဓမၼကို လက္ခံမိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဓမၼရဲ႔ ဂုဏ္သတၱိေတြဟာ မိမိရဲ႔မေနာထဲမွာ ခဏကိန္းလာၿခင္းပါပဲ.အဲဒီေနာက္ေတာ့ အဲဒီရထားတဲ့ အစြမ္းသတိၱေလးကို အားေကာင္းလာေအာင္ စရဏလို႔ ေခၚတဲ့ လိုက္နာက်င့္သံုးၿခင္းဆိုတဲ့ အလုပ္ကို မေနာကံထဲမွာတင္ လမ္းဆံုးမသြားေစပဲ ေၿပာသင့္တဲ့ အခ်ိန္ ေၿပာသင့္တဲ့ ေနရာမွာ ေၿပာမယ္ လုပ္သင့္တဲ့ အခ်ိန္ လုပ္သင့္တဲ့ ေနရာမွာ လုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ တရားအားထုတ္ေနၿခင္းပါပဲ. အဲဒီလို လုပ္ေဆာင္ေနရင္း အဓိပတိတက္လာခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အတိုင္းထက္အလြန္ပါပဲ.

အဲဒီ သဒၵါတရားေလးေၾကာင့္ပဲ မေကာင္းတာေတြကို သိလာမယ္ သိလာၿပီး ေရွာင္လာမယ္ ေရွာင္လာၿပီးရင္ ေကာင္းတာေတြ ေတြးမယ္ ေၿပာမယ္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ မိမိရဲ႔ ကိုယ္က်င့္တရားေလးဟာ မဂၹင္
လမ္းေပၚ ေရာက္လာမယ္.အဲဒီလို ေရာက္လာရင္ သဒၵါရဲ႔ စြမ္းအားေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရားေလးေကာင္းလာ
ၿပီး တစ္ၿပိဳင္နက္ သီလေလးပါလံုလာမယ္.

သဒၵါတရားေလးဟာ သူ႔အစြမ္းသတိၱနဲ႔ အဲဒီသူကို မေကာင္းတာ
ေတြ ေရွာင္ေစတယ္.အဲဒီေရွာင္ေနရင္းကေန အားမရေတာ့ပဲ ထပ္ခါတလည္းလည္းၿပဳလုပ္ေနမယ္ ဆိုရင္
အာေသ၀န ပစၥယ သတိၱေတြဟာ သဒၵါတရားေၾကာင့္ အားေကာင္းလာမယ္.အာေသ၀နပစၥယ သတိၱနဲ႔
သဒၵါတရားေလး ညီညြတ္လာေတာ့ သီလတရားေလးပါ လုပ္ၿဖစ္လာတယ္.

ေနာက္ေတာ့ အာေသ၀နပစၥယ
သတိၱရယ္ သဒၵါတရားရယ္ သီလရဲ႔ စြမ္းအားရယ္ အားေကာင္းလာေတာ့ အာရံုေတြ ၿဖစ္တိုင္းမွာ ေကာင္းတဲ့
စိတ္ဟာ ဆႏၵေလးနဲ႔ တြဲခြင့္ရသြားပါတယ္.

အဲဒီေနာက္ အားေကာင္းလာေတာ့ ဆႏၵဓိပတိၿဖစ္လာမယ္.ဆႏၵ
ေလးအားၾကီးလာရင္ စိတ္ကလည္း အားေကာင္းလာတယ္.အဲဒီေနာက္ အေရွ႔က တရားေတြရဲ႔ အေထာက္အ
ပံ့ေတြ မ်ားလာမယ္. အားေကာင္းလာမယ္ဆိုရင္ ေကာင္းတာေတြကို လုပ္ဖို႔္ ၀ိရိယေလးပါ ပါလာမယ္.

၀ိရိယေလးဟာလည္း အာေသ၀န ပစၥယသတိၱေလးၿဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ၀ိရိယာဓိပတိ ၿဖစ္လာမယ္.

