က်မ္းဂန္မ်ား၌ လူတို႔ ခံယူေဆာက္တည္အပ္ေသာ သီလသည္ ငါးပါးသီလ၊ ရွစ္ပါးသီလ၊ ဆယ္ပါးသီလသာ ရွိသည္ဟု သိရပါသည္ အရွင္ဘုရား၊ ယခု ကိုးပါးသီလဟု ထင္ရွားလ်က္ ရွိပါသည္၊ န၀ဂၤုေပါသထသုတ္ေတာ္၌ ကိုးခုေျမာက္ ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ-စေသာ အဆံုးအဂၤါကို ခံယူေဆာက္တည္ရမည္မဟုတ္၊ ပြားမ်ားရမည္ဟုသာ ဆိုပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ မွတ္သားႏိုင္ေအာင္ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေတာ္မူပါ ဘုရား။
( ေဖေမာင္တင္-ေအာင္သိဒၶိ၊ သမိုင္း )


( ေျဖ )
ဤန၀ဂၤ ဥပုသ္သည္ ( ရဟန္းတို႔ အဂၤါကိုးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ က်င့္သံုးအပ္ေသာ ဥပုသ္သည္ ႀကီးျမတ္ေသာ အက်ိဳးရွိ၏) -စသည္ျဖင့္ အဂၤုတၱရနိကာယ န၀ကနိပါတ္၌ လာ၏၊ အ႒ကထာ၌လည္း ေ၀ေနယ်တို႔ အလိုဆႏၵ၏ အစြမ္းျဖင့္ ေမတၱာဘာ၀နာကိုထည့္၍ အဂၤါကိုးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုသည္ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူ၏ ဟူ၍လာသည္။

ထိုေမတၱာဘာ၀နာကို အသီးအျခား ေဆာက္တည္ရျခင္းမရွိ၊ ထိုေမတၱာဘာ၀နာကို တခုေသာ အစိတ္အဂၤါျပဳ၍ ေ၀ေနယ်တို႔ အလိုဆႏၵ၏အစြမ္းျဖင့္ န၀ဂၤဥပုသ္ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူသကဲ့သို႔ ဗုဒၶါႏုႆတိ စသည္တို႔တြင္လည္း တပါးပါးကို အစိတ္အဂၤါျပဳ၍ ဗုဒၶါႏုႆတိျဖင့္ မွတ္သားအပ္ေသာ န၀ဂၤဥပုသ္ စသည္ကိုလည္း ဆိုသင့္၏။

ထိုကိုပင္ ရည္ရြယ္၍ အ႒ကထာ၌ ေ၀ေနယ်တို႔ အလိုဆႏၵ၏ အစြမ္းျဖင့္ ေမတၱာဘာ၀နာကိုထည့္၍-ဟု မိန္႔ဆို၏၊ ေမတၱာသည္ အဗ်ာပါဒ မေနာကံ ျဖစ္သည့္ ၀ိရတီမဟုတ္ေသာ (ေစတသိက) သီလတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဆာက္တည္ျခင္းကို မျပဳမူ၍လည္း ေမတၱာဘာ၀နာျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ဥပုသ္ကို န၀ဂၤဥပုသ္ဟူ၍ ဆိုသင့္သည္သာဟု မွတ္အပ္၏။ အကယ္၍ ရိုေသေလးစားျခင္းငွါ အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာသူ၏ အထံ၌ ႏႈတ္ျဖင့္ ၀န္ခံလိုသည္ျဖစ္အံ့ (သဗၺသေတၱသု ယထာဗလံ ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ ဖရိတြာ ၀ိဟရာမိ) -အလံုးေသာသတၱ၀ါတို႔၌ အစြမ္းသတၱိအားေလ်ာ္စြာ ေမတၱာႏွင့္တကြ ျဖစ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ျဖန္႔၍ေနပါအံ့-ဟုဆိုလွ်င္ အျပစ္တစံုတရာမရွိ၊ စင္စစ္ေသာ္ကား ခ်ီးမြမ္းသင့္သည္သာတည္း။
(အဘယာရာမ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အဆံုးအျဖတ္မွ လိုရင္းေကာက္ႏုတ္ ေဖာ္ျပခ်က္)