ထိ၊ သိ၊ သတိ
ဒီမွာ စာသံုးလံုးပဲရွိတယ္၊ ဒီသံုးလံုးဟာ
စြန္းလြန္းကမၼ႒ာန္းထိုင္နည္း(တရားအားထုတ္နည္း) တစ္ခုလံုးပါပဲ
ထိ သိ
ဒီ ႏွစ္ခုကို သတိျပဳ
ထိတဲ့အခါ
သိပါ
သိတဲ့အေပၚ သတိထားပါ
သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာကို ေရြးပါ
ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ ထိုင္ပါ
မ်က္စိကို ပိတ္၊ ပါးစပ္ ပိတ္
ဘာသံမွ နားမေထာင္ဘဲ
စိတ္ကို ႏွာသီးဖ်ားမွာ ထားပါ
သတိခ်ပ္၍ အသိကပ္ပါ
ေလအထိကိုသာ
. ၀င္ခ်ီ ထြက္ခ်ီ
အဲဒီမွာ ဒါ အျပည့္အစံုပါပဲ
ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ တံခါးမ်ားအနက္
ႏွာသီးဖ်ား ကာယတံခါးဟာ ဂိတ္တံခါးႀကီး
ဉာဏ္အလင္း ရရွိျခင္းအလို႔ငွာ
ဒါေၾကာင့္ စြန္းလြန္းနည္းဟာ
ထိသိေပၚမွာ အေျခခံတယ္
၀င္ေလ ထြက္ေလ
ႏွာသီးဖ်ားက
ျပင္းျပင္း႐ွဴေလ
ျပင္းျပင္းထိေလ
အဲသည္လို ျပင္းျပင္းထိေတာ့
မိမိရရ သိေလ
မိမိရရ သိေတာ့
သတိကပ္ဖို႔ လြယ္ေလ
ဒါေၾကာင့္ မနားဘဲ
ရပ္မေနဘဲ
ဣရိယာပုတ္ မေျပာင္းဘဲ
ယားေနတာ မကုတ္ဘဲ
ဆက္တိုက္ ႐ွဴထုတ္ေပးပါ
စိတ္ကို ထားပါ
ထိသိေပၚမွာ သာ
အခ်ိန္ေစ့သည့္တိုင္ေအာင္
ဆရာၫႊန္ၾကားတဲ့ အတိုင္း ေယာဂီက
အသက္႐ွူရပ္ရန္
ေယာဂီဟာ ၀င္သက္တစ္ခ်က္ကို ႐ွဴ
အ႐ွဴရပ္ၿပီး ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထိုင္ေနပါ
ေနာက္ေတာ့ ေ၀ဒနာကို သိလာပါလိမ့္မယ္
ခႏၶာကိုယ္ တစ္ကိုယ္လံုး လိုက္႐ႈ ႔
အထင္ရွားဆံုး ေ၀ဒနာေပၚ စိတ္ကို စိုက္ထားပါ
(ဆရာၫႊန္ၾကားတဲ့အတိုင္း)
ဒါ အဓိကပါပဲ
အေျပာလြယ္ပါတယ္
လက္ေတြ႔ လုပ္ဖို႔ ခက္ပါတယ္
ဒါ တျခားစီပါပဲေလ
ခက္ေသာ္လည္းပဲ
မျဖစ္ႏိုင္လို႔ ထင္ရေသာ္လည္းပဲ
ေ၀ဒနာေပၚတြင္ သတိတင္
l ခႏၶာကိုယ္ကို ၿငိမ္ၿငိမ္ထား
တစ္လက္မမွ မေရြ႕ဘဲ
စိတ္ကိုလည္း ပ်ံ႕လြင့္ မေနေစဘဲ
ဒီမွာ “ေသာ့ခ်က္” က်တဲ့ စကားက
“ အရွိကို အရွိအတိုင္း သိပါေစ”
အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ဘာေ၀ဒနာပဲ ေပၚေပၚေပါ့။
နာလွ်င္
နာတယ္လို႔ သိ
နာက်င္ျခင္းရဲ႕ ေ၀ဒနာ
အမည္နာမ မဟုတ္
ေညာင္းညာမယ္၊ ကိုက္ခဲမယ္၊ ထံုက်င္မယ္ ဆိုလွ်င္
ပူမယ္၊ ေအးမယ္
အရွိအတိုင္း သိပါေစ
ေ၀ဒနာ ရွိသည့္အတိုင္း
အမည္နာမ မဟုတ္၊