အဲဒီေနာက္ အေၾကာင္းအက်ိဳးေတြကို ဆင္ၿခင္မိလာမယ္.ဆင္ၿခင္မႈေတြ အားေကာင္းလာေတာ့
၀ီမံသလို႔ ေခၚတဲ့ ပညာရဲ႔ စြမ္းအားေတြ ၿဖစ္လာမယ္.ၿပီးရင္ အားေကာင္းလာေတာ့ မိမိရဲ႔ စိတ္ဟာ၀ီမံသာအဓိ
လို႔ေခၚတဲ့ ဥာဏ္ပညာေတြ အားေကာင္းလာမယ္.

အဲဒီလို သမၼာဒိဌိရယ္ သဒၵါတရားရယ္ သီလရယ္ သံုးခုစလံုး
အတန္သင့္ အညမည ၿဖစ္မယ္ သဟဇာတ ၿဖစ္လာမယ္ဆိုရင္ ဒီအတိုင္းမေနေတာ့ဘူး အရင္က မေကာင္းခဲ့
တဲ့အခ်ိန္တုန္းက တရားစကားေတြ လာေၿပာရင္ နားမေထာင္ခ်င္ေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ့ တရားအသံၾကား
ရင္ နားေထာင္ခ်င္လာမယ္. တရားနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေနရာေတြ သြားခ်င္လာမယ္ ၿမင္ခ်င္လာမယ္.

အဲဒါလို
ၾကားခ်င္ ၿမင္ခ်င္တာက သုတ လို႔ ေခၚတယ္.သုတဆိုတာ အၾကားအၿမင္. ဗဟုသုတ ဆိုတာ ဗဟုဆိုတာ မ်ား
ၿပားၿခင္း သုတဆိုတာ အၾကားအၿမင္ ဗဟုသုတဆိုေတာ့ အၾကားအၿမင္မ်ားၿပားၿခင္းလို႔ ေခၚတယ္.

ၾကားခ်င္
ၿမင္ခ်င္လာေတာ့ တရားဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ နားေထာင္တယ္.ၾကည့္လာတယ္.သမၼာဒိဌိေၾကာင့္ သဒၵါ
တရားၿဖစ္တယ္. သဒၵါတရားေၾကာင့္ သီလၿဖစ္တယ္.

သီလေၾကာင့္ သုတ ၿဖစ္လာတယ္.ဒီတင္ၿပီးသလား
ဆိုေတာ့ မၿပီးဘူး သီလေလးအားေကာင္းလာမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ ဓမၼတရားေတြေၾကာင့္ ေပးခ်င္ကမ္းခ်င္တဲ့
စိတ္ေတြ ၿဖစ္ေပၚလာတယ္.ပိုၿပီးအားေကာင္းလာရင္ ကိုယ့္အတြက္ေတာင္ မငဲ့ေတာ့ပဲ ေပးတဲ့ အလုပ္ေတြ
ပါ လုပ္ၿဖစ္လာတယ္.အဲဒီလိုဆိုရင္ ပါရမီၿဖစ္သြားတယ္.

ပါရမီဆိုတာ မိမိရဲ႔ အက်ိဳးကို မငဲ့ကြက္ပဲ သူတစ္ပါး
အက်ိဳးစီးပြား ၿဖစ္ထြန္းရာ ၿဖစ္ထြန္းေၾကာင္းကို ေတြးလည္းေတြးတယ္ ေၿပာလည္းေၿပာတယ္ လုပ္လည္းလုပ္
တဲ့ အေၾကာင္းတရားကို ပါရမီလို႔ ေခၚပါတယ္.အဲဒီလို ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲလာတာဟာ စာဂ လို႔ေခၚပါတယ္.

