အရွင္ဘုရား၊ အလွဴဒါန ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲရာတြင္ တိရစၧာန္မ်ားအား ေကၽြးေမြးေပးကမ္းျခင္း၊ လူသတၱ၀ါတို႔အား ေကၽြးေမြးေပးကမ္းျခင္းႏွင့္ ရဟန္းသံဃာအား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔သည္ အက်ိဳးေပးရာ၌ မည္သုိ႔ကြာျခားပါမည္နည္း။

(ေျဖ)
တိရစၧာန္တို႔အား ေကၽြးေမြးျခင္းေၾကာင့္ ဘ၀ေပါင္းတရာ၌ အာယု၊ ၀ဏၰ၊ သုခ၊ ဗလ၊ ပဋိဘာန (သက္ရွည္၊ ဆင္းလွ၊ ခ်မ္းသာရ၊ ဗလ၊ ဉာဏ္ပညာ) ဟူေသာ အက်ိဳးကို ရ၏။
(တိရစၧာန္ဟူရာ၌ အိမ္၌ေမြးထားေသာ တိရစၧာန္မဟုတ္။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေတြ႔ရေသာ ၾကက္၊ ငွက္၊ ေခြး၊ ၀က္၊ စေသာ တိရစၧာန္တည္း။ ေကၽြးေမြးရာ၌ တႀကိမ္အတြက္ အ၀ေကၽြးျခင္းတည္း။)

လူသတၱ၀ါတို႔တြင္ မေကာင္းသျဖင့္ အသက္ေမြးေနေသာ ဒုႆီလလူကို ေကၽြးေမြးရာ၌ ဘ၀ေပါင္းတေထာင္၀ယ္ အာယု ၀ဏၰ စေသာ အက်ိဳးကိုရ၏။
တရားသျဖင့္ အသက္ေမြးေသာ သာမန္သီလရွိသူတို႔ကို ေကၽြးေမြးရာ၌ ဘ၀တသိန္း၀ယ္ အာယု ၀ဏၰစေသာ အက်ိဳးကိုရ၏။
သာသနာပ၀ယ္ စ်ာန္အဘိညာဥ္ရေသာ ရေသ့တို႔ကို ေကၽြးေမြးရာ၌ ကုေဋတသိန္းေသာ ဘ၀တို႔၀ယ္ အာယု ၀ဏၰစေသာ အက်ိဳးကိုရ၏။
သာသနာတြင္း၀ယ္ သရဏဂံုတည္ေသာ ဥပါသကာမွစ၍ ေသာတာပန္ျဖစ္ဖို႔ရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိေသာ ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာမတို႔ကို ေကၽြးေမြးရာ၌ ဘ၀အသေခ်ၤ (မေရမတြက္ႏိုင္ေသာဘ၀) တို႔၌ အာယု ၀ဏၰ စေသာ အက်ိဳးကို ရ၏။

သံဃာကို မရည္မွန္းႏို္င္ဘဲ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ကို လွဴဒါန္းရာ၌ ထိုရဟန္းက ပုထုဇဥ္သာ ျဖစ္ေနေသးလွ်င္ ဘ၀အသေခ်ၤတို႔၌ အက်ိဳးေပးႏိုင္၏။
သို႔ေသာ္ လူ၀တ္ေၾကာင္တို႔အား ေပးေသာ ဘ၀အသေခ်ၤႏွင့္ကား မတူတတ္ေခ်။ ထိုဘ၀အသေခ်ၤတို႔၌ အာယု၊ ၀ဏၰ၊ သုခ၊ ဗလ၊ ပဋိဘာန-ခ်င္း အဆင့္ဆင့္ သာလြန္ႏိုင္ေပသည္။
လူဥပါသကာတြင္ ၅-ပါးသီလရွိသူႏွင့္ ၁၀-ပါးသီလ ထိန္းသူ ကြာသကဲ့သို႔
လူ၀တ္ေၾကာင္ထက္ ရွင္သာမေဏအား လွဴျခင္းသည္ သာ၏။
ရွင္သာမေဏထက္ ရဟန္းအား လွဴျခင္းသည္ သာ၏။
ရဟန္းတြင္လည္း သီလမစင္ၾကယ္ေသာရဟန္းထက္ သီလစင္ၾကယ္ေသာ ရဟန္းအား လွဴျခင္းသည္ သာ၏။
ဤသို႔စသည္ျဖင့္ ဘ၀အသေခ်ၤခ်င္းတူေသာ္လည္း အဆင့္ဆင့္သာေနပံုကို သိပါ။ ဤအားလံုးသည္ ဥပရိပဏၰာသ၊ ဒကၡိဏ၀ိဘဂၤသုတ္ ပါဠိေတာ္ႏွင့္ အ႒ကထာစကားမ်ား ျဖစ္သည္။

မွတ္ခ်က္။
သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ကို ျပရာ၌ အႏုတၱရံ ပုညေခတၱံ ေလာကႆ-အရိယာသံဃာေတာ္သည္ ေကာင္းမႈမ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးဖို႔ရာ အတူမရွိ။ ေကာင္းျမတ္ေသာ လယ္ယာ ျဖစ္ပါေပသည္-ဟု ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လယ္ယာေျမ၏ ေကာင္းမေကာင္းအလိုက္ စိုက္ပ်ိဳးၾကသူတို႔မွာ အပင္အသီး ရၾကသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ ေကာင္းမႈမ်ိဳးေစ့ စိုက္ပ်ိဳးၾကေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔မွာလည္း အလွဴခံပုဂၢိဳလ္၏ သီလစေသာ အက်င့္ေကာင္း ရွိမရွိလိုက္၍ အက်ိဳးရၾကေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ပင္ကိုက အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ တိရစၧာန္အမ်ိဳး၌ အကုသိုလ္အက်ိဳးျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခႏၶာကို ရၾကေသာ တိရစၧာန္တို႔သည္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဉာဏ္လည္း မရွိရကား အညံ႔ဆံုးလယ္ယာႏွင့္ တူၾကေပသည္။
ကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀၌ ကုသိုလ္အက်ိဳးျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခႏၶာကိုရ၍ သီလမရွိသူ။ အသင့္အတင့္သီလရွိသူ၊ အေတာ္ေကာင္းေသာ သီလရွိသူတို႔ကား အဆင့္ဆင့္ အတန္းကြာေသာ လယ္ယာေျမေကာင္းမ်ားႏွင့္ တူၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လယ္ယာအမ်ိဳးမ်ိဳး၌ အလွဴဒါနမ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးသူတို႔မွာ အဆင့္ဆင့္ကြဲျပားေသာအက်ိဳးကို ရၾကသည္ဟု မွတ္ပါ။

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ
( ျမတ္မဂၤလာ ၂၀၀၉-ခု ဧျပီလ)