ဘာပဲ ေပၚေပၚ သိပါေစ
ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာအတိုင္း
ေ၀ဒနာ ေပၚလာတဲ့အခါ
ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာအတိုင္း ရွိသည့္အတိုင္း
အရွိကို အရွိအတိုင္း သိပါေစ
(အဓိပၸါယ္ကေတာ့)
အဖ်က္ျဖစ္တဲ့ “ငါ” “ငါ့ဟာ” ဆိုတာ မေတြးဘဲ
ငါ၏ ခႏၶာလို႔ေတာင္ မေတြးဘဲ
ေ၀ဒနာ အမည္နာမ မတပ္ဘဲ
နိမိတ္ အာ႐ံု မေတြးဘဲ
ေ၀ဒနာ အရွိအတိုင္း သိပါ
အသိနဲ႔ ေ၀ဒနာသာ က်န္သည္အထိ
ကိုယ္မဟုတ္၊ အတၱမဟုတ္
ငါ မဟုတ္
ပညတ္အာ႐ံု နိမိတ္ မဟုတ္
အႏွစ္သာရ ရွာမရ (ပရမတ္မွ်သာ)
အသိနဲ႔ ေ၀ဒနာသာ က်န္ေတာ့တာ
ျပင္းထန္တဲ့ ေ၀ဒနာလြန္ေသာ္
ေ၀ဒနာေပၚမွာ အေလးထား အာ႐ံုျပဳရမွာက
ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာ အရွိအတိုင္း သိေနဖို႔
ေ၀ဒနာနဲ႔ အသိသာ က်န္သည္အထိ
တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့
ျပင္းထန္တဲ့ ေ၀ဒနာ ခ်ဳပ္ေသာအခါ
ၾကည္လင္ေနတဲ့ စိတ္နဲ႔ သတိကပ္မႈသည္သာ
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ တဒဂၤကင္းကြာ
စိတ္ၾကည္လင္ သန္႔စင္လာတဲ့အခါ
အတၱ လိပ္ျပာကင္း၊ သန္႔စင္၊ ခိုင္ၿမဲၿပီး ထာ၀ရ သံုးႏိုင္လာတယ္
စိတ္ကို ထားႏိုင္လာတယ္
ကိုယ္လိုရာကို
ဖယ္ရွားႏိုင္လာတယ္
မလိုတဲ့ေနရာမွ
ဒါဟာ သမၼာသမာဓိ မဂၢင္ပါ
ေ၀ဒနာနဲ႔ အသိက နာမ္
ယင္း၏ တည္ရာကား ႐ုပ္ဟု
ပိုင္းျခား သိျခင္းက သမၼာဒိ႒ိ မဂၢင္
ဆက္လက္ ႀကိဳးစားက
ဉာဏ္စဥ္ (၁၀)ပါး ဆံုးၿပီး
မဂ္ဆိုက္ ဖိုလ္၀င္ ျဖစ္ေတာ့သည္သာ၊
အခ်မ္းသာဆံုး၊ အၿငိမ္းခ်မ္းဆံုးသို႔ ေရာက္ေတာ့သည္သာ
ဒါဟာ နိဗၺာန္ပါပဲ။
ဒါ ဟာႏိႈင္းမရ ေအာင္ျမင္မႈႀကီးပါ
ဒါေၾကာင့္။ ဥပမာအျဖစ္ ေျပာရလွ်င္
သရက္ေစ့ တစ္ေစ့ ပ်ိဳးလို႔
သရက္ပင္ တစ္ပင္ ေပါက္လာသကဲ့သို႔
မ်ိဳးေကာင္းေကာင္း ပ်ိဳးလိုက္သကဲ့သို႔
ရလာဒ္က အမွန္တရားပါပဲ
ျဖစ္လာလိမ့္မယ္
ဒါဟာ အက်ိဳးတရားပါပဲ
ကိုယ္အာ႐ံုကို စူးစိုက္ျခင္းရဲ႕
ေကာင္းဆံုး မ်ိဳးေစ့ စိုက္ပ်ိဳးျခင္း အေပၚမွာ
ေျမခံ အေကာင္းဆံုး အေပၚမွာ
အေျခအေန အေကာင္းဆံုး အေပၚမွာ

အခ်မ္းသာဆံုး နိဗၺာန္ ေရာက္ရန္
သဒၶါ ထက္သန္
ဇြဲ မာန္ ၀ီရိ
သတိ သမာဓိ ပညာျဖင့္
ႀကိဳးစား အားထုတ္ ႏိုင္ၾကပါေစ