စာဂ
တရားေလးလည္း မိမိရဲ႔ သႏာၱန္မွာ ၿဖစ္လာတယ္.ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုတယ္ဆိုတဲ့ သမၼာဒိဌိ ကေန တြန္းပို႔
လိုက္တာဟာ သဒၵါတရားရယ္ သီလတရားရယ္ သုတတရားရယ္ စာဂတရားရယ္တင္လမ္းဆံုးသြားလား.မ
ဟုတ္ေသးဘူး.

အဲဒီလို အသိေတြကို စရဏလို႔ေခၚတဲ့ လိုက္နာက်င့္သံုးၿခင္းဆိုတဲ့ အသိနဲ႔ အက်င့္ ညီမွ်လာရင္
ေအာ္ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒီအက်ိဳးၿဖစ္တယ္. ဒီအေၾကာင္းဟာ ေကာင္းက်ိဳးကိုၿဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းပဲ.အဲဒီ
ေကာင္းက်ိဳးကိုၿဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းကို ငါလုပ္လိုက္လို႔ ဒီလို ေကာင္းက်ိဳးကိုရတယ္.ငါမဟုတ္ပဲ တစ္ၿခားသူ
လုပ္လည္း ရမွာပဲ.

ဒါဟာ ဓမၼဂုဏ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ၿပည့္စံုတယ္.ဒီလိုသိရွိ ခံစားမိရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္း
အဆိုး အမွားအမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းၿခားတက္တဲ့ ပညာဥာဏ္ေလးလည္း ၿဖစ္လာတယ္.အဲဒီလို ၿဖစ္လာေတာ့
မေကာင္းက်ိဳးကိုလည္း သိတယ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ၿဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းလည္း သိလာတယ္. ေကာင္းက်ိဳးကို
လည္း သိတယ္ ေကာင္းက်ိဳးကို ၿဖစ္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားကိုလည္း သိလာတယ္.

အဲဒီလို မေကာင္းက်ိဳး
မေကာင္းေၾကာင္းနဲ႔ ေကာင္းက်ိဳး ေကာင္းေၾကာင္းေတြကို သိလာေတာ့ ဟိရီလို႔ ေခၚတဲ့ မေကာင္းတာကို
ေတြးရမွာ ေၿပာရမွာ လုပ္ရမွာ ရွက္လာတယ္.ၾသတၱပၹလို႔ ေခၚတဲ့ မေကာင္းတာေတြးရမွာ ေၿပာရမွာ လုပ္ရမွာကို
ေၾကာက္လာတယ္. ဟိရီတရားနဲ႔ ၾသတၱပၹတရားႏွစ္ပါးဟာလည္း မိမိရဲ႔ မေနာမွာ ၿဖစ္လာတယ္.

အဲဒါဟာ ဘာ
ေၾကာင့္လည္းလို႔ ေမးရင္ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၿခင္းလို႔ ေခၚတဲ့ သမၼာဒိဌိ ဆိုတဲ့ ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္ အက်ိဳးရွိ
တယ္ ဆိုတဲ့ ဓမၼတရားကို လက္ခံၿခင္းေၾကာင့္ ဒီအေၾကာင္းတရားေပၚမွာ ယံုလိုက္တဲ့အတြက္ စိတ္ကေလးၾကည္
လာၿခင္းဆိုတဲ့ အက်ိဳးေလးၿဖစ္လာတယ္.ဒါကိုပဲ ယံုၾကည္ၿခင္း သဒၵါတရားလို႔ ေခၚပါတယ္.

နိဂံုးခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ လူရယ္လို႔ ၿဖစ္လာရင္ အတိတ္က ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံတရားေတြ ရွိတယ္.အဲဒီကံ
တရားေတြဟာ လက္ရွိရေနတဲ့ ဘ၀ကို ေက်းဇူးၿပဳေနတယ္. အဲဒီကံတရားေတြဟာ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈ
ေတြ မေကာင္းမႈေတြေၾကာင့္ ၿဖစ္ရတယ္.

