အေမး။ ။အရွင္ဘုရား……ဃဋိကာရျဗဟၼာဟာ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကမွ သုဒၶါ၀ါသဘံုကို ေရာက္တယ္လို႔ ေရးထားပါတယ္ဘုရား။ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ လူျဖစ္ရအံုးမယ္ဆိုေတာ့ ကမၻာဦးမွာ ေပၚလာတဲ့ ၾကာပန္းထဲက ပရိကၡရာေတြ သိမ္းထား တာ ဃဋိကာရမွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ကမၻာဦးထဲက သုဒၶါ၀ါသဘံုေရာက္ေနရင္လဲ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္မွာ လူလာျဖစ္လို႔ မရေတာ့ပါ။ တစ္ျခားကမၻာက ကႆပဘုရားကို ေျပာတာလားဘုရား။
Dr.ေဒၚစႏၵ၀တီ
ၿမိတ္


အေျဖ။ ။ေမးခြန္းရွင္က ကမၻာဦးကတည္းက ေပၚလာတဲ့ ၾကာပန္းထဲက ပရိကၡရာကိုေစာင့္တဲ့ ဃဋိကာရျဗဟၼာနဲ႔ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က မွျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဃဋိကာရဟာ အတူတူလား တစ္ေယာက္စီလားဆိုတဲ့သေဘာကို သိခ်င္လို႔ေမးတာျဖစ္တယ္။ ဒါနဲ႔စပ္ၿပီး ကမၻာေျမႀကီးမွာ ေဗာဓိပင္ေပါက္ရာအရပ္ဟာကမၻာပ်က္ရင္ ေနာက္မွပ်က္ၿပီး ကမၻာသစ္တည္ရင္ ေရွးဦးစြာ ျဖစ္ေပၚရပါတယ္။ ကမၻာသစ္တည္တဲ့အခါ ေဗာဓိပင္ ေပါက္ရာ ေျမအရပ္မွာ ၾကာရံုႀကီးတစ္ခု ထူးဆန္းစြာေပၚေပါက္လာပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဘုရားတစ္ဆူမွမပြင့္တဲ့ကမၻာဆိုရင္ေတာ့ ၾကာရံုႀကီးမွာ ၾကာပန္းတစ္ပြင့္မွ မရွိပါ။ ဘုရားရွင္တစ္ဆူ၊ႏွစ္ဆူ၊သံုးဆူ၊ေလးဆူ၊ငါးဆူ ပြင့္မယ့္ကမၻာဆိုရင္ေတာ့ ၾကာရံုႀကီးရဲ႕ ၾကာရိုးတန္ႀကီးမွာ ၾကာပြင့္မ်ား တစ္ ႏွစ္ သံုး ေလး ငါးပြင့့္ ဆိုၿပီး ပြင့္ၾကပါတယ္။ ၾကာပန္းတစ္ပြင့္စီမွာ ပြင့္ေတာ္မူလာမဲ့ ဘုရားရွင္မ်ားရဲ႕ သကၤန္းပရိကၡရာမ်ား ပါရွိလာပါတယ္။
ကမၻာသစ္တည္ေတာ့ သုဒၶါ၀ါသဘုံက ျဗဟၼာမ်ားဟာ ဒီကမၻာမွာ ဘုရားပြင့္-မပြင့္ဆိုတာကို သိလိုၾကတဲ့အတြက္ ၾကာရံုႀကီးမွာ ၾကာပန္း နိမိတ္ေတြ လာေရာက္ၾကည့္ရႈၾကပါတယ္ လို႔ က်မး္ဂမ္မ်ားက ဆိုပါတယ္။
ကမၻာဦးအစမွာ ၾကာပန္းမ်ားထဲမွ ဘုရားရွင္ရဲ႕ပရိကၡရာမ်ားကို ဘယ္ျဗဟၼာက ေစာင့္ေရွာက္ တယ္ဆိုတာ မပါပါဘူး။ ဘုရားပြင့္မပြင့္ သိလိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္သာ သုဒၶါ၀ါသျဗဟၼာမ်ားက လာေရာက္ၾကည့္ရႈၾကျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမၻာဦးအစ လာေရာက္ၾကည့္ရႈတဲ့အထဲမွာ ဃဋိကာရျဗဟၼာဆိုတာ မပါပါဘူး။ ဃဋိကာရက ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က်မွ လူလာျဖစ္တာပါလို႔ ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
(မဟာသုတဒီပနီက်မ္း၊ဒု၊ ႏွာ ၁၇၇)

စာေရးသူ- ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္) |