ဒါကိုပဲ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ သိႏိုင္တယ္.ဆိုပါစို႔ ငယ္ငယ္က ကိုယ္က်က္
ခဲ့တဲ့ စာေလးတစ္ေၾကာင္း ညအခါ လသာသာ ကစားမလား နားမလားဆိုတဲ့ စာေၾကာင္းေလးေပါ့. ခုခ်ိန္မွာ တစ္
စံုတစ္ေယာက္က ညအခါ လသာသာလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ေနာက္က စာေၾကာင္းေလးကို သူမဆိုလည္း ကိုယ္က
ရေနၿပီ. ဒီအေၾကာင္းအရာေလးကို ၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္ ငယ္ငယ္က ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္တိုင္းဟာ အတိတ္ကံ
ဆိုတာ ၿဖစ္တယ္. အဲဒီအတိတ္ကံဟာ ပစၥဳပၹာန္မွာ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္ရင္ ေက်းဇူးၿပဳၿပီး ေပၚလာတယ္ဆိုတာ
စဥ္းစားမိတဲ့သူတိုင္း လက္ခံႏိုင္ပါတယ္.

အဲဒီေတာ့ အတိတ္မွာ မေကာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြလည္း ရွိမယ္.
ေကာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့တဲ့သူေတြလည္းရွိမယ္. မေကာင္းတာေတြ လုပ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း ကိုယ္ပဲ ခံရမယ္.
ေကာင္းတာေတြလုပ္ခဲ့ရင္လည္း ကိုယ္ပဲ စံရမယ္.

ဒါေတြဟာ ကိုယ္ေန႔စဥ္ၿပဳေနတဲ့ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံဆို
တဲ့ ပစၥဳပၹာန္ကံတရားေပၚမွာ အမ်ားၾကီးမူတည္ေနတယ္လို႔ ယူဆၿခင္းအားၿဖင့္ ကိုယ္ယူဆတဲ့ အေၾကာင္းအရာ
ေလး တစ္ခုဟာ ဟုတ္လည္းဟုတ္တယ္ မွန္လည္းမွန္တယ္ လိုက္နာက်င့္သံုးရင္လည္း အက်ိဳးရွိတယ္လို႔ ယူဆ
ၿပီး သမၼာဒိဌိ အသိမ်ိဳး ၿဖစ္ၾကပါေစ.ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္ၿခင္းဆိုတဲ့ သဒၵါတရားကို ထူေထာင္ႏိုင္ၾကပါေစ.ဒီသမၼာဒိဌိေၾကာင့္ ၿဖစ္လာတဲ့ သဒၵါတရားကို ၿဖစ္သထက္ၿဖစ္ေအာင္ အားေကာင္းသထက္

အားေကာင္းေအာင္ ႏွလံုးသြင္း အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစ.ဒီမွတစ္ဆင့္တက္လို႔ ကိုယ္က်င့္သီလတရားေတြ အၾကားအၿမင္ ဗဟုသုတ တရားေတြ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲၿခင္း စာဂတရားေတြ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆိုး အမွားအမွန္ကို ေ၀ဖန္ပိုင္းၿခားႏိုင္တဲ့

ပညာဥာဏ္တရားေတြ မေကာင္းမႈေတြကို ေတြးရမွာ ေၿပာရမွာ လုပ္ရမွာ ရွက္ၿခင္းဆိုတဲ့ ဟိရီတရားေတြ မေကာင္းမႈေတြကို ေတြးရမွာ ေၿပာရမွာ လုပ္ရမွာကို ေၾကာက္ၿခင္းဆိုတဲ့ ၾသတၱပတရားေတြ မိမိရဲ႔ စိတ္သႏာၱန္မွာ ကိန္းလို႔ အားထုတ္ႏိုင္ၾက
ရင္း ၿမတ္စြာဗုဒၵ ေဂါတမဘုရားရဲ႔ အဆံုးအမေတြကို ၿဖန္႔ေ၀ၾကပါစို႔…..

မွတ္ခ်က္။ ။ကိုယ္တုိင္ေရး.

Credit - ဗုဒၶကမာၻ